Bali eller Fiji
Jag och min M2B var på Bali över nyår och jag måste säga att bilden som de andra beskriver inte alls stämmer in på min bild. Vi höll oss ifrån turistområdena som Kuta och Sanur och bodde längre norrut. Det tog oss runt 2 timmar med taxi (300:- enkel väg) och där höll vi till i 2 veckor. Helt underbara människor och vi levde som kung och drottning hela tiden.
Vi var över och snorklade vid Nusa Lembongan och det är ett ställe som jag VERKLIGEN kan rekomendera. Här är paradisets ö fortfarande bevarad och lugnet la sig som ett täcke över oss. Här ifrån kunde man ta en båt (med en kille som körde båten) och några minuter senare ligga och snorkla vid revet. Vi han tyvärr inte utforska ön utöver en bit mat och snorklingen eftersom vi skulle tillbaka till vårt hotell på Bali.
På själva Bali är det inte alltid jätte lätt att bada eftersom det finns väldigt kraftiga strömmar. Men tyvärr är det så på väldigt många ställen i den världsdelen. Att snorkla/bada från båt var däremot toppen!!!
Jag har aldrig varit på Fiji, men i min värld är det precis lika turistit som Bali. Allt handlar om vart man vill bo och hur. Ett tips kan vara att boka resa och hotell separat eller helt enkelt köpa ett flyg ner och boka första natten på ett hotell för att sedan hitta något riktigt prisvärt och mysigt krypin!
Lycka till.