• Ankan80

I vått och torrt (del 5)

Åhh....nu kommer våren..har sett gula krokusar

• Ankan80

Ja, men de har varit länge nu samt snödroppar. Krokusarna är helt nya ....

ingenjörsbruden skrev 2009-03-10 13:53:12 följande:
    O vintergäck!!!
  • Ankan80

Naaaaah! Kan också se det framför mig

passionsblomman skrev 2009-03-10 14:03:22 följande:
    he he...naäe..."tussilago" kanske, som en vild gissning?? Ser framför mig ungarna på 2 bast, som vi klädde ut till vårblommor när jag jobbade på dagis för hundra år sedan...Jag kan bara inte BESKRIVA hur söta de ungarna var!!!och de sjöng den där...Måste fråga mina förskollärarutbildade vänner...
  • Ankan80
    passionsblomman skrev 2009-03-10 14:10:17 följande:
    Har ni verkligen sett de där blommorna redan!!! Här finns detbara videkissar! Och nu har det kommit typ en decimeter snö inatt och under dagen! Helt vitt och inte en blomma...
    Jajemensan!!! det är mitt yrke så tvivla inte!
  • Ankan80

Ingenjöris:
    Jag är landskapisngenjör

• Ankan80

Ja, det är rätt så likt....jag ritar trädgårdar och bostadsgårdar, gör planteringsplaner för lite större bostadsområden mm. Eg. mer åt landskapsarkitekthållet.

Det är jätteroligt, men eftersom min chef skall gå i pension och konjunkturen är som den är blir jag snart utan jobb .
    Har dock tänkt ha eget sen och börja när jag är mammaledig .

Ninnispinnis skrev 2009-03-10 21:45:11 följande:
    Ankan, min svärfar är också landskapsarkitekt! Och snart svägerskan också! Eller är det trädgårdsingenjör? *kliar mig i huvudet och undrar vad skillnaden är*Åh, Hvidis, jag kan tänka mig hur söt du var som liten tussilago! Gulle dig Jag vet inte om jag ska till B M imorgon och testa. Det känns meningslöst eftersom sista testet igår inte visade nånting. Känns bara löjligt att åka dit och få minus där också. Men varför spänner/ömmar det i brösten, molar i magen och bränner i halsen?? Och var f*n är indianerna?? Fast mottagningen är ju iofs på väg till jobbet, och jag kanske kan passa på att ställa lite frågor... Vad hade ni gjort?
  • Ankan80

Gah!!!! upptäckte gråa hår vid tinningarna i morse när jag skulle ha hästsvans. Vilken trevlig morgon. Det blir sanering i eftermiddag
    Har ju mörkbrunt rakt hår så det syns ju direkt....

Såg en fråga på fl som löd. Kan man bli gråhårig när man är gravid? Då tyckte jag den var löjlig, men kanske är det så ändå

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)