Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

Ankan80 skrev 2009-02-23 11:54:34 följande:
    Jo, man håller en ring som hänger i en sytråd över en. Typ över magen eller handleden. Det är lite olika.Om ringen pendlar blir det en pojke och om den går i en cirkel blir det en flicka.... Du får testa....!
    *hahahah* Måste ha fatt i tråd nu ju!!
  • ingenjörsbruden
    ingenjörsbruden skrev 2009-02-23 11:55:37 följande:
    *hahahah* Måste ha fatt i tråd nu ju!!
    Hahahaha det blir en pojke här...!
  • ingenjörsbruden
    Ore skrev 2009-02-23 10:39:31 följande:
    Ingenjöris: Inte alls avancerat att sy lakan m.m. till en spjälsäng, lätt som en plätt. Bara att mäta, vika och sy. Bara raka sömmar... Glöm bara inte att tvätta tyget innan du syr, så att det inte krymper efteråt! Hvidbrud: Hoppas att allt är ok, har ingen aning om hur det är med flytningar osv...Husbygge: Byggfelsförsäkring känns verkligen TOTALT meningslöst när man bygger i egen regi. Enda fördelen var att den var några tusen billigare än vi hade räknat med. (Vi bygger också helt eget). Bankerna (alla tre vi pratade med) ifrågasatte inte om vi skulle bli klara??? Vi tar ju dock inte in några snickare alls, mer än våra nära och kära som får jobba gratis Men detta var ju alltså lååångt före finanskrisen.Härnäst ska jag välja golv till huset, jag väntar febrilt på badrumsförslaget - ska bli kul att visa maken.
    Ja det där är så sööööörens surt!
    Nä det är väl nu som bankerna är harriga....o det värsta är att vi (jag, maken o svärfar=platschef) jobbar alla aktiv i branschen så om någon har goda möjligheter att lyckas med husbygget så är det vi....blir så s-tans förbannad på att bli ifrågasatt!! *ggrrrrr*
    Så nu fick jag det ur systemet osså!

Vi väljer tillsammans! Änn så länge så har det var en dans....men nu har jag fastnat för en ytterdörr som kostar ca 15' o det är ung vad alla 4 ytterdörrarna borde kosta tillsammans!!
  • ingenjörsbruden
    Ore skrev 2009-02-23 13:47:56 följande:
    Jag fastnar för ALLT som är dyrt... Och det gör maken också! Vi är (tyvärr) väldigt förtjusta i lyxiga detaljer. Och att jag väljer kanske låter konstigt, men det gör oss mest tidseffektiva. Maken säger t.ex. att "du behöver kolla på badrum", sedan diskuterar vi litet kort om vad som är viktigt så att vi är hyfsat överens. Sedan är det jag som kollar efter saker, jämför olika grejer och väljer. Sedan presenterar jag ett färdigt förslag till honom. Antingen så gillar han det direkt, eller så frågar han hur jag tänkt och så får jag motivera det...
    Det är kanon att göra så....vi har iofs lite mer tid att spela med så vi kommer nog att åka ut o kika på utställningar o så.....vi är ju ingenjörer båda två så det där med färger o så är svårt att visualisera helt ut!

Hvidis: Detta blir spännande! Tänk om det blir 100 % rätt på ringtestet!! *hahhahaa*
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-02-23 15:29:06 följande:

Nu är jag tillbaka igen från en underbar långhelg i Oslo. Alltid trevligt att komma dit o bara vara. Tyvärr har vi båda lyckats bli sjuka. Jag får alltid en fruktansvärd hosta. Inatt har jag sovit 3½h, övrig tid har jag legat och hostat o desperat försökt somna. Så idag är det inte mycket liv i mig. Vad gäller indianerna så infann de sig på BIM, exakt på dagen. Så cykeln är alltså som den skall igen. Vilket får mig ännu mer att undra om det faktiskt var ett MF förra månaden. Men hur som helst var det skönt att den kom som den skulle nu. Jag har inga konstiga symptom, så nu äntligen kanske kroppen börjar bli normal.
    Va skönt att kroppen äntligen börjar bete sig normalt!!!
    Det låter väldigt troligt att det var ett tidigt MF förra månaden.... *hmm*
    O inget ont i magen alls? Gött i sådana fall!
  • ingenjörsbruden

lanovia: Ja mensvärk kan man ju ta en gång i månaden...bara man slipper den varje dag.

SUCK! Nu har jag fått ont i höger sida IGEN! Gjorde någon konstig vridning när jag gick ur bilen för att tanka igår....skar som knivar!!! Nåja det går över....men fasen va irriterande...tror att förra sträckningen/bristningen precis hade läkt....

I eftermiddag så är det dags för KUB! *tjohoooo*

Drömde i natt att jag hade lille Isak i min famn o han var såååååå fin! Men jag hade missat hela förlossningen så jag letade efter min journal för att läsa hur det hade gått!! *hahahha* Har svårt att tro att man "missar" en förlossning eller?!

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-02-24 08:35:25 följande:

Lycka till Ingenjöris. Vet att ni skrivit detta tidigare men bara så jag vet vad det är du skall göra. KUB innebär det att du förutom UL även skall ta extra prover för att se om det är något fel på den lille?Isak, är det vad ert underverk skall heta om det blir en kille?
    *hahaha* Ja Isak är typ det enda namnet vi är överens om o så har jag drömt nu 2 gånger om honom....får hoppas att det är sanndrömmar!
    Annars är vi överens om Isabella osså....men jag har en kusin som heter det...har bara träffat henne 1 gång o hon är 23 år yngre...så ja...vi får se!

Alldeles rätt! KUB-test är (UL+blodprov) en variant på NUPP-testet (UL) där man förutom att mäta vätskespalten i nacken på fostret (på ul-bilden) även tar ett blodprov. Man höjder med säkerheten på reslutatet från 70% (NUPP) till 92% (KUB)..
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-02-24 10:55:59 följande:
    Åh! Isak! Det är så fint namn. Känner världens gulligaste lille kille som heter det. (En gång somnade han i mina armar... Suck... Längtar!)Vi kan inte alls bli överens om namn. Jo, kanske Alma om det är en flicka. Killnamn är jätte svårt! maken vill inte riktigt prata om det ännu heller. Längtar så till testet op onsdag, så han vågar glädja sig också. Men med namn får man ju nästan se vad det är för ett litet väsen som kommer ut. Ibland liknar de ju bara en Filip (som min bror, han skulle heta markus, men när han kom ut var han en Filip. Utan tvekan)
    Precis...det är bara till att ha ett par namn i beredskap för det är ju inte säkert att det namnet man tänkt ut innan passar för 5 öre!

Vi har lite otippat hamnat på två I-namn....så är faktiskt fördelningen i familjen sen innan....Min mammas namn börjar på K så min stora syster fick ett K-namn....pappas namn börjar på R så båda mina bröders namn börjar på R....det är bara jag som har ett namn som börjar på E istället för K...annars är symmetrin där... (har K-namn i mellannamn).....
    Min brors barn har båda namn som börjar på E (varken mor eller far har E-namn) min systers döttrar börjar på A....så av någon outgrundlig anledning så blev det att vi hamnade på I o hittade namn som vi gillade båda två! Konstigt! Men inte planerat!

Alma är jättefint!
    Jag är förtjust i Inez osså....men det blir knepigt då vi har efternamn som börjar på S....nåja vi får suga på karamellen!
    Mellannamn till en flicka har jag funderat på Britta Linnéa...min mormor o makens farmor hette Linnéa i mellannamn. Makens mormor hette Britta o min mamma har Britt i mellannamn...så det kan ju var lite roligt att ha släktnamn med..
    Annars gillar jag Carna, Elsa, Edwin (släktnamn), Edith, Gunnar, Albin...ja det finns många fina...dock tycker inte maken samma..*hahaha* nåja det ska inte vara lätt!
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-02-24 11:21:05 följande:
    Nä det är inte Lett att vara Balt... Eller Balt att va Lett...Vi (mina syskon) heter MFF... Som köpenhamnare får våra bar väl bli FCK... Felix Carla och Kaya? Hi hi! Nä, de namnen gillar jag inte... Vi får se vad det blir helt enkelt!Nä, nu måste jag göra mig i ordning! Kan inte komma för sent till jobbet också! (men nu är jag lite kaffe-speedad, så nu går det undan!)Kraaam!
    *hahaha* Va roligt! Då måste man vara sann MFF-fan för att få till det på barnens namn eller?!

Ni får osså ha MFF...ni ska ju flytta över sundet eller hur!!

Har jag väl kommit försent på morgonen så blir hela dagen sån....tidsfördröjning eller nåt!
  • ingenjörsbruden

Blivande fru L skrev 2009-02-24 12:34:09 följande:

Här kommer ett totalt egoinlägg: Idag har vi fått veta att mannens simmare inte är några simmare, de är alldeles orörliga. Dessutom ser de inte ut som de ska vilket gör att chansen för att vi ska lyckas på egen hand är väldigt, väldigt liten. Vi har fått remiss för provrörsbefrukning, det blir förmodligen ICSI (spermien förs in direkt i ägget med en tunn nål) eftersom simmarna inte kan ta sig in i ägget på egen hand. Känns skönt att veta men det är förstås lite deppigt också.
    *SKICKARENBAMSEKRAM*
    Skönt att höra att det finns hopp...då är det inte helt hopplöst iallafall.....*skickarenbamsekramtill*
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)