Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt (del 5)

Jag glömde berätta. Jag drömde en förlossning inatt!
    Helt sjukt (såklart) jag bara födde en liten bebis, jag tror inte ens jag riktigt hade fattat att jag var gravid, och så bara krystade jag en enda gång och det gjorde inte ettdugg ont och så bara hade jag den!

• passionsblomman

Stupfulla män hamnar så långt ner på minusskalan att de borde frysa ballarna av sig på millisekunden.

Ja, jag var så FÖRVÅNAD i drömmen att det gick så himla lätt!
    Jag tänker inte plåga någon med en massa detaljer, men jag vet att jag tog starkt fasta på en trebarnsmamma i min närhets info om att "öppningsskedet är det värsta, när ma väl får krysta är det skönt, för då får man göra nåt, och det är som att gå och skita"

Hon och jag har väldigt olika uppfattning om hur ett normalt toabesök känns...

Nej, så ladda för att det är en bit kvar när det blir dags att krysta, för då kommer det att gå finemang.

• passionsblomman

Gnyyyyl...idag är jag alldeles mör i kroppen. Kanske får man en vilodag när man i tio dagar gått minst en mil om dagen? Men jag ska gå en lite runda iallafall-snart.

Eftersom det är mulet, borde jag verkligen putsa fönstren, men jag vill inte. jag vill se på en bra film eller nåt.

• passionsblomman

Ja tänk,-det HAR jag verkligen! och vågen visade ner 0.9 kg igår. Det tänker jag minsann vara lite mallig över, för det är INTE pulver och svält, utan aktivitet.

Vad härligt det låter med ett nytt trädäck...
    Vi har en väldigt rörig altan härutanför, den hade vi behövt röja av, men sambon tyckte han behövde viiiila igår eftermiddag och då gick jag ut och gick istället.
    Kanske idag, lite röjning..

Ninnispinnis skrev 2009-04-13 11:28:22 följande:
    Det är klart att du kan ta en vilodag när du kämpat så bra! Det viktiga är ju att du har kommit igång, och det har du ju verkligen!
  • passionsblomman

Å ad det är bra med all peppning man får av er gulliga gulliga tjejer!

Jag är faktskt mycket nöjd med mig själv och jag har just kommit in efter att ha varit ute och bara fingått, så jag iallafall samlar lite steg och mjukar upp de ömma stela lemmarna lite. Det var skönt och lagom och våren är ju bara för underbar. Lammungarna nere i hagen tror jag är det sötaste som finns, med sina spröda "määä" och roliga små skutt.

Imorgon ska jag ju till stan för det där ultraljudet, så kanske skulle jag ta och prova sådana där skor då...
    men köpa dem får jag nog vänta lite med, eller jag ssssfår räkna lite. Kan de inte ha ett specialerbjudande, just för passionsblommmor i affären imorgon?

• passionsblomman

Sexig i samma mening som amma? Nä. Inte här iallafall.
    Tro mig, det sista av allt på intresselistan var att någon skulle röra mina tuttar överhuvudtaget utöver amningen.

Jag håller på att ugnsgratinera blomkålen. Med lite fräst bacon, ett par klickar creme fraiche och ost.

Hoppas det inte blir katastrof när jag ska på UL imorgon. man vill ju inte blir ihågkommen som pruttdrottningen...

Soppa, ja det skulle jag nog göra en redning med smör och mjöl, fylla på med grädde oh mjölk salta och peppra och lägga i den förvällda blomkålen tror jag. Jag har aldrig gjort det.

• passionsblomman
    Ore skrev 2009-04-13 17:17:52 följande:
    Passionsblomman: Heja dig som gått ner nästan ett kilo! Och har du inte ändrat kosten så lär det bara vara fett du har gått ner också... Ännu bättre!
    Ja, det enda jag gjrt är att se till att äta regelbundet och då riktig mat ist för ngra mckor eller så. På tallriken ska det helst vara hälften grönsaker också. Så egentligen äter jag väldigt mycket mer nu än innan jag gick, men vettigare saker.
    Sedan tänker jag i termer av lördagsgodis och att jag väljer mina efterrätter och gobitar med lite omsorg. det är väldigt lätt att äta tre kladdkakebitar ist för en om man har en nybakt hemma och är själv.

Då har jag ist ätit min kaka när vi varit på utflykt på skansen eller som nu i påsk, då tänker jag aldrig bli så tråkig att jag inte tar en bit smulrabarberpaj, men man måste ju inte ta tre skedar och ta två gånger...

Så jag äter mer än någonsin. Det måste jag förresten, för jag orkar inte gå annars.
  • passionsblomman

Tjohoooo!

ALLA är ju här! Vad kul!!!

Idag har jag varit på lite nya ingångar på det där sjukhuset och de ville först säga att jag kommit fel dag och att jag kanske kunde vänta?

NEJ! Se här väntas inte och den gubben gick inte lilla damen, hit med mitt ultraljud, för om doktorn har sagt fel dag är det mellan er och doktorn att lösa och doktorn som får ta och tänka ordentligt. INTE JAG som åkt fyra mil för det här.
    *hälarna i marken och vägrar gå hem*

Ser ni, det lönar sig att vara envis med viss artighet.

När man sedan ligger på en brits och får den där staven införd och läkaren pratar och man inte har kläder på underdelen men alla låtsas att det är alldeles normalt,då kan man ju förvisso fråga sig varför man nödvändigt skulle envisas med att få lov att lägga sig där, men ändå...

Jaha, det finns en massa äggblåsor i olika storlekar och en som KANSKE är en bra som är på G, ELLER så är den ett endometriom, som är en liten blodfylld cysta , det är inte farligt men kan vara en anledning till smärtsamma menstruationer. Jaså, ja då vet jag.

Så jag ska dit igen på torsdag och kolla den igen. Är det inte en bra follikel-som de där äggblåsorna heter, så får jag börja med hormoner när indianerna kommer nästa gång. Skulle det vara en ÄL, då ska det burkas och grejas, så det är ju lika bra att ta med sig sambon då för säkerhets skull.

Tur jag köpte ett SL-kort häromdagen, för det verkar bli ett himla åkande framöver!

• passionsblomman

Vet ni vad mer då? Jag KÖPTE såna där massajskor idag!
    Men de är kvar i butiken, för han skulle sätta dem i lästmaskinen och töja lite i bakkappan på dem, för jag kan inte ha större tror vi, men de här satt åt lite hårt uppe vid hälsenan, fast var lagom i övrigt.

HOPPAS de blir bra! Idag är smalbenen helt bedrövliga.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)