Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt (del 5)

*tar ett sandbad med brudarna*

Ja HOPPAS, fy vad segt det känns att det är ett sånt jädra väntande hela tiden!
    Sambonsa"jaha, när får vi besked om det här då?"

Ja vadfan TROR du? Hur BRUKAR man få veta att man är gravid?
    Nä, då trodde han det gicka att kolla typ nu snart eller nåt.
    Ganska manligt, typ som att de skulle ringt nu i eftermiddag och sagt att det gick hem...

Jag är på dag 21 nu och jag har för mig det brukar gå ca 10 dgr mellan ÄL och mens om jag inte har fel för mig vad jag läst...
    det innebär ju iallafall tio dagar väääänta och seda n kanske ännu mer. bara att låtsas som ingenting och sysselsätta sig med något annat..plättlätt! *ironi*

• passionsblomman

Celeste: Ja, det är klart, man har väl förmodligen en hel massa uppdmt i nom sig, som aldrig varit stort nog att komma ut riktigt. Idag bara rann det över helt utan förvarning.
    Men det var nog bra.
    Alltså, hela grejen är så sjuk på ngot sätt. man går in på en klinink och går ut och säger: "jaha? Gjorde vi just en människa nu eller?" Hur sanslöst är inte det? Helt surrealistiskt.

• passionsblomman

Så känns det inte ett skit för ögonblicket ärligt talat.
    Han står i dörren på en krog inatt och jag ringde just för att försöka berätta lite hur jag känner mig och hur det blev efteråt. Tro inte att han ringt mig under dagen för det första, eller undrat om han skulle ta ledigt ngn timme från jobbet och vara med på hela grejen, eller NÅT, och nu när jag ringde öhördes de så dåligt att jag inte visste om han var kvar" du jag håller på att ta mat här, kan jag ringa dig sen om en stund" frågar han då klockan jävla midnatt.
    Nä, inte när jag var mitt i en mening som handlade om att jag grät. Idiot.

Nej. Jag känner mig skitensam ska jag säga och inte alls som att det är så värst tillsammans.
    Egentligen är jag så trött också att jag inte borde tjabba någe mer, men men...

lanovia 08 skrev 2009-04-17 23:24:22 följande:

Nej, sådana här är vi mest hela tiden.Blommis se nu till att sambon tar hand om dig, och du honom lite. Stoppa om varandra, glöm inte bort att älska varandra ni gör det här tillsammans. stor kram
  • passionsblomman

Godmorgon.
    Jag sms karln igår att det finns gränser för när man kan lämna nån ensam med saker och att det liggr nära till hands att tro att han
    1. inte bryr sig om mig öht
    2. är universums största jävla kulpeduns.

Han svarade klumpeduns och sedan ringde han och då fick han veta att han levde-igen likosm i går förmiddag. Jag var helt obarmhärtig när jag tänker efter...hehe
    Jag förklarade nogsamt igår att jag behöver honom-hur stark jag än verkar-för att jag har VALT att behöva honom då jag valde honom att dela mitt liv med. Och ingen gång känner man sig ensammare än om man lutar sig åt ett håll där det inte fanns någon.

han släppte alla självförsvar och "jamen du då" och insåg att det här måste han ta fasta på och komma ihåg.

Vi har levt ihop i 10 år och jag tror det gärller att medvetet komma ihåg de där små ömhetsbetygelserna, som inte är så självklara längre som de var i början. Det är väldigtt lätt att bli lite blind i vardagskämpandet.

Vi har haft oerhört pressat ekonomiskt ett bra tag, med trasiga bilar osv, och sambon, ja han likosm sätter fokus på det och jobbar som en glning och är ju då dels borta väldigt mycket och missar saker härhemma och även tid med oss andra i familjen, dessutom blir han ju helsliten och har svårt att orka med något annat än att försöka vila lite mellan passen.

Så jag då i min tur-är istälet arbetslös och sitter här med er på dagarna, och mitt fokus har senaste veckorna legat mycket runt det här såklart.

Men som sagt, hur f*n man kan lämna sin tjej på en klinik och veta att hon ska vara på inseminarium och sedan under dagen inte höra av sig, det är urdåligt. Nu ringde ju JAG direkt efter, men iallafall..

Det är också en man som inte förut har kunnat prata om känslor alls egentligen, som jag lever med. Hans båda syskon är likadana, har jag efter långa samtal med svåger och svägerska insett. Desar familj är fostrade av gammaldags bondefolk som inte pratar så mycket just om de känslosamma sakerna. Vi har kommit väldigt långt under åren, men just detta att han spontant säger något i vissa sammanhang..eller på något sätt visar sin omtanke.. man blir ju så himla ledsen när man redan är lite skör och så.

Vad gäller barnlängtan, så har jag verkligen grävt i honom om det, eftersom jag ALDRIG skulle vilja ha barn med ngn som inte vill. Han vill också, men han är väldigt orolig för vår boendesituation-så det blir liksom att hans bevis att han vill skynda på att det ska bli verklighet, blir att han tar på sig extrajobb så vi ska kunna bygga ut.
    Han sliter för vår skull och barnen vi vill ha. Jag tror nog att det finns fler män som skulle känna igen det här, att man gör allt man kan, men hemma sitter en ilsken tjej som egentligen är ledsen, för att han glömt att krama henne och PRATA lite...
    Jag har också frågat vill du verkligen eller är det "okej då för din skull" och där är ju sanningen att han gärna vill, men helst önskar att vi hade klart med boendet men har fattat att vi inte kan ta det i den ordningen, för biologin hindrar det vid det här laget.

Oj, nu blev det sådär as-långt igen. förlåt!

• passionsblomman

Jag vill bara meddela att jag själv övervunnit lusten att bara ligga i min säng och istället gått min runda och fixat middg och allt sånt.

Min sambo HERR Passionsblomma, han har BÅDE stigit upp tidigare för att hinna till sportaffären och hämta ut mina nya MBT-skor, vilket ledde till att han dessutom kom försent till jobbet, OCH han har ringt hem på em för att höra hur det är med mig förutom att jhan kramade mig typ 18 gpnger i morse.
    Dessutom såg jag ju i hans ögon att han var hur ledsen som helst. Gissa om han skäms ganska mycket...

Förresten pratatde jag igår litemed sköterskan som gjorde själva "seminariet" och sa att jag k'nner att vi inte riktigt hänger med känslomässigt i allt det här och att min sambo tycker det är så himla pinsamt och allt.
    Då sa hon dels att ja, vi försöker ju skynda på här, för de som kommer hit har ofta panik och önskar att allt redan hänt igår, så vi blir lite väl effektiv ibland och kanske inte så nyanserade.
    Dels sa hon: Jamen det är MÄN det här som vi kvinnor ska ha med oss. Det ÄR så de funkar och det finns en anledning att det är vi som bär och föder barnen. Det är så att många klarar inte ensa v att gå med in i rummet för de tycker det är så obehagligt.

Hon har gjort det här i MÅNGA år så hon skakade bara på huvudet.

För att mildra domen över min sambo, kan jag ju tillägga att jag tror han liksom tycker allt är så bra nu, för när jag väntade vår son, fick jag ju en jättedepression och fungerade inte alls emellanåt. Han var med på VARENDA besök hos BM och alla UL och mammaträff, allt allt allt och han skjutsade mig än hit än dit. Jag hade lågt liggande moderkaka och dessutom en del blödningar, så vi kajkade runt en hel del DESSUTOM skulle vi gå till en psykolog och jag hae massor av läkarbesök. Så, jag tror han har slappnat av och tycker allt är så lättsamt nu, när jag kör bil själv, är frisk och stark och glad och så. Så han har nog det där i bakhuvudet och tror att han inte alls behövs på samma vis nu-vilket ju delvis är sant också.

Själv hade jag inte en tanke på attdetta skulle bli så känslomässigt efteråt och kände inte alls att han behövde vara med på själva seminariet heller, men efteråt blev jag asledsen på kvällen ju...Ett sms hade räckt med en puss eller en kram. Det är så lite som behövs och det blir så jättestort när det lilla uteblir ibland.

• passionsblomman

Måste bara kasta in några kommentarer här i kvällningen:

*VÄLKOMNA Jessica och Anja!
    jag är inte AALTID lika självupptagen som jag varit ett par dagar nu...lite av prövning för mitt arma hjärta och psyke nu bara...

*la novia: förbannade indianer! *sätter en vitlöksfläta vid din dörr och säger besvärjelser*

*Ninnis: jag frågade sköterskan om dina äggstockar! Men du är ju inte hemma...

*Hividis: GRATTIS til lägenheten!!! OOO vad skönt!

*Ingenjöris:nu växer den så det knakar lilla bus!
    Har h*n haft hicka än? DET känns skumt!

*Ankan:Var i cykeln är du nu?

*Celeste: tack för termen "inseminarium" den käns liiite bättre än inseminering, vilket ger mig ko-vibbar ungefär som de bröstmjölkspumpar som finns som är eldrivna...

• passionsblomman
    Ankan80 skrev 2009-04-19 09:36:54 följande:
    Oj så mycket ni skrivet...bra att verkat reda ut sig blommis!Min 14 dagar långa BIM startar idag Testade igår för skojs skull. Var ju fest så man ville veta Det var neg iaf...tror jag får vänta alla 14 dagarna....
    Ja då går vi här och väntar båda två då...fast jag har ju ett tiotal dagar till det är någon idé att ens undra.
    Varför ska allt gå så lååångsamt hela tiden?
    Detta eviga räknande och så att gå ner i vikt...det är ju inte direkt såman vaknar från en dag till en annan och det är SKILLNAD, nä litei taget och små små skillnader.
    Jag är helt svullen idag och väger bara ett hekto mindre än förra söndaen enligt vågen.
    Måttbandet tog jag fram också. och trots att jag /(tyvärr) har exakt samma mått som då jag startade det här förra våren på de andra mätställena, så är måtten på magen jättemycket större. Det är ballongvarning.
  • passionsblomman

Hahahah! 'ser betty måla tusentals tavlor som sitter i hela huset*

Jo, jag går faktiskt inte och är helt fixerad vid detta, även om det väl verkr så.. Jag håller på med mina promenader också och lägger en del energi på att försöka planera vettiga måltider osv. men jag tycker det är lite drygt att ALLA sakeer är sådant som tar tid.
    Jag menar, detta med vikten tex. ALLA vet att långsam takt med motion och bra mat är det långsiktigt säkraste, men varför säljer hetskurerna så bra? Jo:SNABBA resultat. Inte ett litet hekto eller två i veckan som kanske inte ens syns på vågen just den dan man väger sig.
    Man skulle ju önska tt det bara var "simsalabim-borta".
    Likadant med bebis och kliniken, man vill ju veta hur det gick...
    Nu ska jag ut på min runda. Utan MBT-skorna, för det var helt fel, de passar inte så dem får vi åka och byta imorgon.
    Gifta oss...nä, det dröjer nog.
    Jag har för mig att jag hamnade här när jag skulle kolla något rent yrkesmässigt, vad kommer jag inte ihåg. Sedan vet jag inte vad som hände...jag fastnade! Och nu är jag här för tanetrnas och vått och torrt-tjejernas skull mest och lite annat också ibland..

• passionsblomman

Hahaha! Ja, det har ju svischat till rätt ordentligt här i vår lilla familj med detta, och han har ju inte hängt med er och ältat detta som jag-för jag pratar faktiskt mer om alla de här saker na med er än med honom, så är det bara.
    Nej, inte tror jag ni dömer honom, men när man själv är arg och ledsen så blir det ju lite begränsat det som kommer fram såklart...han är ju inget odjur, men ganska klantig ibland...

Jag skulle också vilja ha en hund som kan leta kantareller! Hur 17 lär du den det när det inte ens finns några kantareller nu?

ÅÅÅ, så det har inte kommit någon indian än??? Då är det ju spännande fortfarande!!
    Nu ska jag tvinga mig att gå min runda, jag har ett moooootstånd i min kropp idag!

• passionsblomman

Jag är 38 och fick min son vid 30, nu har vi väntat länge nog på ett syskon...

Pralinen Jessica skrev 2009-04-19 18:12:32 följande:

Tack för tipset om sida 188, nu känner jag ju nästan er!;) Vågar man fråga vad ni har för ålder? Jag blir 37 i år och ingen bebbe ännu... Men ack vad vi längtar!lanovia 08 skrev 2009-04-19 17:58:12 följande:
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)