Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt (del 5)

-Burkat och klart! Utan min hjälp och utan spill!

Men han säger att det är bland det pinsammaste han varit med om.
    "Det satt en annan kille i samma väntrum, och båda låtsades vi som om den andre inte fanns"

Men, ja var med till sjukhuset för jag skulle ändå in till min massör sedan. Vi har ätit både frukost och lunch ihop och hunnit prata en massa. Nu är allt tvärlugnt oss emellan. Däremot känns det lite konstigt att detta dragit igång med sådan fart!

Har ikväll träffat en väninna som visade bild på och berättade om sin bästis. Hon hade fått ägg utplocat och tillbakasatt och det blev plus. När hon var på koll för att se att det fäst ordentligt och så, fick de jordens överraskning: De hade FÖRUTOM det "hjälpbefruktade ägget" lyckats få en vanlig ägglossning och det ägget blev också ettplus, helt bara "nuppvägen"-enäggstvillingar!

Så, de fick TRE pojkar!!!

Läkaren säger att han aldrig någonsin hört talas om ngt liknande! VA!!!??? HELT OTROLIGT!!! Vilken chock!

Varför har alla redan lagt sig....

• passionsblomman

Visst är det!!!

De kunde ju såklart inte tro att det var på riktigt!

De hade försökt i åratal...

Idag sa min massör att"om alla mina patienter var så stela som du, skulle jag bara kunna ha en om dagen! Du har cement istället för muskler!"

Framsidan på bröstkorgen gör så ont att hon kan inte rör amig1 jag gastar rakt ut!

Hon satte akupunkturnålar idag för att balansera energin mellan nacken och resten...(säger jag rätt nu...?)

Vojne vojne!

Hvidbrud skrev 2009-02-19 22:16:14 följande:
    Vaken! har precis smält i mig en satts pannkakor... Själv...vilken fantastisk historia!
  • passionsblomman

Ja hon är duktig! men fasens jävlar vad ont det gör!!!

jag som annars VILL att man ska ta i lite så det hjälper..

Ja, jag tycker jag har sträckt ut, men hon säger att jag är helt otroligt stel-du är som en boxare eller nåt säger hon!

och hon är riktigt arg på mitt förra jobb, för han säger att jag arbetat hårdare än kroppen orkar och att hon är orolig att jag belastat mig så det kanke inte riktigt går att få bort!

Hvidbrud skrev 2009-02-19 23:20:07 följande:
    Oj då! Stackars dig! Låter som en duktig terapeut. Akupunktur är ju jätte bra! Särskilt när man är så spänd... har du kommit ihåg att sträcka ut...?
  • passionsblomman

Morning och helloooo alla mina galenpannor!

Hvidis: ANYTIME får du massera...Usch! Jag började nästan lipa irl när du skrev om drömmen!

Drömmar! Jag har kvaddat en fin röd sportbil inatt! Som inte var min utan LÅNAD och jag hade andras barn i bilen(fråga inte hur de kunde rymmas i en sportbil)

En pojke i sonens skola snodde skolbussen som min son för en gångs skull skulle få åka med i och körde ut på stora väen(nu pratar vi 7-åringar här)Jag jagade honom i panik....

Men nå´n soffa har jag inte kört inatt...

"köra rundor"? Detta är ju rena språklektionerna....

Däremot har jag fusit halvt ihjäl trots duntäcke(det är väl straffet för att det säkert är sånt där djurplågardun i det, haringen aning)

Jag sitter med:T-shirt, långärmad tröja, fleecejacka och fleecetröja, långkalsonger och dubbla ullstrumpor PLUS ulltofflor. Har eldat i spisen:ändå fryser jag! och är apsnorig!

Undrar vad som hände med mig på den där massagen egentligen

-Visst KAN saker som ligger i kroppen liksom utlösas vid massage?

-Varför ska man förresten inte få massage när man är gravid?

De där små nålarna gjorde inte alls ont igår. Första ggn däremot, gjorde en jätteont. Där fick jag blåmärke, så den prickade kanske fel...

• passionsblomman

Åh! håller tummen som bara den! Banken kan vara krånglig...men det går säkert bra!

Jag sitter och är så JÄVLA FÖRBANNAD!!!!

Har ni LÄST i "porrtråden" om vad "Jessica" varit utsatt för på sin arbetsplats??? Det är precis sånt som jämt händer på film oh i böcker och som maninte vill ska vara sant!
    Förbannade jävla ärkeas till chef som hon hade!LÄS!!!

• passionsblomman

www.brollopstorget.se/Forum-2-16/m3246334-18.html

Här är tråden! Den är lite speciell redan inna den gräsliga berättelsen, men orkar ni inte läsa hela, så leta rätt på inlägg 173 och börja där, läs framåt och snälla: ge den tjejen lite kvinnlig pepp att detta inte är NÅGOT alls hennes fel!

Jag är ärligt spyfärdig! TÄNK er att ni får en dotter, som sedan får sitt första jobb, oh DETTA är den chef hon får! Han jobbar ju kvar,och lär knappast ändra sig, så risken finns ju!

ÅÅÅÅÅHHHH! JAG BLIR GAAAAAALEN!!!

• passionsblomman

Ja det MÅSTE du!!! Det här är en så gräslig sak att jag tycker det är ens förbaskade skyldighet att reflektera över faktumet att sådant här pågår i vårt "jämställda" Sverige på 2000-talet.

SÄG inte hos banken att du är gravid fr tusan! De räkanr helt annorluda då, så även om ni har mrginaler så håll tyst! Dessutom har de inte med det att göra så det så!

Sova? nä, ibland är jag helt slut när jag vaknar, för jag har gjort så himla mycket på natten...

ingenjörsbruden skrev 2009-02-20 11:58:34 följande:
    Vågar inte gå in o läsa....blir säkert så arg så att hormonerna kommer att spruta ur öronen......behöver vara liiiite lugn till i em Ska se om jag orkar gå in o kolla ikväll/em....Va goa ni är som stöttar! Kommer att känna mig stark med hela armén av goa BT-tjejer bakom mig! Ninnis: Sova? På nätterna? Haffordiffor?! *hahahaha* Oftat är mina drömmar rätt underhållande så jag ser det som att jag sprider lite glädje i min omgivning!
  • passionsblomman

Åh! Ja jag tänkte faktiskt lite i de banorna själv, för det känns som värsta ommöbleringen i kroppen...Nu har jag haft lite stretchpaus förresten.

Nog kunde jag ha nytta av att vara bättre på att släppa taget... man är ju en sådan där som tääääänker och planerar och ska vara stark och ha koll och helst vara förbaskat duktig också....
    Faktiskt tror jag inte det är så dumt att jag är arbetslös just nu. Jag tvingas liksom ner i en annan rytm och så.

Undrar om det tom kan ha betydelse för att mensen blir tätatre? För det blev den när jag bara jobbade deötid och sedan var f-ledig i sammanlagt ett halvår...då var det plötsligt 26-28 dgr mellan blödningarna, mendan nu när jag jobbat galentider och stigit upp 03.50 på mornarna, det varit mellan 32-42 dgr emellan?
    Kanske balanserar si g min kropp bättre när jag inte pressar den så?*funderar*

Det där med massagen, det var en tjej som är skjuksköterska med specialinriktning på spädbarn, som berättade om sin vän som blev gravid innan bröllopet " så då fick vi ju avboka massagen till möhippan då".
    Så, det lät så självklart för henne att man inte skulle bli masserad då. Det är därifrån jag fått för mig det.

DIALEKTER är bland det bästa jag vet! Tyvärr är jag hopplös och börjar prata som den jag träffar, så jag är rädd de ska tro att jag härmas...

Jag är född i Falun, har bott i bla Närke, och Jämtland och Västerbotten. Även Göteborg och numera Stockholm. Bodde bland en massa Norrmän ett par somrar, min släkt är från Småland...

Jag är helt fucked up och har inte ens lust att försöka göra ngt åt det...

Hvidbrud skrev 2009-02-20 12:00:42 följande:
    Passion: Det är helt normalt att du fryser ockh mår dåligt efter en sån massage+ aku du kick igår... Cementmuskler har inte så bra cirkulation i sig, så det uppbevaras jättemyket slaggprodukter (avfallsprodukter från energiproduktion, cellförnyelse ect ect) och när massören pumpar in nyttblod och ut med det gamla, kommer allt lort ut i blodbanan och man mår pyton. MASSOR av vatten för att skölja ut kroppen hjälper. Dessutom kan det sita massa känslor lagrade i sånna mastodontspänningar (även kallat muskelpansar) som också ska ut innan muskels slapnar av... Bröstmusklerna rymer ofta sorg och känslan av att inte släppa taget... Därför ska man inte få sån superhård massage när man är gravid för allt slagg går direkt til bebisen. Men visst får man få massage om massören vet vad den gör.Massage frigör också et hormon som kan sätta igong födseln, när det blir dax.Åh, ingenjören dina inlägg klingar på den renaste skånska, snart börjar jag me!
  • passionsblomman

*vinkar tillbaka*

Märkligt, kan ingen komma på en städmetod som tillåter en att umgås med sina nät-vänner samtidigt?

Ingenjöris-du kan väl konstruera en sådan apparat? Jag köper en ögonaböj!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)