Tack för att ni är så snälla! *kramarkramarkramar*
Fick bryta ihop lite när m2b kom hem igår, kändes som att det är vi mot världen och att allt kommer ordna sig. Bestämt mig för att jag väntar med att testa p-piller så länge cykeln fungerar och ta starka smärtstillande för den möjliga endometriossmärta. Så får vi se hur det artar sig då vi nog kommer börja försöka direkt efter bröllopet
Ankan: Har mest ont i samband med mens men får lite kramper dagarna innan och efter också. Speciellt då magen inte fungerar ordentligt.. (hur hamnar vi alltid in på ämnet bajs?...) Har dock en lätt form av endom., om det nu är det, då hon inte hittade några blåsor eller cystor med ultraljudet så det känns ju bra.
*kram mot bitterheten också* Håller tummarna för att det blir något igen snart!
ingenjörsbruden skrev 2009-04-30 08:34:46 följande:
Åhh jag vet PRECIS hur du känner dig!! Jag fick diagnosen PCO-S för 1,5 år sen. Det känns verkligen som man sjunker ner i ett djupdjupdjupt år o man bara fortsätter att sjunka....men ha tröst....PCO-S (S=symptom) kan strula till kroppen men det kan gå hur lätt som helst. Vi blev gravida på 3 månaden utan skydd o hade faktiskt räknat med att det skulle ta låååååång tid. PCO hålls lättast i schak med p-piller...men har du regelbunden cykel så kanske du inte måste ha p-piller.....anledningen till att man ger p-piller är att man förhindrar ägglossningen som vid PCO kanske inte alls blir (ingen ÄL alltså) utan man får tomma äggblåsor=pärlband runt äggstocken av tomma äggblå
sor.Om du inboxar mig din hemadress så kan jag skicka en bok om PCO till dig (köpte 2 av misstag)...dock är den på engelska....men så kan du få lite grepp om vad PCO innebär osv.kombinationen med endometrios vet jag inte....
Åh vad underbart att läsa! Du är ju för härlig, inboxar dig direkt tack snälla! Hoppas på att det går lika snabbt för mig, hänger vi här framöver lär du ju bli uppdaterad
Jag fick förresten se det där pärlbandet på ultraljudet (läser till läkare så läkare tar alltid tillfället i akt att utbilda när man är på koll vilket ju är roligt) men hon hittade också en större äggblåsa så hon trodde att jag har ägglossning nu iaf. Jag hoppas det fortsätter på det viset.