I vått och torrt (del 5)
Oättvist som F*N!
ja jag försöker tänka positivt, men fy fasen vad det känns därinne!
Jag sätter mig ytterst försiktigt kan jag säga!
Oättvist som F*N!
ja jag försöker tänka positivt, men fy fasen vad det känns därinne!
Jag sätter mig ytterst försiktigt kan jag säga!
Nalle Puh: Nä, int ett dugg gift är jag! Jag är en förlovad sambo som bara springer på inseminarium hela dagarna. Det är tur man är arbetslös...
Nu går jag och försöker sova. Imorgon är en annnan dag.
Då kan ni få hålla tummen att det inte gör så himla ont med allt "krabbande" som min mormor skulle ha sagt.
Jag avskyr att komma hit på kvällen när alla redan loggat ut och gått HEM!!!
Man hinner ju glömma vad det stod i början innan man kommer till slutet!
Iallafall: Lanovia, LYCKA TILL imorgon! Jag lovaar att det kommer att vara lättnad efteråt att du ändå tagit tag i saken och kommit dig iväg!
Min dag har varit BRA. Jag kan bara konstatrea att gubben som VULade igår var en jäkla amatör jämfört med min vanliga som jobbade idag.
jag kom in i rummet och saomedelbart "jag vill bara säga att här kommer en mycket ÖM kvinna" (jag hade fasen svårt att sova i natt tom!)
Nu var det mycket bättre men ändå nervöst så ja helst ville knipa ihop benen i kors...
..och så är han bara så duktig att det inte kändes NÅNTING alls!
Jag sa det till honom!
Hoppas han jobbar imorgon igen!
Jo, för follikeln är kvar så det blir imorgon det ska vara inseminarium igen. Nu har jag varit där VARJE dag hela denna veckan! Jäkla tur att jag är arbetslös! Hade aldrig kunnat sköta mitt jobb och gjort detta samtidigt...
Nå, vi var alltså färdiga där tidigt idag och sambon sa att ja vi åker väl hem.
Skulle inte TRO det!
NÄ! Låååång mysfrukost skulle jag ha-skithungrig orkar inte åka 4 mil innna jag får mat och kaffe!
SEDAN hade vi ju pratat pom en mysig dag på stan ju..Fattar du inte att jag är hemma JÄMT numera...
Så, vi hade mysfrukost, strosade ner på stan och kikade in i en fin möbelaffär och lite så. Väl vid Östermalmshallen valde vi ut massor av små godsaker från en av fiskdiskarna och så lite goda korvar och lite goda ostar och lite stenugnsbakad baguette och så...picknick i Humlegården bara VI TVÅ i solen!
Hon i fiskdiskensa"men ä det inte alldeles för kallt ute...jag tycker niborde åka hem!" Då sa jag Hörreduru, vill du sälja några såna där godbitar eller inte!
En annan trodde också det var kallt och min sambo var skeptisk...
Envis som jag är bestämde jag rakt av och sedan, jag då satt han ju där i solen och sa"det här måste vara bra för själen"
Ja! Vad var det jag sa! Tänk att man ska behöva förklar allt för alla jämt!
Det var helt underbart att få en sådan stund. Nu känner jag att jag gjort mitt bästa i veckan för tatt allt inte bara ska kännas fabrik.
Filmen igår? Jo, jag gillade den. det var precis så där lagom det jag var ute efter-spännande just då men inget som engageradde djupare så att säga. Man kan ju lite upplägget på den typen av film, men det är ju lite det man söker också, en stunds paus i sin egen verklighet. Jag har inte läst boken, så jag hade inget att jämföra med och då ev bli besviken på.
Ja ett himla rännande! Fast det är ju bara tre dagar de inseminerar varje gång, men alla dessa ultraljud....för att pricka indet! Gud vilket meck om man jobbar och ska få till det där! För egen del känner jag att det var lite skönt attmina inre delar fick vila lite fårn den där inseminationssprutan och allt idag. Det gör inte alls så ont nu. Tack och lov!
Jag förstår verkligen att det är nervöst. Man går ju iväg för att möta sanningen liksom. man vet ju inte alls vad de kommer att säga om det "bara" är ditten eller om det kan vara ngn läskig datten som man bara kan fantisera om.
Vad jätteskönt att din man är så med i det hela! (jättegulligt med frukosten imorse! )
Jag önskar dig iallafall en riktigt god natts sömn och att du ska kunna lägga undan all nervositeten och vila i det din man säger, för det är ju så sant så sant. Jättebra att ni ska få rätt på vad det hela handlar om!
*kramar om*
lanovia 08 skrev 2009-05-14 21:44:59 följande:
Hihi! Ja, man får ju tvinga honom lite, men sedan kommer han ju på att det är mycket trevligt med picknickar coch sådant!
Men nu går han på jobbperiod, så hela helgen from imorgonbittti är jag helt själv med son och alltsom är inbokat. Man får göra helg av vardagen så gott man kan när man har såna jobbtider som vi.
Vad duktig du har varit förresten!
Jädrar i min lilla låda vad ni knattrat idag!
Jag har varit både på kliniken och så hos ordförande för föräldraföreningen på em. Vi ska ha fixardag på barnens skola imorgon. Det har vi varje vår. Då kommer alla -eller iallafll många föräldrar och bran och så gör vi fint på skolgården och gör lite grejor som att tex måla, kratta och gräva en del och ha en gemenskapsdag då vi gör lite extra för våra barn. (jo, skolan är kommunal och man behöver ju eg inte bry sig, men detta är mycket en del i att bygga nätverk och kontakt mellan föräldrar och barn, och skapa en känsla att detta är VÅR skola)
I år ska barnen få en längdhoppsgrop och vi ska snickra lite bänkar och nya ställ tillbandyklubborna osv.
Jag och Ordförande var igår på brädgårn och idag har vi kapat upp en massa bitar som ska bli fina bänkar!
Allt gick bra idag. Helt smärtfritt (tack Gud för det! ) och nu är det vänta i 14-16 dgr igen som gäller.
Lite fundersam är jag för de sa"ojdå, det verkar ha blivit en ny skjuts här på detta" vilket menades att det nu fanns ännu fler folliklar och de vet inte om den största idag är samma som igår, eller om den som var störst igår redan brustit, så att denna alltså isåfall är en ytterligare...
Boldprovet i måndags talade ju för ÄL och att det var dags att köra, men man VET lalltså inte säkert och hon sa att om vi ville kunde vi komma in på söndag OCKSÅ. Det går inte för min sambo jobbar faktiskt så det hinns inte. Men kanske kan det sent sent på söndagen vara läge att pröva själva då.
Det SKA ju finnas spermier i flera dagar redan nu eftersom de ju lever bra länge, men ja, man vet alltså inte.
Vad SEGT dfet blir att vänta nu efter hela denna veckas meck!
Att ta sprutan var lite nervöst för jag var rädd att råka spilla ut den , men smärtan var ingenting att ens nämna, det var bit av en kaka så att säga.
Nalle, jag har all respekt för att man har olika fobier och rädslor. Jga är höjdrädd och det finns saker jag ALRIG skulle klättra upp på tex. Spruträdd är jag inte däremot, så det är ju tur tatt man inte har alla nojjor samtidigt!
Lanovia: Underbart att du fått lite att förhålla dig till nu! Snart är vi alla en enda hormonstinn liten grupp härinne, den ena mer tilltrasslad i huvet av dem än den andra!
Iadga fick jag smsm av min sambo där han kort och gott skrev "jag älskar dig! " Det har han ALDRIG gjort förut! Alltså, skickat såna där gulliga! *glad*
Jag gick förresten och hade EGEN picknick idag i parken. Because I´m fuckin worth it!
Nu måste jag nog göra lite mat till min son.
Jo det hade det! Och då kunde man ju iallafall ha med som en möjlighet att vi bakade lite själva också!
Nu FICK vi ju inte ens i dagarna här, för det skulle sparas lite på simmarna..
Men på söndag fick vi!
Vuxna människor som frågar om lov om detta...
Apropå burk eller rör förresten: Vi får BURKAR exakt sådana som man köper maggot i när man ska fiska...
...eller...som man har pizzasallad i kanske är en jämförelse fler kan relatera till
Om du vill kan du inboxa mig din mailadress så kan jag visa dig en sak.
Nalle Puh 40 skrev 2009-05-15 16:48:57 följande:
Nä, jag hade bara VUL och inseminarium...
Jag startade en nu i rena förskräckelsen över att annars kanske var utan er några sekunder!
www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html
Ja just det... jag vet inte riktigt vad som passar bäst, men vi känns som en liten medlemsgrupp med bt-träffar tycker jag..