• Ore

I vått och torrt (del 5)

Tråkigt med negativt, Ninnis. VUL låter som en bra idé.

Tack för grattis

Blommis: Maken behövde litet tid att smälta det, han vill helst att vi väntar litet "och blir mer säkra", men han hade inget förslag på vad jag skulle göra efter ett tags väntan för att bli mer säker på att jag verkligen är gravid... Han tror för övrigt att det är en flicka

• Ore

Hej hej!

Har varit bortrest över helgen, men jag kastar mig in och svarar på frågan om jag tänker ta reda på vilket kön det blir.

Och än så länge är det tvärnej på den frågan. Kanske ändrar mig, men jag tror knappast det...

Måste kasta ut en fråga om träning: Vilken intensitet kan man ha på träningen? Jag har googlat som en blådåre, och försökt hitta svar. Jag tränar normalt sett ganska hårt, och tävlar. Behöver jag sluta med det tvärt? Eller kan jag köra på tills kroppen blir för tung, så länge som allt känns bra givetvis?

De råd man hittar på internet varierar mellan "träna som vanligt" till "max 160 i puls"... Eeehh??? 160 får jag ju under uppvärmningen, typ.

• Ore

Håller tummarna för att Hvidis har tur med lägenheterna...

Har bokat tid med en BM om drygt 1,5 vecka, för ett hälsosamtal. Tror att jag kan hålla mig till lågintensiv träning så länge, så får jag se... Jag är orienterare

Håller tummarna för dig, lanovia! Jag hade en väldigt positiv känsla innan BIM gången innan jag plussade, blev ruskigt besviken. Sedan utarbetade jag min "plan B" till gången därpå, och såg fram emot detoxkur och annat som jag tänkt mig då... Gick in för den planen så pass att det var nästan överraskande att få positivt graviditetstest, även om jag var jätteglad!

• Ore

Hvidis: Vill du fråga så vore jag jätteglad! Jag är inbokad på "hälsosamtal" med BM fredag nästa vecka, och det är så svårt att få tag på dem på telefon... Men oavsett så tar jag gärna flera olika synpunkter.

Har också tänkt på Anna-Carin Olofsson, och även på orienterartjejer som varit gravida, och som sprungit ändå. Sen vet jag ju inte hur de pressat sig, eller inte...

Fördelen med orientering är ju annars att man _måste_ sänka tempot ibland, för att inte missa kontrollerna. Man tänker inte så bra om man ligger på jättehög puls hela tiden. Jag märkte i helgen att för det mesta låg jag mellan 160-170 i puls (maxpuls ca 210), och som mest runt 185 - i uppförsbackar framför allt.

• Ore

Ninnispinnis skrev 2009-03-16 11:03:30 följande:

Har läst att man vid graviditet generellt ska tänka på att inte träna för att förbättra resultat eller öka belastning, utan mer för att upprätthålla befintlig form. Det låter ganska vettigt
    Jo, men frågan är hur man tillämpar det i praktiken? Kan jag köra lika hårda pass som jag brukar fast inte lika ofta? Och hur fungerar det på tävlingar? Jag är tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna, och att springa en tävling på "80% av max-nivå" skulle kännas väldigt märkligt... Och så är ju belastningen som är på tävlingar normalnivå för mig, så det är ju egentligen ingen ökning...
  • Ore

Hvidis, lycka till hos BM!

Och lanovia: Lycka till med lönesamtalet!

• Ore
    Hvidbrud skrev 2009-03-17 08:40:03 följande:
    Ore: hur mår du? *nyfiken*
    Jag mår bra! Det molvärker litet i magen ibland, och litet lätt illamående, framför allt på eftermiddagarna... Men helt uthärdligt, i alla fall Blir nästan litet nervös när jag inte känner någonting, litet "oj, är det något fel nu". Trevligare när pyret gör sig påmint att det finns där...
  • Ore

Jag är nog som Ninnis. Välplanerad i stora drag (jobb, boende), men gärna litet spontanitet i vardagen...

Mina syskon har för övrigt retat mig för att mitt liv går enligt handboken för planering av livet. Går klart gymnasiet, börjar läsa på högskola, sabbatsår för jorden-runt resa, går klart, får det jobb jag vill ha, gifter mig, bygger hus, skaffar barn (även om de inte vet om det än...) Men min syster erkände senare att hon var litet imponerad. Jag vet vad jag vill, och ser till att jag får det. Barn kan man ju dock inte styra över... Men det andra kan man påverka själv!

• Ore

GPS till Ninnis makes simmare låter som en bra idé!

Håller tummarna för lanovias BIM, och Ninnis uppehållande...

Ankan, litet ljusbrunt är nog ingen fara, men jag skulle också bli supernojig, så hoppas du får bra svar!

Om 5 år så ska vårt hus, och garage, trädgård och allt sånt vara heeeeelt klart. Antagligen har vi även ett andra barn. Jag jobbar nog kvar på samma företag, men eventuellt på en annan tjänst.

• Ore

Neeeeej men usch vad tråkigt, Ankan... Sitter också här tårögd. KRAM till dig!

Passionsblomman, lycka till!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)