Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt (del 5)

*håller allt jag kan*

Hvidbrud skrev 2009-05-06 19:22:24 följande:
    Håll tummarna för mig! Snart kommer de potentialla köparna!! Iiiiiii!!!
  • passionsblomman

jaaa, det vardagliga! Bara en kopp kaffe vid köksbordet, eller att sonen kan vara hos mormor en eftermiddag efter skolan ibland eller sådana saker...

OCH att hon ju blir äldre och är sjukpensionär, och så kan jag inte hjälpa till att skotta snö och så. Det suger.

Ninnnis skrev 2009-05-06 20:04:16 följande:
    Min mamma (och pappa, syster & bror) bor ca 50 mil härifrån, vilket jag kan känna riktig sorg över ibland Vi pratar ofta och ses nog varannan månad ungefär, men det där vardagliga saknar jag jättemycket...De säger dock att de måste flytta närmare när det kommer barnbarn, så det dröjer förhoppningsvis inte så länge!
  • passionsblomman

Yes I will! Och vi går våra rundor och jag predikar om mina skooooor för henne!

Idag har vi plockat nässlor som jag håller på att torka i ugnen nu och så har jag gjort värsta goda köttsoppan och äteit med fläskpannkaka efteråt.

Igårkväll bakade jag världens godaste bröd som vi åt vaaaarmt med smör och god ost... Det är GOTT med bröd, särskilt när man inte ätit det på flera veckor!

Ninnnis skrev 2009-05-06 20:48:46 följande:
    Jag vet! Krama din mamma lire extra, nu när du har henne där
  • passionsblomman

Det finns gott om -varsågod! *sträcker fram brödkorgen*
    Det är med valnötter och aprikoser och pinjenötter i!

Celeste97 skrev 2009-05-06 20:56:23 följande:
    Åh, nybakat bröd! *tittar avundsjukt*
  • passionsblomman

Lanovia: ja, det jag fått veta nu nderalla dessa VUL jag gjort är att det man letar efter är Folliklar=äggblåsor. De ska vara si och så stora för att det ska vara ÄL-läge. Dvs då innehåller äggblåsan(follikeln) ett moget ägg.

Ibland blir en follikel blodfylld istället och när den brister kan det göra rätt ordentligt ont. De såg en blåsa de misstänkte var en sådan på mig och undrade om jag brukade ha väldiga menssmärtor, för det är visst dessa blodfyllda blåsor som heter Endometrios.

Jag frågade nogsamt om detta är farligt eller skadar fertiliteten på något sätt. Hon sa bestämt NEJ, men att det kan göra ont. Det bildas massor med småblåsor hela tiden ska tilläggas, så en som blodfylls är ingen fara.

• passionsblomman

Härlig Ore att allt ser bra ut!

Ankan: fy för bövelen vad det suger att ha UVI! Jag fick det på SEMESTERN ifjol mitt när vi skulle vara på spa och bada i havet och i bubbelpoolen och allt.Blödde gjorde det tom.

Jag ringde sjukvårdsupplysningen mitt inatten för det gjorde så satans ont.
    Hon sa till mig att fixa citronvatten och dricka det så starkt jag bara kunde.

Gick till receptionen och den gulliga kvinnan där hjälpte mig så jag fick en STOR vattenkanna och hela citroner från köket.
    Jag drack ett par liter vatten med färskpressade citroner i den natten och pinkade rosa och grinade. Näsata dag fick vi sitta på VC och få medicin av farbror doktorn.

På hotellet hade de juicepress och fruktkorgar så manpå frukosten kunde göra egen juice. Jag pressade grape, citroner och apelsiner varje dag och drack till frukosten OCH tog med till rummet så ag drack en hel kanna sådant där citronvatten om dagen hela veckanför jag var så rädd att få ont igen...

Det gick verkligen över kan jag säga! Inte en bakterie kan ha velat leva i den sura miljön!

-Drinkarna med tranbärsjuice i kan ha bidragit till deras död också i viss mån...

• passionsblomman
    Ninnnis skrev 2009-05-07 20:59:20 följande:
    Oj, nu fick jag lära mig lite om äggblåsor och annat... Och jag som bara har fått veta att jag HAR äggstockar...
    Jaaaa, när man ligger där och blir VUL:ad kan man ju liks fråga vad det är de ser egentligen i det där som ser ut som ett månlandskap...

Många olika ord och begrepp är det...

Apropå det: vad betyde det drär KUB egentligen? *funderar på om jag gjorde något sådant*
  • passionsblomman

Dig på fångarna på fortet...jojo! De visste vilken tjej de drog med på DET!
    Hur mycket slet du ut dig för att vinna allt där?

Ninnnis skrev 2009-05-07 22:04:21 följande:
    Vad härligt, Nalle! Jag hade så ooootroligt kul på min möhippa! Överraskningsstart, islandshästridning, "fångarna på fortet", singstar, med mera med mera... Ser fram emot att höra vad det blev
  • passionsblomman

Ja, jo jag kan liksom SE dig slita ARSLE på det där fortet med ett aldrig tidigare skådat "nu-jävlar-ska-jag-slå-alla-rekord" i blicken...

Typ träningsverksvarning inför nästa dag...

Gud vad roligt med sådana kompisar!

Ninnnis skrev 2009-05-07 22:41:18 följande:
    Hehehe... Jag kan säga att tiaran rök ganska tidigt... Det var det som var så himla kul, att de verkligen hade ordnat sånt som jag gillar, från början till slut! Så fina, omtänksamma vänner jag har
  • passionsblomman

Oj ingenjöris!

Det DÄR låter inte alls bra....

Jag hoppas och ber att din syster ska känna styrka mitt i det här fruktansvärt jobbiga och kunna se en väg ur situationen...Fy 17!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)