• Ankan80

I vått och torrt (del 5)

Gift jag med sen 6 sep 2008

Du har en härlig dag att se fram emot!

• Ankan80

Instämmer! Kommer ett rosa skimmer bara man tänker på det

Ninnnis skrev 2009-05-13 14:43:11 följande:
    Glömde skriva datumet: 30 augusti 2008 Fast jag hade gärna gjort det en gång till... Med samma make, då Det var den vackraste och lyckligaste dagen i mitt liv, och de minnena har vi alltid kvar!
  • Ankan80

Brukar inte baka, men gör skinkgifflar för tillfället.
    Någon som är sugen så är det bara att ta för sig!

En powerwalk låter nice....får bli en annan dag...jobbigt att baka ju

• Ankan80

Åhhh Blommmisen din stackare. Gissar att det är tappen som fått sig en rejäl omgång. Hoppas det lyckas nu medetsamma!!!!
    Kram

Ninnnis
    Är i Stockholm i helgen, så kan tyvärr inte komma på fikan. Det är lite synd. Hade varit trevligt att träffa er alla

Nalle
    Hm, då kanske man skall baka mer så gäddhänget försvinner

Ikväll är det visning. Skall bli spännande. Brukar alltid dyka upp saker som stör det rosa skimret :-O. Just nu kan det ju inte finnas någon nackdel...höhö
    Fast jag vet en redan och det är att man inte kan få upp några som helst större möbler på ovanvåningen innifrån utan måste gå via balkongdörrarna på gaveln! Lite knöligt, men de har ju lyckats så....

Vet fortfarande inget om jobbet och glömde mobilen hemma så ringer de idag så kan de inte kontakta mig....

• Ankan80

Va??
    Nä det kan inte stämma. Får man inte bada när man solat vid havet/bassängen då heller?
    Nej, det blir avslag
    Nalle Puh 40 skrev 2009-05-14 13:54:59 följande:

Kanske världens dummaste fråga men ändå: *rodnar lite*Har precis varit och solat (vill ju inte vara vitare än min klänning till pingst) och träffade en jobbarkompis utanför som blev helt förskräckt när jag berättade att jag brukade duscha direkt efter solning för det får man inte *hm...*Hon är alltid allvarlig så hon skämtade inte men det kan väl inte stämma? Är ju ingen solexpert utan AVSKYR att sola men vill man vara fin får man lida pin...
  • Ankan80

Det kommer gå så bra så skall du se! Även om det skulle vara något så måste det vara bättre att veta och utgå från det sen.
    Skriv ner alla frågor på en lapp så du får klarhet!
    *kraaaaam*

lanovia 08 skrev 2009-05-14 12:18:45 följande:

Ja han är så söt min lilla älskling. Önskar jag kunde vara bättre på att verkligen värdesätta allt det bra och underbara istället för att hitta små detaljer att störa mig på. Vad gör det om jag får städa 15 min längre än honom en kväll? Vi har ju ändå hjälpts åt och han är bäst! Ja föstår ni min tanke? Jag börjar som sagt oroa mig för imorgon. Tänk om hela besöket slutar med ett konstaterande om att vi inte kan få barn.......(det lär de ju iof inte komma fram till så fort men ändå)
  • Ankan80

Snart bär det av på utflykt söderut.
    Vi skall mumsa på skinkgifflar i bilen och ha det mysigt...hehe....fast inte sååååå mysigt

• Ankan80

Håller tummarna för att hvidis hittat en köpare och för lanovias läkarbesök!

• Ankan80

Blommis:
    Va skönt att det gick bättre idag och va härligt det lät med picknicken. Klart man skall sitta ute

Lanivia:
    Snacka om att hjärnan din bearbetat en massa tankar. . Min var också helt koko och jag drömde en massa inatt
    Det går säkert bra idag. Du slipper nog laga hål och ha tandställning iaf

Ninnnis:
    Helt klart pergon som ger dig finnar. Hormonerna påverkar jättemycket. När jag var gravid hade jag inga alls och jättefin hud och ofett hår.
    Sen ändrade det sig tillbaka till det vanliga, med lite finnar innan mens och lite mer smörjigt hår. (Va nice det låter )
    Man måste tvätta det minst varannan dag iaf

Visningen igår var jättebra. Det var tom större än på bilderna och DET händer inte ofta.
    Allt såg jättefint ut även om det behövde lite uppfräschning här och var. Typ lite avskavda tapeter, bättring med målarfärg osv. Så är det ju alltid.
    Ovanvåningen var tydligen helt ny, dvs med nya takstolar och hela köret. Trodde jag inte. Och det var sååå härlig rymd och stora fina rum...
    Därav det lite högre priset. Ingen som lagt bud än iaf, så det är ju bra.
    Vi får se vad som sker. Vi skall ha en mäklare och titta på vårt hus, sen få ett lånelöfte på onsdag.
    Men blir det inget så är det helt ok. Vi har jättebra boende nu egentligen. Rel. lite i lån o så.
    Sen händer det ju på om jag får jobbet där nere i söder. Annars är det ju ingen vits

Vi vet vad vi vill ha nu iaf om vi måste leta vidare...

• Ankan80

Klart vi förlåter dig Nalle
    Var och en får ju utgå från sin situation. Man vänjer sig snabbt vid läskiga saker

• Ankan80
    Ninnnis skrev 2009-05-15 08:33:01 följande:
    Heja Blommis follikel!

Ja, heja heja

Nä, jag får nog reda på det ena idag för det skulle vara i denna veckan.
    Verkar vara tuffa förhandlingar
  • Ankan80

Jag har gått ner 900 gram sen förra veckan
    Varför? Jo, jag har börjat med VV. Det är tydligen det ända som funkar för mig. Skulle börjat med det direkt
    Men men...kör på nu tills dess blir plus

• Ankan80

Härligt Ingenjören!
    Förstår att du blev trött av vandringen. Man blir väldans flåsig av den turen Tom Ninnnis hade flåsat som verkar vara superfit.

Men visst är där finnt uppe. Vi brukar köra en tur upp där då o då. Fast stannar oftast i bilen Vi bor ju väldans nära .

Jag tycker det är bra med VV för man fattar hur mycket kalorier det eg. är i saker. 1-2 ostslarvamackor om dagen blir tex. väldigt mycket i längden. Så nog mest det jag har dragit ner på.
    Maken klagar på att han inte får äta riktigt kött Bara en massa grönsaker o kyckling/kalkon

• Ankan80

Lanovia, vet inte riktigt, men eftersom ingen lagt bud ännu så har vi väl eg. nästa vecka på oss.

och lycka till nu idag!!! stora kramen och tummar som hålles!!!!

• Ankan80

Hoho!
    Här var det väldans dött

Återgår väl till min databas....*suckar tungt*

• Ankan80

Jaaa, hoppas det gått bra för dem!

Härligt med fredag! YES! Synd bara att helgerna går så fort...

• Ankan80

Å herreminjösses vad mycket prover och grejer
    Men otroligt skönt att allt verkar ok!!

Vilken tur att man kan få lite hjälp iaf, även om ordet verkstad verkligen får en innebörd.

Ha en trevlig helg!!! Snart blir det lång bilfärd mot Stockholm.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)