Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt (del 5)

u har jag varit iväg och kikat lite på en pytteliten handelsträdgård som ville ha folk i 5-6 veckor nu i vår. han som äger det var inte där, men hans mamma var, och hon frågade om jag var stark. Jag är ur-stark sa jag!
    Jo, det är ju så att ska jag nu förhoppningsvis bli gravid, vore det ju bra om jag under den tiden inte blir utförsäkrad från a-kassan för att alla dagar gått åt. Dessutom så är de en nog inte lika i hasorna när man jobbar lite här och där. Så, att jobba någon månad nu, alldeles inte så långt från där jag bor, kunde ju vara ett bra sätt att ha dagar kvar framöver.

Det kommer iofs att krocka med åka-och-insiminera-dagarna nu i maj i såfall antar jag, men det får man väl lösa på något sätt om jag skulle få det jobbet.

• passionsblomman

Nu har jag promenerat en kort runda-det blev mörkt så jag hann inte hela idag, och så har jag pratat i telefon med han som har handelsträdgården. Han tyckte jag var lite för överkvalificerad för det relativt enkla jobbet, men var positiv till att jag kan hela perioden , bor i närheten, har egen bi loch dessutom är flexibel och van att hugga i.
    Jag tryckte på att jag mest vill göra detta för att det är roligare att jobba än att bara gå och dra, så han skulle fatta att jag gillar att vara aktiv.

Att jag strategitänker för att inte råka bli utförsäkrad från af och a-kassa vid en ev graviditet, behöver ju inte han veta.
    Han hade lagt ut annonsen idag, så om två veckor ska han ha bestämt sig.

• passionsblomman

Nu går jag och sussar. Imorgon ska det VUL:as igen, och på kvällen ska jag träffa en väninna-som för övrigt gått igenom hela proceduren, med klockat sex och allt, så hon VET vad man känner nu...! Så, vi får se hur sent det blir imorgon, ha en BRA dag alla!

• passionsblomman

Hahahha! Här kläms och hålls det för fullt ser jag!
    Herregud, idel omtanke och medkänsla är det. man blir alldeles varm och glad!
    Jag har just TVINGAT min sambo att sätta igång och städa den jävla latmasken, ioch nu lär han väl undra varför inte JAG städar då?

Nä det går ju inte! *håller tummarna allt jag kan*
    Försök dammsuga och sånt med knutna händer ni, det är minsann inte så lätt!

Vet ni, imorgon ska det insimineras!
    Synd att det var fredag annars hade vi kört hela helgen sa hon.

Tur att det var fredag tänkte jag, för det kostar visst 500 spänn per sådan, och jag har ju handlat upp alla pengarna på mina MBT-skor!

Får väl se om det kan lyckas på ett försök, för så mycket egna kan det inte bli i helgen, för sambon jobbar typ hela dygnet ända till sent söndag kväll...

Väninnan? Jo när de väl hade styrt cykeln och fått koll på ÄL, skjutsat igång den med en spruta och sagt åt dem att åka hem och göka klockan si och så dags fyra ggr på ett dygn, då funkade det på allra första! Men vägen till att få ordning på cykeln tog ju ett tag.

• passionsblomman

Med våra bilköer hade det ju säkert varit ett tidfördriv, men man hade ju haft en föreställning för alla andra på de dubbelfiliga vägarna förstås....
    ...och sedan är det visst mycket viktigt att inte spilla liten viktg droppe, så han får nog hålla sig stilla och styra det där själv tror jag är säkrast

Hade kunnat gjort hemma sa hon, men det får inte gå längre än 1 och 1/2 timme, så eftersom vi har en bra bit att åka och det är köer och skit på morgonen här, så får han gå upp påavdelningen medan jag går ner för ännu ett UL, sedan kan jag vinka hej hej till honom och skicka honom vidare till arbetet och så är jag kvar.

Han tycker att detta är fruktansvärt pinsmt. Jag har påmint honom om att jag de senaste dagarna fått ligga på rygg och få saker instoppade och att det inte är över än. Han är ju i total ensamhet och ingen stoppar eller pillar något som helst vad honom anbelangar.
  • passionsblomman

Jag glömde ju skriva tiden: vi åker hemifrån runt 7-tiden imorgon och hoppas då vara framme strax efter 8, UL gick snabbt idag och är det samma imorgon, då har nog sambon dragit till jobbet redan framåt 8.30-9-tiden, så då är det väl ungefär...

Nu måste jag åka igen, ska träffa väninnan snart!

• passionsblomman

OMG vad ni har knattarat ikväll! Ingen idé att försöka kommentera allt detta så här sent!
    jag ville bara kika in och säga hej på er allihop innan jag skallar kudden.

har haft en JÄTTETREVLIG kväll och dessutom strosat över sööööders höjder och down memory lane, och kommit ihåg att det fanns en tid då det var bara sambon och jag, sommar i Stockholm, solnedgångar och ett liv innan man ens tänkte på dammsugning och disk.
    Om jag blir rik som ett troll någon gång, då ska jag hiva ut ngn av dem som hålls i de där små söta kåkarna högst uppe vid Mariaberget och sitta där och författa eller nåt.

Nu, ska jag istället sova, i min vanliga säng under vars madrass det inte prasslar alls.
    Puss på er!

• passionsblomman

Häääär är jag!

Gud, ni är ju inte kloka nån av er! Fast det visste jag ju redan, and thats why I love you!

Okej, detta är min dag:
    Vaknade högst motvilligt efter att NATURLIGTVIS inte kunnat somna igårnatt. Dö-trött.

Sonen skulle ha "kul på hjul" på skolan, då de får ta med cykel eller skateboard osvoch åka på skolgården. Packa cykel i bilen alltså och iväg.

TOTALSTOPP i trafiken, med grinig sambo som följd och jag fick rusa in på kliniken för att hinna pinka innan VUL.
    Allt såg bra ut och när jag kom upp till sköterskan med mitt papper sa hon att det såg helt strålande ut och att jag skulle komma tillbaka klockan tio.
    Sambon stod med sin lilla burk i näven och skämdes så handen liksom inte riktigt kunde släppa den utan hon fick ta den ifrån honom medan jag sa "men SLÄPP burken" hehe..

Efteråt skulle vi ta en frukostkaffe och sambon skämtade tilldet om att ja det där var ju romantiskt och att han tyckte det var sååå pinsamt.
    jag tappade plötsligt precis allt tålamod och undrade om tanken under alla de här åren slagit honom hur allt det här känns FÖR MIG. För det har han nämligen aldrig frågat eller verkat bry sig om.
    Nej för jag verkar ju så stark och verkar fixa allt galant och verkar intee ns skämmas när det ska underökas och allt.
    Nä, men FRÅGAN om hur jag har det inombords kanske värmer att få...
    Så jag nästan skrek åt honom att "jag skiter fullständigt i fortsättningsvis hur pinsamt det är för honom, för ska jag ligga och skreva med någons ansikte rakt framför det heligaste och bli insiminerad som nån jäkla ko, så är det bara att hålla käften, runka vidare ochse glad ut, för ingen jävel BRYR sig om din lilla kladd annat än att den ska UT."
    Då började han skratta för jag blir så överjävligt skarp när jag blir arg och skräder inte orden när jag väl kommit igång och jag sa vidare att innna du åker till ditt viktiga viktiga jobb så gör du klokt i att bekänna att du kanske inte varit den mest omtänksamma av livspartners i det här och att det är rätt taskigt att inte tänka längre än din egen snabel räcker.

(till saken hör att vad gäller min arbetslöshet, eller mina företagsplaner osv, då är han hur förstående som helst, men det HÄR...)Så jäkla futtigt engengemang, typ "jo, men jag tycker det är helt okej med ett barn till"

ÅÅÅH vilken entusiasm..
    Ja, iallafall, nu fick jag ur mig allt det där, och sedan skulle jag ju tillbaka och få imig det där lilla provet.
    Det blev ett lite glasrör med rosa vätska, och hon sa att "det här var verkligen ett jättafint prov" -jaha?
    Sedan kollade hon mig då och det såg tydligen "hur bra som helst ut" också.
    Happ...lite,lite svidande känsla sedan var det klart och jag fick ligga kvar på britsen och vila en stund.

Efteråt gick jag däruppifrån ända till odenplan och skulle äta sushi. Jag kände plötsligt hur otroligt trött jag var-och HUNGRIG. Jag vet inte vad det blev med mig faktiskt, men jag kände mig jätteledsen , och det liksom bara växte inombords, så jag satt med min sushi och höll på att börja lipa mitt bland alla.
    mer eller mindre flydde in i Gustav vasa kyrka, där man ju kunde sitta och lipa ifred kände jag.
    Då började klockorna ringa ochdet var en gudstjänst. Jag satte mig där, grät i psalmboken och tände ljus, så var det en liten rad i en bön-...Du som lägger din skatt i bräckliga kärl...
    och då grät jag ännu mer. Jag kände mig verkligen som ett bräckligt kärl som kanske ska bära en skatt.

Helt spröd och ömtålig känner jag, mig, jag vet inte vad det beror på, kanske bara lite overload av alla känslor och allt som händer och inte händer..eller så är det bara horonerna, eller så blir man lite konstig när de petat allra längst innerst i en och man får vara på inseminarium. Eller så är jag bara trött.

Efteråt åkte jag hem till vår ö och skulle få hem min son med cykel och allt. Köpte mutor så han skulle gnälla minimalt. Det är en MIL från hans skola hem till oss.
    Det tog ett par timmar knappt.
    Väl hemma var jag tvungen att vila lite, för jag var helt slut.
    Nu har jag lagat middag och börjat hinna ikapp i läsningen. Nu vill sonen se Talang 2009 med mig...

Statistik och siffror? Jo det är MYCKET större chans nu än vidvanligt samlag, men det är ändå bara mellan 10-20 % chans att det tar sig.
    Det finns en anledning att de brukar göra tre dagar i rad alltså...
    Så, nu ska det bara väntas, PRECIS som vanligt.
    Same same, but different...

Tack söta gulliga ni för alla hållna tummar!
    Det betyder oerhört mycket ska ni veta.

Detta maratoninlägg orkade väl ingen läsa, men så var det hela iallafall.

• passionsblomman

Tack gumman! *karamar tillbaka så det knakar!*

Hvidbrud skrev 2009-04-17 20:42:47 följande:
    Jo, klart man orkar läsa! Jag blir helt tårögd, blommis och tårarna börjar trilla... Lite gåshud också. Vad kan man säga? Åh, jag håller tummarna och tårna och hoppas att det var det och nu sitter den där, er fina skatt. Åh en sån sits att vara i, så sårbar man måste vara. Nej, jag hoppas att ni har en super mysig kväll, du och sonen i soffan. *pressarmignerisoffanbrviderochgerd igenjättehårdkram*
  • passionsblomman

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-04-17 21:03:10 följande:

Oj då. Skulle skriva några tröstande ord till blommis. Blev påmind om de jobbiga tiderna bara.
    Det gjorde du ju!

Jag tycker det känns jätteskönt att någon verkar känna igen sig. Jag blev så överraskad av att jag blev så himla nedstämd.
    Hade inte alls räknat med det.
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)