• Snäckan08

Vad ska ni önska er?

Vad önskar/önskade ni er i bröllopspresent?

Är ute efter lite tips (bortsett från tallrikar, glas och bestick och sånt vanligt)

• Svar på tråden Vad ska ni önska er?
  • Snäckan08

Finns det tips från någon som faktiskt önskar sig något?

• Snäckan08
    ettem skrev 2009-02-19 12:14:35 följande:
    Åhhh, en Kitchen Aid önskar jag mig, eller en Kithen Aid-espressomaskin... Tänkte säga det till den som får ansvaret för OSA (min mamma troligen...) våra kompisar går ändå alltid ihop och köper något tillsammans, så då kan de lika gärna få lägga ihop till något som vi verkligen verkligen önskar oss, men aldrig kommer oss för att köpa... Lägger alla kompisar ihop, blir det fortfarande ingen stor summa per person.Annars Efva Attling-champageglas att dricka ur på alla framtida bröllopsdagar Massa goda viner!Presentkort på middag + barnpassningWeekend på hotell
    Vi önskar också oss en kitchen aid
  • Snäckan08

Jag vill också (eller rättare sagt främst min m2b vill ahe tt playstation 3. Vi har inte lagt upp det dock, får kanske bli en födelsedags present till M2b istället

DanKat skrev 2009-02-19 13:11:25 följande:
    Vi önskar oss bl.a.play station 3 med sing star fotbadsbaljor så vi kan fotbada tillsammans några speciella orrefors-skålaren tialott från varje gäst TP DeluxeVäckarklocka med simulerad soluppgång (typ Philips wake up light)och en del hemmagrejer/köksgrejer
  • Snäckan08

Jag håller inte alls med. Visserligen sant att det inte klara en jätte deg, men det är inte så många som gör det idag. men annars är det absolut inget fel.

Till den finns också massa onödiga/nödvändiga tilläggsprylar

jenita659 skrev 2009-02-19 14:04:45 följande:
    Vi kommer att önska oss rätt så klassiska saker såsom ex porslin, skruvdragare o dyl, trädgårdsredskap & skottkärra, köksmaskin. Kommer definitivt inte önska mig en Kitchen Aid köksmaskin eftersom det endast är en designpryl och den inte har ngn effekt alls. Klarar bara en minideg, ex som en handvisp. Däremot drömmer jag om en monstermaskin som Kenwood Titanium el dylikt, den klarar 2 l degar m.m Och så finns det massor av onödiga / livsnödvändiga tillbehör
  • Snäckan08

Det ligger ju något i att det är svårare att ge pengar av den anledningen att det lätt kan bli lite pinsamt om man inte vill lägga så mkt. Jag tror att folk känner att de måste lägga mer när de lägger pengar eftersom brudparet då kan se exakt hur mkt man gett för. Köper man ngt kan man komma undan med ngt på rea eller så.

För oss är penagr inget alternativ, vår släkt vill absolut inte ge penagr utan ngt som vi kan och minnas dagen med. Därav min fråga efter lite tips, är faktiskt inte alltid så lätta tt komma på passande saker....

• Snäckan08

Det ligger ju något i att det är svårare att ge pengar av den anledningen att det lätt kan bli lite pinsamt om man inte vill lägga så mkt. Jag tror att folk känner att de måste lägga mer när de lägger pengar eftersom brudparet då kan se exakt hur mkt man gett för. Köper man ngt kan man komma undan med ngt på rea eller så.

För oss är pengar inget alternativ, vår släkt vill absolut inte ge pengar utan ngt som vi kan och minnas dagen med. Därav min fråga efter lite tips, är faktiskt inte alltid så lätta tt komma på passande saker....

• Snäckan08

För oss är pengar inget alternativ, vår släkt vill absolut inte ge pengar utan ngt som vi kan och minnas dagen med. Därav min fråga efter lite tips, är faktiskt inte alltid så lätta tt komma på passande saker....

• Snäckan08

OJ, råkade nog trycka ngr gånger eftersom datorn var så slö

Svar på tråden Vad ska ni önska er?