Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt (del 5)

Hibhi, här hann det in fler inlägg än Ninnis även från Ingenjöris, medan jagsjälv skrev...vi är rätt snabba i den här tråden med ibland! Det spelar ingen roll, mitt inlägg passar lika bra till er båda två!

Billigt?

Nej, det vet jag redan...vi har lagt få se nu...åtminstone36 tusen på vår Audi nu i höst och vinter-den lämnade sambon in idag igen till verksatn, för de puckona har FORTFARANDE inte fixat till rätt sak, så den beter sig mycket obehagligt...Han var så förbannad att han skrek åt dem förstod jag.

Min lill bil har vi lagat för massor av pengar under fjolåret, för den är en gammal veteranbil som had stått i evigheter och när jag började köra den varenda dag, så var det ju det ena med det andra som dök upp. Förutom det säger hundkojedoktorn att jag haft extrem otur med vissa grejor.

Nu har han satt en lånemotor i den och håller på med en total motorrenovering, vilket betyder att jag har en ny motor i den när han är klar. Det kostar 20 tusen spänn...
    Men då är det en mycket välgenomgången liten bevarad veteranbil jag har.

Varför idioten inte skaffat en nyare större bil? Ja, TRO inte att ingen sagt det to my face ett ANTAL ggr.
    Men, när jag skaffade den, var det inte alls så att jag skulle köra den mycket, mer bara här hemmavid. Mest istället för en moped, för den här har ju tak och så...och var billigare dessutom.

Förutom det hade vi en sådan här bil när jag var liten, och jag har alltid sagt att jag SKA ha en sådan igen en dag.
    Envis? var får ni det ifrån?
    Så fick jag jobb som krävde bil och då trodde jag väl att det gick att fixa till den här, lite i taget. Nu har vi gjort det där lilla i taget, alltihop på två år.
    Eller, hundkojedoktorn har, så billigt blev det inte..

fast, alla grannar och bekanta som HAR köpt nyare mer moderna bilar har då f*n nte kommit undan billigt de heller när de lagat... Det är mycket bökigare att laga de nyare, för det är så mkt el och dataskit i dem.

Nu är felet att batteriet hade dragit helt slut, för sambon hade kört den och han är inte van att slå av lyset manuellt..
    Vi får köpa en batteriladdare, sedan ska det vara lugnt.

Oj, vilken bil-utläggning det blev nu då helt plötsligt....

• passionsblomman

*kramar lanovia allt jag kan!*
    Faktiskt är jag själv ändå rätt glad mitt ialla konstigheter och trots ekonomisk katastrof för närvarande...

Vi fick hem ena bilen, den andra kom in på vrkstan och vi fick en lånebil så länge. sonen är ok och jag har promenerat, som jag lovat mig själv. Diskat med för den delen.

• passionsblomman

Hihi, det är en sån där påse med mjölblandning, så man bara ska ha i det i degvätskan. Hoppas verkligen det blir bra, jag bakar aldrig bröd nästan! Har inte nån assistent, utan fick köra med degkrokarna nu...

• passionsblomman

Jag har blandat ihop våra trådar totalt nu...kan vi inte bara prata bebisar, slem och så mat och träning i båda samtidigt? *helt förvirrad*

• passionsblomman

Vassegoda alla góa! Här kommer varmt nybakat grekiskt lantbröd. Smööööör som smälter, det finns ost, skinka och hemkokad citronmarmelad också. *bjuder fram brickan*

• passionsblomman

Sådär får du inte boka dig!*tar dig i örat*
    Inte nu när du är gravid och inte sen och inte ALLS ever!
    Hörde du det nu ordentligt!*viftar extra med pekfingret*

Hvidbrud skrev 2009-03-04 10:00:33 följande:
    Kan få det när jag nyser ibland, men jag tror det är de djupa tvärgående magmusklerna som krampar till.Lanovia: man blir bullmamma av att hänga i denna tråden Du får raportera hur brödet blev, om det är gott skull jag gärna vilja pröva det. Dagens kaffe är nu konsumerat, idag skulle jag vilja att kvoten var lite större för jag är så trööött... men måste in i duchen och sen skynda mig till jobbet. Fullpackad jättedåligt bokad dag. Har ingen lunchtid... Men som sin egen chef och jag själv som bokat mig så, så får jag ta och dra mig själv i örat!Ha en härlig dag tjejer!
  • passionsblomman

Hihi, en blom-miss var det då!

Oj, Ore vad du kommer att få slite nu på det där passet!

Ore skrev 2009-03-04 10:16:13 följande:
    Jag kan, blommis i det andra, blomiss i det första...!
  • passionsblomman

OCH äter något hoppas jag!!!!
    *skickar över lite bröd med ost och marmelad*

Hvidbrud skrev 2009-03-04 14:09:11 följande:
    tck och lov kom två tjejer för ytidigt, så nu har jag 45 min lunch! härligt! lägger mig ner i 10 min...
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)