• Sååå lurade

Vilken form på buketten till den här klänningen?

... och gärna med motivering varför.

JAg trodde jag var klar med vilken bukett jag ska ha, men nu har jag hört i flera trådar att har man en "sån "klänning är det bättre med "den" formen på blommorna, så nu är jag alldeles villrådig...

Har ni några förslag?

Klänningen är den längst ner till höger i mitt galler, men med det svarta bandet till vänster.

• Svar på tråden Vilken form på buketten till den här klänningen?
  • paulaner

Snygg klänning! Den är så enkel och klassisk så du kan nog ha i princip vad som helst! Personligen hade jag valt en ganska stor bukett med lite häng på, droppformad till viss del. Men det är ju en smaksak! Jag tycker som sagt att du kan ha i princip vad som helst.

• passionsblomman

Med det rätt dominanta svarta bandet tycker jag du ska hålla bukettens form rund eller en famnbukett, så du inte döljer eller konkurrerar med m bandet. Gärna svarta detaljer i buketten som plockar upp bandet.

Vad hade du själv tänk då?

• paulaner

Sorry, jag missade det svarta bandet! Då instämmer jag i Passionsblomman... Och kankse inte så mycket häng i buketten om bandet hänger ner?

• Jämtlandstaus

jag hade en sån typ av klänning, och hade en rund bukett, men med band hängandes från skaftet, jättefint.

• thildamy

jag tycker att du kan ha vilken bukett du vill.
    Du kommer nog inte slåpa omkring på blommorna mer än vid vigseln så då spelar det inte någon roll.

• Sååå lurade

hm, borde kanske tillägga att jag ska ha ha en svart bolero till också, jag är verkligen inte fin i nån nyans av vitt men får jättefin färg med den svarta boleron...
    Min tanke är den buketten som jag har i galleriet.

Mm, jag har ev tänkt att ta upp nåt svart i buketten, men på bröllopsmässan på grand hade de bara en massa fjädrar i och det var helt gräsligt i min smak. Och sen vill jag fortfarande Har ni några förslag på hur man kan få in svart på annat sätt? Svarta blompärlor, finns det? eller kanske siden band om man har en famnbukett... O hjälp mig med tips.

• passionsblomman

Ja!en buketten ser väl fin ut! Den är lite assymetrisk i formen, men inget stort "häng" som döljer.

Det finns band, pärlor, ståltråd man kan göra olika former och krusiduller av, fjärilar, grenar osv att jobba med. Att spraya olika blad och så är också fint.

Siden band eller organzaband är fint runt stjäljkarna och ev att låta hänga.

Låter som du vill ha det rätt rent, så tråd, pärlor och elelr svartsprayade strån tex...

• Sååå lurade

Tack för alla fina tips, Dig har jag haft mycket glädje av här på forumet... du är verkligen en tillgång för oss brudar...

passionsblomman skrev 2009-02-18 15:17:11 följande:
    Ja!en buketten ser väl fin ut! Den är lite assymetrisk i formen, men inget stort "häng" som döljer.Det finns band, pärlor, ståltråd man kan göra olika former och krusiduller av, fjärilar, grenar osv att jobba med. Att spraya olika blad och så är också fint.Siden band eller organzaband är fint runt stjäljkarna och ev att låta hänga.Låter som du vill ha det rätt rent, så tråd, pärlor och elelr svartsprayade strån tex...
  • passionsblomman

Men gud! Jag blir jätteglad! Tack!

Sååå lurade skrev 2009-02-18 18:33:38 följande:

Tack för alla fina tips, Dig har jag haft mycket glädje av här på forumet... du är verkligen en tillgång för oss brudar...
  • Lajsan

Formen på buketten i ditt galleri passar bra till men jag tror den kommer försvinna om inte du har någon färg i?

Svar på tråden Vilken form på buketten till den här klänningen?