• Sååå lurade

Vilken form på buketten till den här klänningen?

... och gärna med motivering varför.

JAg trodde jag var klar med vilken bukett jag ska ha, men nu har jag hört i flera trådar att har man en "sån "klänning är det bättre med "den" formen på blommorna, så nu är jag alldeles villrådig...

Har ni några förslag?

Klänningen är den längst ner till höger i mitt galler, men med det svarta bandet till vänster.

• Svar på tråden Vilken form på buketten till den här klänningen?
  • Melisabeth

Undvika det rosa är en bra början då, som jag itne hra så stora problem med

Jag såg en bukett som jag tycker var fin på några bilder hos en fotograf. Dessutom så tror jag att buketten var bunden där jag tänkt göra min, så det är ju lovande.
    Nightingales tror jag det var:
    www.jennie-leeart.com/gallery1_3.html

• Melisabeth

Inte för att jag tror det var en enda pion eller ranunkel i den iofs med iaf

• passionsblomman

Menar du Mias bukett med Orkidéer bla?

Melisabeth skrev 2009-02-20 22:26:48 följande:
    Undvika det rosa är en bra början då, som jag itne hra så stora problem med Jag såg en bukett som jag tycker var fin på några bilder hos en fotograf. Dessutom så tror jag att buketten var bunden där jag tänkt göra min, så det är ju lovande.Nightingales tror jag det var: www.jennie-leeart.com/gallery1_3.html
  • Melisabeth
    passionsblomman skrev 2009-02-20 22:35:13 följande:
    Menar du Mias bukett med Orkidéer bla?
    Ja precis Den har lite den där känslan som jag spontant känner att jag skulle vlija ha, lite oregelbunden, lite "vild" sådär.

Orkide är också en blomma som jag känner till och tycker är fin
  • passionsblomman

Den buketten är så himla fin så det är inte sant!
    Den kan du dessutom bära till i stort sett vad du vill.

Gillar du den, så fundera inte-beställ den bara!
    Du har en otroligt elegant blomma i Orkidéerna och det mjuka kommer i Brudslöjan och det. Jättefin! Ta den!

Melisabeth skrev 2009-02-20 22:39:20 följande:
    Ja precis Den har lite den där känslan som jag spontant känner att jag skulle vlija ha, lite oregelbunden, lite "vild" sådär.Orkide är också en blomma som jag känner till och tycker är fin
  • Melisabeth
    passionsblomman skrev 2009-02-20 22:44:30 följande:
    Den buketten är så himla fin så det är inte sant!Den kan du dessutom bära till i stort sett vad du vill.Gillar du den, så fundera inte-beställ den bara! Du har en otroligt elegant blomma i Orkidéerna och det mjuka kommer i Brudslöjan och det. Jättefin! Ta den!

Jag får väl gå och säga till dem: "ni har gjort en, gör en till"
  • passionsblomman

Exakt! Hälsa dem att jag älskar den buketten också!

Melisabeth skrev 2009-02-20 22:48:09 följande:
    Jag får väl gå och säga till dem: "ni har gjort en, gör en till"
  • Melisabeth
    passionsblomman skrev 2009-02-20 22:49:00 följande:
    Exakt! Hälsa dem att jag älskar den buketten också!
    Det får jag göra

Tack för tipsen - guld värt att bolla med någon som kan sina saker
    De envisas med att alltid ha kunder i affären så det är svårt att hinna klämma sig in - nu när det fortfarande är så långt innan
  • passionsblomman

Synnerligen fräckt av dem!

Tisdager brukar oftra vara rätt lugna jämförelsevis i butikerna. Testa det!

Melisabeth skrev 2009-02-20 22:50:42 följande:
    Det får jag göra Tack för tipsen - guld värt att bolla med någon som kan sina saker De envisas med att alltid ha kunder i affären så det är svårt att hinna klämma sig in - nu när det fortfarande är så långt innan
  • Melisabeth
    passionsblomman skrev 2009-02-20 23:01:22 följande:
    Synnerligen fräckt av dem! Tisdager brukar oftra vara rätt lugna jämförelsevis i butikerna. Testa det!
    Aha, smart, det får jag testa Tack
  • MissieA

Men då kanske du kan hjälpa mig med Jag har en ivory klänning som är hjärtformad vid bysten & "diamanter" när samt några utspridda på klänningen. Den har lite bredare axelband med.

Jag har två buketter i mitt galleri, dock ska de rosa rosorna i båda buketterna vara i orange istället. Vad tror du?

• passionsblomman

Jag tycker den droppformade är väldigt brudig och pampig. Nu har jag ju vare sig sett dig eller klänningen, men med den hjärtformade delen vid bysten borde droppen passa bra och sdet låter som att klänningen har lite rejäl kjol och så med eller?

Isåfall tycker jag det är viktigt att inte låta buketten bli för liten, så den känns fjösig. Den runda är iofs maffig med, för det är många rosor i den, men jag gillar den droppformade.
    Fin färgkombination förresten!

Egentligen är ju detta mycket en smaksak, och som sagt är det lättare om man ser bruden, men min spontana reaktion är droppen.

MissieA skrev 2009-02-20 23:13:17 följande:
    Men då kanske du kan hjälpa mig med Jag har en ivory klänning som är hjärtformad vid bysten & "diamanter" när samt några utspridda på klänningen. Den har lite bredare axelband med.Jag har två buketter i mitt galleri, dock ska de rosa rosorna i båda buketterna vara i orange istället. Vad tror du?
  • MissieA

Tack för hjälpen! Klänningen är en A-formad, alltså tajt fram till höftena och sedan får den ut & har ett litet släp. Jag lutar också me råt den droppformade men tror du att den blir snygg med orangefärgade rosor??

Det som får mig att tveka är att jag har hört att korta brudar bör ha runda buketter, stämmer detta?? Jag är 1.65 m lång, men mina skor är 10 cm.

• passionsblomman

Jag fattar inte vart det där med korta brudar kommer ifrån alls faktiskt!

Däremot är proportionerna viktiga och det anpassar ju floristen utifrån helheten. Jag tror ärligt att det blir kalasfint med den droppformade och med orange rosor!

Jag skulle inte tveka att ha droppformad och jag är då kortare än du!

MissieA skrev 2009-02-21 01:55:38 följande:
    Tack för hjälpen! Klänningen är en A-formad, alltså tajt fram till höftena och sedan får den ut & har ett litet släp. Jag lutar också me råt den droppformade men tror du att den blir snygg med orangefärgade rosor??Det som får mig att tveka är att jag har hört att korta brudar bör ha runda buketter, stämmer detta?? Jag är 1.65 m lång, men mina skor är 10 cm.
Svar på tråden Vilken form på buketten till den här klänningen?