• andbeyond

I vått och torrt (del 5)

ingenjörsbruden skrev 2009-04-02 11:42:33 följande:
    Österlen.....men han var lastbils chaffis ett par år i sin ungdoms dagar....spenderat lite tid i Östergötland osså....men skåning till kropp o själ är han! Skönt att någon annan osså hört "maj maj måne" Sådana drömmar är så underbara!! Har haft ett par stycken faktiskt! Fick du en pojke eller flicka? Pratade med min mamma igår....hon frågade om jag var rund o stor om magen....näää tyckte jag....för att nästan vara halvvägs så tycker jag inte det syns så mkt....då sa hon: DÅ blir det en pojke!! Hon har ju fått två pojkar o två flickor så det kanske stämmer!
    Hmm, hela min släkt är norrlänningar i själ och hjärta, så då är det nog någon annan anledning till att detta uttryck poppar upp lite här och där ;)

Fick en flicka. Jättesöt :D

Ofta har de som fått många barn ganska bra koll, så det kanske är en liten pöjk du släpar omkring på!
  • andbeyond

När min mamma fick sitt första barn (min storasyster) så sa en tant på hennes dåvarande jobb grattis INNAN hon själv visste att hon var gravid. Den här tanten hade tydligen något slags sjättesinne för att se när folk var med barn! Lite spännande.

• andbeyond

Åh! Blommis är här :) Vad härligt att höra en positiv ton sväva i tråden!

På vår föreläsning om "simmarna" fick vi också information att de är väldigt många och att ju nyare de är desto bättre - så det kan till och med vara bra att göra det två gånger på rad... om killen pallar vill säga ;)

• andbeyond

Räkor kanske som grädde och jordgubbar annars kan hjälpa till för att öka på antalet gånger man orkar hålla på.. eller så.. alltså. vad vet jag.

• andbeyond

Goddag i solskenet!

Idag ska jag ut och handla lite frön till balkongen och fixa till där ute så man kan ha mys :) Har fårskinn att lägga i vilstolarna så det är riktigt varmt och skönt även nu på våren. Ikea ska också få sig ett besök, ska testa deras solcellslampor.

Ska bli spännande att höra hur det gått för Hvidis när man kommer hem igen :)

Kram på er!

• andbeyond

Förresten, jag är tyvärr inte i väntans tider själv men just fått veta att jag är i väntans tider till att bli moster ;) *skutta runt*

• andbeyond

Hej Celeste! *vinkevink*

Jag älskar också spel, vilket är ganska tur då jag ska gifta mig med en spelutvecklare :P

• andbeyond

haha, klockrent fusk :) Ska man fuska är det lika bra att göra det med stil.. :P

• andbeyond

Är spel i den digitala formen han jobbar(leker) med på dagarna.

Jag har faktiskt bättrat mig efter att jag träffat min M2B, han är så lugn så det känns så löjligt att bli sådär tokig. Men jag har också ett himla humör när det är konkurrens inblandat. Surar fortfarande när jag förlorar men kanske bara någon minut till skillnad från timmarna tidigare ;)

Låter som en spännande midsommar det där, jag brukar undvika bollsporter med stora bollar helt och hållet - skadar mig alltid. Basket är värst, då ser jag ut som ett blåbär av alla blåmärken efteråt. Går inte att undvika, det är mitt öde.

• andbeyond

Stackare! Må illa är så hemskt (oavsett anledning).. tror det är svårt att säga vad som är normalt och inte, verkar som att graviditeter är så väldigt olika.
    Håll lite koll så det inte är något magvirus istället bara och drick mycket (säger fröken "inte doktor på en himla massa år men ändå"..).

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)