• Ore

I vått och torrt (del 5)

Ankan: skönt att ha fått skrapningen gjord, även om det inte låter som ett jätteroligt lördagsnöje i det stora hela...

Och GRATTIS!

Kan förresten säga att träninsvärk i axlarna och nacken inte är ett dugg ovanligt efter att man blivit sövd, när jag blev opererad blev jag varnad för det innan. Men jag minns inte riktigt varför, om det hade något att göra med att de tippade operationsbordet litet nedåt eller om det var någon annan orsak...?

• Ore

Det är skönt att du tar det så bra Ankan... Jag är ju fortfarande litet ledsen för din skull, annars...

Och jag är för övrigt i vecka 5+6, imorgon uppgraderas jag till 6+0...

• Ore

lanovia: ring och se om du får ställa dig i kö! Hur fel kan det vara att "tänja" litet på sanningen. Du kanske inte minns exakt när ni började försöka, men det var "ungefär ett år sedan"...? (Tio månader = ungefär ett år!)

• Ore

Ahhh, men den läste jag ju igår. T.o.m. över ditt första inlägg, som jag för övrigt inte såg något fel på...

Huvudsaken är att du vet att du är en snäll och go' människa, och att denna person fått saker helt om bakfoten av någon anledning...

• Ore

ingenjöris: Jag mår faktist bättre nu... Mådde helt ok igår, och bra än så länge idag Brösten ömmar ganska rejält, det är det tydligaste graviditetstecknet just nu.

Fasen vilken panik jag kommer få om jag inte har något graviditetstecken helt plötsligt. Kommer tro att jag inte är gravid längre, att allt bara var en bluff eller nåt... Fantasifoster, typ...

Har litet roligt åt min kollega. Han är tillsammans med min syster, och eftersom våra familjer vet om att jag är gravid så vet han det också. Nu innan lunch så ringde han (oavnligt tidigt) och frågade om jag ville äta tillsammans med honom och en annan kollega, som är gravid. Visst, sa jag, men såhär tidigt?
    - Ja, hon är hungrig, hon måste ju äta för två också...
    Sedan kom han på att "fast just det ja, det gör ju du också..."

• Ore

Ja, det är ganska många gravida runt omkring mig Väntar bara på att någon av mina kompisar som gifte sig i fjol ska berätta att de är gravida. Vet att båda två vill ha barn, men de kommer ju som bekant inte på beställning.

Och jag veeeet att det inte är någon tävling på något vis, men det skulle gjort så oerhört ont om någon av mina nära vänner sa att de var gravida, och blivit det direkt (en av dem pratade om att hon skulle kasta p-pillren vid årsskiftet) när man själv väntat, och väntat. Även om jag med facit i hand inte behövde vänta i evigheter så kändes det ju så...

• Ore

Hmmm... Jag var nog en sån där odräglig lillsyrra jag då...

Men storasyrran var mer lättskrämd än jag, så där gick hon bet

• Ore

Tittar in jag också... Har fått lerinpackning och ansiktsbehandling precis, känner mig alldeles ren och mjuk och fräsch

Borde dock byta om till något mindre bekvämt än morgonrock och bege mig till affären.

• Ore
    ingenjörsbruden skrev 2009-03-28 19:04:58 följande:
    mmmm my kind of Saturday!
    Ännu bättre är att jag funderar att följa upp med en hand och fot-behandling, samt ev en scrub följt av aromainpackning. Om tid finnes, vill säga.

Jag kanske inte har sagt att min syrra pluggar till spa-terapeut. Hon är hemma och övar sig, och jag är ett tacksamt testobjekt!!! Hon får testa preciiiis hur mycket hon vill...
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)