• jenne7502

Brudklänning - enkel i siden - var finns det???

Jag har letat överallt, provat och kollat på nätet men kan verkligen inte hitta någonting jag gillar.
    1. Inga klänning är enkel nog. Jag vill inte ha broderier, draperingar, axelbandslös. Jag vill bara ha en enkel klänning, med fint fall, med axelband el dyl som döljer bh-band. Dessutom måste den vara med markerad midja, ingen empireskärning.
    2. I alla de butiker jag varit är varenda klänning gjord av polyester eller andra konstgjorda material. Jag vill siden, eller möjligtvis något annat naturligt material som är tunt och faller fint. Inga stela bakelser.

Var kan jag finna detta?
    Funderar på att sy upp, men det blir ju en aning dyrt.

Blir mycket tacksam för tips!

• Svar på tråden Brudklänning - enkel i siden - var finns det???
  • jenne7502

Jag bor precis vid Karmosin på Östgötagatan som är en helt fantastisk tjej, hon gör väldigt fina klänningar i underbara tyger... dock tar hon rätteligen betalt för det hon gör, vi har pratat en del och hon tippar på ca 7000 för en sån jag vill ha. Och det gör ONT. 5000 gör också ont för ett plagg jag kommer använda en dag, men känns ändå ok. Än så länge ligger mitt tak där, men man vet ju aldrig hur desperat jag kommer att bli. Det bästa är att hon inte behöver börja sy förrän i maj och då har jag förhoppningsvis gått ner lite i vikt också...

Men ändå...det vore praktiskt att hitta en perfekt, köpa den och inte fundera mer på det.

Era tips var bra, det är mer sånt jag letar efter, fast kanske ännu mer. Vill helst ha "underklädessiden", lätt och luftigt, kanske tom sidenchiffon som fladdrar kring benen...

Svar på tråden Brudklänning - enkel i siden - var finns det???