Min läkare tog min rygg på allvar iofs och skickade mig att röntga den, vilket jag nu varit och gjort...
och han FÖRSTOOOOD så väl att jag har en massa stress och ovisshet som skapar spänningar..."du måste ju ta en skak i taget nu"
Åh, vad skönt han fattar, tänker man då.
-Tills han FÖRKLARAR att dt där med barn minsann inte är lätt för ryggen att bära vare isg under eller efter grav. och attjag ju inte kan gå och bli med barn utan att ha ett JOBB först och sjukskrivning är inte bra för mig för nummer ett framför allt annat nu är ett ARBETE.
Jag sa stilla till honom att tiden i mitt liv för allt det där "göra INNAN barnren" har runnit ut och att jag tog min förra anställning huvudsakligen för att den var en fast heltid, så att vad som än hände skulle min f-penning vara grundad på den inkomsten ifall vi efter alla år skulle lyckas. Jag förklarade också att det vore rätt safe med ett barn och ett års f-ledighet just nu, i jämförelse med hundratals sökande på varje tjänst och 200 dgr a-kassa innan den sänks till lägre, efter de nya reglerna. Deltidsjobb som är det vanlig a i blomsteraffär osv är heller inte mycket att bygga upp ngt bättre ekonomiskt än vad vi redan har.
Att får ett barn nu är inte ett jävla dugg oordnat utan planerat och efterlängtat i 8 år och våra marginaler den här gången jämfört med första, vore flera tusen mer i månaden, för DÅ hade jag riktigt usel f-peng nämligen och min sambo tjänar också mer nu än då.
Hur lyckades han få det till att jag skulle vara någon naiv fjortis som går med lite bebislängtan och vill fly verkligheten???
JÄTTELEDSEN!!!!
Tur att min sambo faktiskt fattar att upplägget för barn nu är rätt BRA med tanke på krisen krisen krisen vojne vojne,
och att det med tanke på min ålder, har varit läge alldeles för länge och INTE finns någgra "år att ta det lugnt och skjuta på saken" Antingen kollade den jävla doktorn inte mitt födelsedata innan han kläckte sin prioritetsordning eller så är han bara man och HAR fel prioritetsordning...
Min massör höjde båda ögonbrynen och sa: Sååå... han tycker du är allvarligt överbelastad i ryggen, men du behöver inte vara sjukskriven???Konstigt jag säger!!!
På Af sist sa de att det blivit ett problem att läkare tenderar att tycka: nejmen du behöver inte sjukskruivas, du är ju ändå bara arbetslös. Och att de inte fattar att dagarna går åt, och att man dessutom faktiskt kan spana efter jobb fast man sjukskrivist. De ska istället avgöra om man hade kunnat jobba för fullt. Och DET tyckte han ju inte, för jag behövde ju vila...
Undrar varför det tar emot attgå till doktorn...
Sorry för ännu ett superlångt inlägg...
(jag sa till min sambo att jag bara ville åka hem och prata med dem som förstår mig på riktigt...*fnissa lite generad mitt i lesdsenheten* Det är er jag vill hem till då ju.