• Hvidbrud

I vått och torrt (del 5)

Ja, sen har jag föstått att du har stenhårda muskler... Det väger ju en del det också och de fösvínner inte med soppa. Tack och lov!

• Hvidbrud

Det låter som om det har varit en trevlig helg för er tjejer med lyckad fest och cykelturer och makar hemma i husen!
    Här har det varit härligt också. Grillat och haft gäster och snackat till solen gick upp. Det var länge sen!

Ska till jobbet snart och fixa väggarna. Min lokal ligger på en del av köpenhamn som är konstgjort byggd på stolpar i vattnet, vilket leder till att väggarna suger upp havsvattnet och murbruket lösnas upp (särskilt när det är varmt och torrt) och fa¨rgen ramlar ner eller spricker. Så nu ska jag riva ner lite väggar och måla dem vita igen (skal göras ca 2ggr/år...). Gjorde ett rum i fredags och har två kvar. En tjej som är intresserad av att köpa butiken kommer förbi i kväll kanske och då är det bäst att det ser bra ut!

Och så ska jag betala myran på lägenheten! Iiihh! Men har varken swiftkod elle IBAN nummer... och fastighetsbolaget vill inte svara... aknske ska jag ringa banken, de borde väl veta?

• Hvidbrud

Bankgiro... vem kontaktar man då?? Hmm...
    Myran! hi hi!
    Om två veckor har vi flyttat!! Kommer nog sakna cph lite, men tanken om att få mer plats är så skööön!

• Hvidbrud

Ingenjören, du är oförbätterlig (så heter det ju inte)!!! vuxengunga Dagens första fniss går till dig!

• Hvidbrud

Jag skulle behöva lite av de där ta-i-lite-extra generna som ni har, ninnis och lanovia. Jag kan byta mot lite ta-det-lungt-det-löser-sig-nog gener...

De potentiella (nej ingis) kommer först och kollar på butiken imorgon, så jag fick lite uppskov med att riva murbruk och måla (jag använder en helt giftfri naturfärg, -inga gifter till min bebis) igår. Räknar med att ta ett par timmar med penseln och dammsugaren imorgon mellan ett par klienter. Ska bara komma ihåg att berätta att det är nymålat så de inte får målarfärg på alla sina kläder.

• Hvidbrud

(glömde skriva "köpare", blev nog lite väl exalterad av all potens i potentialen...)

• Hvidbrud

Åh, det var ju skönt att det gick bra Ingis! Jag är fortfarande lite rädd för att släppa helt loss när jag dansar pga att jag blödde en gång.
    Sjuksköterskan som scanade mig förra ggn (VUL blä) lät väldigt överraskad när jag sa att jag bara blödit lite en gång. I och med att moderkakan sitter där den sitter.

Vill gå på bebidans med lillmuffin när hon kommer ut! Undrar om man kan göra det i Malmö? Annars får jag starta en kurs/grupp själv vetja! Dansa djungeldans till trummornas rytm (och patapata). Det måste ju finnas fler än mig som tycker att det skulle vara roligt och ett bra sätta att komma i bra form igen?

• Hvidbrud

Kursen börjar den 18de. Kommer ju att jobba här i kbh till 30/6, så det är bara att pendla till kursen. Ingen undervisning i juli och 2ggr i Augusti. Så, det ska nog gå bra. Vill ju inte släppa köpenhamn helt, vill helst få det bästa av två värdar så att säga... Tror att det ska bli jätte bra att ta den kursen.

Bebissim! Det ser så mysigt ut. Tror jag skickar min vattenhund till make på det, jag är en landkrabba utan like ! Plockar helre snäckor...

*patapatamedlillmuffinochfladderbuspåryggen*

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)