Inlägg från: Melisabeth |Visa alla inlägg
  • Melisabeth

Vilken form på buketten till den här klänningen?

Hur är det med det där egentligen.
    Jag är analfabet gällandes blommor, men "hur" ska blommorna och klänningen passa ihop?
    Om man har en "stelare" klänning, måste man då också ha "stelare" blommor och vice versa, eller kan man istället "mjuka upp" intrycket av en stramare klänning med "mjukare blommor" ??

*står och ser korkad och frågandes ut*

• Melisabeth
    passionsblomman skrev 2009-02-20 19:58:16 följande:
    Det viktiga är att man väljer så att man får den helhet man vill ha. Antingen följer man upp det "stela" om man verkligen vill ha stram elegans, och då ska floristenhjälpa till med hur man bäst får fram det, eller så känner man att man gärna vill få lite mjukhet som kontrast soch då är det floristens jobb att hitta rätt där, sådet stämmer totalt sett...Man MÅSTE aldrig något, men man ska få råd och tips och hjälp att inse vilka olika effekter de olika valen ger...
    Nä att man inte måste förstår jag också
    Tänkte mest "måste för att det inte ska se helt koko ut" typ

Att jag funderade var att jag föredrar blommor av typen, ranunkel, pioner och såna som jag upplever mer mjuka och "romaantiska", medans klänningen är axellös, och draperad och ganska stram i stilen. Vill ju inte att det blir totalkrock så det ser ut som man klätt sig alterntivt valt bukett i mörkret liksom
  • Melisabeth
    passionsblomman skrev 2009-02-20 21:21:20 följande:
    hihi! Nä, jag förstår. Visst är blommorna mjuka och romantiska, men en sådan gång kanske man låter buketten bli lite stramare med vad man väljer för form och eventuella tillbehör och detaljer.....liksom man kan mjuka upp strama Kallor i en romantisk bukett beroende på vad för sällskap blomman får i buketten.
    Man får smyga lite med det mjukare alltså

Nä men jag är som sagt analfabet, så det är ju bra att veta vad man bör ställa in sig på, så man inte blir tokbesviken för att kombon ser helt crap ut när det kommer till kritan.
    Då kanske det är bättre att tänka lite stramare redan från början och sedan ha nån färg som glider över och har de mjuka blommorna i fetslokaen istället tex!?

*börjar leta efter lite stramare buketter*
  • Melisabeth
    passionsblomman skrev 2009-02-20 21:59:45 följande:
    Jag tror inte alls du behöver byta! När på året ska du stå brud då? för det spelar roll med tanke på Pioner och så...
    Juli - så jag har ingen aning om vad som finns, eller inte. Förrutom att det muttrades väldigt högt när jag sa ordet tulpaner
  • Melisabeth

Undvika det rosa är en bra början då, som jag itne hra så stora problem med

Jag såg en bukett som jag tycker var fin på några bilder hos en fotograf. Dessutom så tror jag att buketten var bunden där jag tänkt göra min, så det är ju lovande.
    Nightingales tror jag det var:
    www.jennie-leeart.com/gallery1_3.html

• Melisabeth

Inte för att jag tror det var en enda pion eller ranunkel i den iofs med iaf

• Melisabeth
    passionsblomman skrev 2009-02-20 22:35:13 följande:
    Menar du Mias bukett med Orkidéer bla?
    Ja precis Den har lite den där känslan som jag spontant känner att jag skulle vlija ha, lite oregelbunden, lite "vild" sådär.

Orkide är också en blomma som jag känner till och tycker är fin
  • Melisabeth
    passionsblomman skrev 2009-02-20 22:44:30 följande:
    Den buketten är så himla fin så det är inte sant!Den kan du dessutom bära till i stort sett vad du vill.Gillar du den, så fundera inte-beställ den bara! Du har en otroligt elegant blomma i Orkidéerna och det mjuka kommer i Brudslöjan och det. Jättefin! Ta den!

Jag får väl gå och säga till dem: "ni har gjort en, gör en till"
  • Melisabeth
    passionsblomman skrev 2009-02-20 22:49:00 följande:
    Exakt! Hälsa dem att jag älskar den buketten också!
    Det får jag göra

Tack för tipsen - guld värt att bolla med någon som kan sina saker
    De envisas med att alltid ha kunder i affären så det är svårt att hinna klämma sig in - nu när det fortfarande är så långt innan
  • Melisabeth
    passionsblomman skrev 2009-02-20 23:01:22 följande:
    Synnerligen fräckt av dem! Tisdager brukar oftra vara rätt lugna jämförelsevis i butikerna. Testa det!
    Aha, smart, det får jag testa Tack
Svar på tråden Vilken form på buketten till den här klänningen?