Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt (del 5)

Oj vilken regning vår det blev den här dagen!
    Men det är bra, för då kommer det växa så det knakar, och allt dammas av och blir fräscht och det doftar GOTT.

Och så är det bra för att jag verkligen måste ta lite initiativ i mitt hem...usch vad mycket stök.

Apropå saker som spelar in, pratede vi med läkaren om detta att jag jobbat så konstiga tider i perioder. Jag sa att jag ju märker att jag blir mer regelbunden och får tätare mens när jag sover på nätterna och så. Ja, sa han , det är verkligen en faktor. Alltså, att den biologiska klockan störs, spelar roll. Han berättade att flygpersonal, som flygvärdinnor som reser jorden runt och inte får ngn ordning på sina dygn, är klart överrepresenterade i infertilitetssammanhang.

Så sa min barnmorska med: jaha, du behövde sluta jobba natt och komma ut i lugnet på landet du.

• passionsblomman

Tja, i vårt fall Ingenjöris, så står den här lilla familjen för ett FRAMÅTsträvande som inte faller alla i området på läppen. Vi VILL ha färjeförbindelsen, ÄVEN om det kommer att bli en del trafikfrågor och vägaspekter att försöka hitta bra lösningar på. Vi tor inte att en massa "NEJ inte bygga här" alls kommer att gynna området.
    Andra tycker att "idyllen härute håller på att bli förstörd, snart ska ni väl ha gatlyktor också"

Så FORT någon vill göra något, ja då ska det skrivas listor. Jag lobbade som en tok för att det ska bli ja och få folk att tänka framåt.

jag tror verkligen att hela jordens olika problematik måste lösas med utveckling och innovativa lösningar på saker och ting. Allt från uppvärmning av hus till jordbruk och matproduktion. Man kan ju inte sätta sig i varsin hydda, väva vadmalstyger och börja byta smör mot bäverskinn som i forna dagar. Det måste finnas andra sätt att bygga ett hållbart samhälle.

Båtburen trafik som sparar massor av utsläpp är väl EN bra sak och om vi då får jämka lite på att det på en snutt av vår väg kommer bli mycket bilar, så får vi väl hitta sätt att lösa problemen med att folk kör som kompletta idioter när de ska passa färjan...

Om de samtidigt lägger om planbestämmelserna för vårt område och det uppgraderas från gammalt sommarstugeområde till ett villaområde, så tycker jag det vore en underbart idyllisk liten by att bo i. Vår nuvarande situation är INTE så jäkla idyllisk.

Inga NEJ utan skynda skynda! Så vi får bygga NYSS!

• passionsblomman

Ja visst vore det bra med uppgraderng... det är därför jag blir så less på gnällgubbar och bakåtsträvere som ska få ihop listor med nej till precis allting jämt.
    Så, nu snackar jag mig blå med alla jag kan för att få dem att fattahur BRA det vore...

Du vet att man kan få lätt att blöda näsblod vigd graviditet va? För slemhinnorna blir känsligare, därför kan man bli täppt i näsan också, och det där med småblödningar vid sex hänger också ihop med det.

men det är INTE roligt när det blöder en massa och inte vill sluta. Fast hellre ur din näsa än från livmodern åtminstone!

Nu får du verkligen krya på dig!
    *Skickarmassavårvindarfriskasom BLÅSERivägallabacillerna*

• passionsblomman

*bjuder på nybakad chokladkaka till van Veeteren*

Sonen har precis somnat och jag har hunnit undan en del. Då är man värd thé, kaka och Veeteren...

och ni med, vassegoda

• passionsblomman

Godermorgon! Solen strålar,sonens kompis ska vara här ist för på fritids-det är ju påsklov här, så de sitter och spelar Play Station, sambon sover ut lite efter en hård jobbhelg. För egen del-kaffet är klart och jag är inloggad!

• passionsblomman

Naturligtvis! Du är ju här så jag har trevligt sällskap!

Ankan80 skrev 2009-04-06 08:28:23 följande:
    Låter som en bra start på dagen!
  • passionsblomman

Åh vad trist det är när det humöret invaderar en! Som ett krypande i kroppen...

Vad är frappe?

Alla de böckerna sträckläste jag och jo, jag tyckte de var bra och blev väldigt uppslukad i min läsupplevelse. Jag beklagar verkligen att han dog, författaren för jag hade gärna läst mer av honom.

Men, jag har för egen del upptäckt att det är otroligt beroende av sinnestämning och vart jag är i livet, vad jag fastnar i för bok och inte. Jag har givit upp om böcker ibland som jagär övertygad om att jag hade kunnat gilla någon annan gång och ibland sträckläst något som kanske egentligen är helt mediokert, men som just då var vad jag behövde.

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-04-06 09:08:55 följande:

God morgon!Här är soligt och fint men känner mig "dagarnainnanmenssur". Jag hoppas jag har fel men känner igen detta allt för väl.Om jag bara får i mig min frappe så blir nog allt bättre. Hade aldrig överlevt utan. Kanske en sväng till lekparken, finns inget bättre än att se glädjen hos småbusar. Va mycket trevligt mys ni har, på ett eller annat sätt. Själv håller jag på och läser "Män som hatar kvinnor". Har kommit ungefär halvvägs men tycker inte att den är speciellt bra. Har ni läst/sett den?Det blev sånt hysteri när filmen kom så därför tänkte jag att den där är säkert skitbra men.... Ja, smaken är ju delad.
  • passionsblomman

Å herremingud-k´lavemang!
    Jo det frågade de och ja sa ja...

sedan kom de med en påse full med vätska, hängandes på en ställning.
    jag stirrade på den och sa "menar du ALLT det där?"
    Hon sa ja!

Men efter bara liten stund gastade jag "sluta det räcker! och FLYTTA DIG!"

• passionsblomman

Ja det där kan jag säga var väldigt snabbt gjort, och helt vedervärdigt om man tänker efter! Ligga på sidan i en sån där snygg rock, och i ett våtrum som de har värsta slangen för att bara skölja av allt med sen...Man hade kunnat använda mig istället för gödselspridare kanske? på åkrarna?

Det är ju gräsligt! .-D

Men, där och då sket man (!) bokstavligen i det.
    I det skedet så var det inte så värst ont faktiskt och inte tätere än att det var lugnt allting.

Det GÅR inte att prata förlossningar utan att det blir lite äckligt...märker jag.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)