Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

Har nu varit på glukosbelastning....helt ok sörjja att dricka med en pressad citron.
    Blodsockret var kanon.
    Fick veta min blodgrupp visste iofs vad jag var sedan biologin/kemin på gymnasiet o har kunnat anat det...men fick idag bekräftat att jag är POSITIV!! *hahaha* Alltså Rh +!

Hade en hemmagjord baguett med mig som jag började mumsa på i bilen tillbaka mot jobbet.....men väl framme på jobbet så mådde jag så illa....fick gå o spy.....mkt sockerlösning kvar i magen.... Urk!
    Men efter det så mådde jag peeeeerfekt o kunde fortsätta mumsa på baguetten!!

Jag har haft ont vid högra äggstocken...men det är nog bara något ligament som är utsträckt eller så.

Hvidis: Inte bra....hoppas att du hinner få i dig något flytande...soppa eller nåt så du orkar.

Ore: *Blåser fanfar o kastar konfetti*

• ingenjörsbruden

Vilken bild!!! *hahahaha* Blir nästan lite rädd!! *hihihi*
    Tänker på vår diskussion om V för ett tag sen....

*Mumsar på en av lanovias honungsmackor* DET var längesen!!!
    Hoppas det var dunderhonung för det behöver jag idag!!
    Ska vara ute o göra besiktningar hela dagen....kommer att vara helt slut ikväll...

*skickarenbamsekramtillallagoatjejer*

• ingenjörsbruden

Oj så kladdigt kramkalaset blev med dunderhonung!!!

Äntligen tillbaka....skönt att slippa gå en hel dag o glo på tak, golv o väggar.
    MEN jag mår illa!!! Åt ett äpple till mellanmål.....men 1,5 h senare så fick jag upp äpplet + vatten.....
    VARFÖR?
    Måste ju vara pga graviditeten.....men suck....illamåendet ska ju GÅ ÖVER i v 12 eller så....

Har fått i mig en falafelrulle...men emellanåt så är jag rädd att den osså är på väg upp.

Kan väl för tusan inte vara maginfluensa (igen?!?!?) eller vinterkräksjukan!!

*hållertummenförNinnissextratestimorgon*

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-05 13:01:32 följande:
    Du, inte för att knäcka dig på nå´t sätt, men det är verkligen inte säkert att man slutar må illa efter någon viss vecka! Min mamma spydde som en räv varenda dag i över sex månader när hon väntade min lillasyster.Det är inte alls konstigt att du mår illa av och till fortfarande1 oroa dig inte-även om det inte är kul såklart!*Kramar om och baddar pannan lite*
    Nä det är sant...men jag har ju inte mått illa innan...så varför börjar det nu? Skumberg!
    Det värsta är att jag får småsmå blodkärl som brister runt ögonen....så det ser ut som jag fått smälll på ögonen....
    Min mamma mådde jättekasst under alla sina grav, o hela tiden.....syrran mådde kasst ngn gång....vill bara inte att detta ska bli ngn trend....

*kramartillbaxolutarhuvudetbakåtförattblibaddadpåpannan*
  • ingenjörsbruden

Hvidis: stora portioner kan mkt väl vara anledningen....jag äter pytteport numera!
    Men tycker att det är skumt att det var 1,5h EFTER att jag åt äpplet....det borde ju vara halft processat i magen då.....har mått småilla hela dagen.....vet ni...verkstadslukt....metall o olja....är bigg no no enl min näsa!! Mitt ex var oljeapa o luktade så....inget konstigt i sig....men idag när jag besiktigade i en verkstad så kände jag....uuuuurk! Har inte reflekterat över den doften på 9 år!!

Anl att jag klagar så på mina illamående...hela min kropp motarbetar alla kräkningar....så jag får svinont i kroppen o pajar blodkärlen runt ögonen.....nåja....life sucks bigtime sometimes! Tur att det inte är 24 månader man ska vara gravid!
    *tralllalllaAlwayslookonthebrigthsideoflifetraltralalalalal*

Det ligger ett tradigt moln-lock över Lund....

• ingenjörsbruden
    Jag har fortfarande mina vanliga byxor!!!!
    Dock inte knäppta!!
    Har bara köpt ett par mammabyxor men köpte då osså en sorts tubtopp som döljer att byxorna är uppknäppta...

Gropig rumpa = kesorumpa

Jag måste få ordning på min träning osså....måste komma ut o promenera mer.....pluss att jag måste få mer frisk luft.

Är osså lite less på min mage.....den är så liten så att jag ser bara tjock ut om magen.....längtar tills den blir mer synlig o inte detta mellanläge....

Blommis: Bra sagt!! O du ljuger ju aldrig!
  • ingenjörsbruden

Keso är ett jäkligt bra adjektiv....beskriver verkligen hur det är!!
    Lurarläpp....den var ny! Hängläpp har jag hört.....

Ninnispinnis skrev 2009-03-06 07:36:21 följande:
    Ni är ju för goa! Rövar, tacopruttar och lurarläppar... Härlig läsning såhär en fredagsmorgon Testade idag igen, och bara en liten tillstymmelse till skugga av ett svagt streck (läs: troligtvis inbillningsstreck)... Känns inget vidare att kroppen spökar så här. Dag 41 idag och inga indianer, lite molande i magen, aptrött och ömma bröstvårtor. Visst kan det vara så att kroppen bara hoppar över indianerna denna månad, eller att cykeln är helt knäpp. Hade varit bättre att bara få tant och köra vidare nästa månad.Testet från förra fredagen (ja jag har kvar det...) visar ett tydligt men svagt streck. Det var inte fullt så tydligt direkt när jag tog det, men blev starkare efter någon timme. Jag vet att man inte ska tolka resultatet efter 10 min, men inga andra negativa tester har ju ändrats efter en stund... Kan ÄL ge utslag på testet? Kanske hade knäpp cykel och ÄL förra fredagen och därför svagt streck?Känns i alla fall inte speciellt bra, ska nog sura lite...*muttrar*

Jag tror jag vet något som Ninnis inte vågar tro på.....*wiiiieee*
    Tror nog att vi kan säga som så här....

GRATTIS, Ninnis!!!
    Molande i magen (ganska likt mensvärk men ändå inte eller hur?!), aptrött o öm i bröstvårtorna! Känner verkligen igen symptomerna!!! O visst man kan ju kalla det cysta....men den rör på sig o suger på tummen!!

Om du hade ett svaaaag streck efter att tiden gått o strecken sen blir starkare så har jag för mig att det ändå går att tolka rätt....det är om man först inte har ngt streck o efter 10 min så dyker det upp ett streck....då ska man inte lita på resultaten.

Ring till din barnmorska o säg att du vill göra ett grav.test o förklara hur dina tester sett ut.

ÄL ger inte utslag på gravstickor...du har inte fått fatt i en ÄL-sticka va?! Det är ett hormon HcG som utsöndras i kroppen vid graviditet.....o det är det som mäts på grav.stickorna.
  • ingenjörsbruden

Är eg ganska deppig idag....men blev så glad när jag läste Ninnis inlägg så jag kom av mig lite i deppandet!!

Känner mig bara fet, ful o oattraktiv......inget sex på en hel vecka....*snyft*
    Maken tar knappt i mig....vilket högst troligt beror på att han tro att jag är irriterad eller på dåligt humör...så han håller sig lite undan.....men det är ju precis det jag INTE vill att han ska göra!!! *snyft* Så jag blir ledsen o deppig istället.....

Känns som att det alltid är jag som tar initiativet....o jag vill ju inte att han ska känna sig pressad att ha sex bara för att jag har en massa hormoner o är k-t.....vill ju att han ska vilja ha MIG....*snyft*...så jag har varit passiv nu en hel vecka.....o inte har det hänt ngt.....vilket gör att jag känner mig enbart mer fet, ful o oattraktiv.... *snyft*
    Vet att han älskar mig.....men ibland så tvivlar jag starkt på om han är attraherad av mig.....jag är ju inte pinnsmal direkt...långt ifrån.....
    Men det är väl bara mina hormoner som svallar o martyren in mig som bråkar.....*snyft*'

Kände att jag var tvungen att skriva av mig lite så nu känns det faktiskt redan lite bättre!

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-03-06 08:41:11 följande:

*kramaringenjöris*Du får hem o säga till mannen att du behöver kärlek så skall du se att han bättrar sig. Det är ju precis som du säger förmodligen tror han att du är irriterad och han kan ju inte läsa dina tankar.Jag vet hur det är när man är på sådan humör. Även om inte jag har gravhormoner ännu. Helt plötligt känns det som den enda som vill ha sex är en själv o han fattar ju ingenting av hur man känner. Nej, men hur skall han kunna läsa mina tankar?*kramaringenjörishårtengångtill*
    *kramarhårttillbax*

Han får väl för f-n ta o läras sig att läsa tankar!!!!
    *hihihihi* Nä men jag har sagt det innan till honom....jag vill att han ska TA mer på mig.....smeka min nacke...krama om mig när jag står o lagar mat.....osv....o även det....när han tror att jag irriterad o arg....så är jag till 99% av gångerna bara ledsen o vill ha kramar.....nåja....Rom byggdes inte på en dag....
    Jag vet att jag är fjantig som överhuvudtaget nästan deppar.....jag är ju lyckligt gift o gravid o så är hus på G...så vad klagar jag över?!
    Blev väl droppen när jag kom på honom att surfa snusk...till oss båda iofs....men att han sen inte blev tillräckligt inspirerad för att talla på mig.....DET knäckte mig.....
    Nä nu ska jag ta o rycka upp mig o ladda för att grabba karl-sloken i håret o släpa in honom i sovrummet eller nåt i eftermiddag.....
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)