Inlägg från: feministbrud |Visa alla inlägg
  • feministbrud

Vad ska ni önska er?

Jag tycker att det är bra att önska sig mer saker än pengar och bidrag till resor, eftersom många känner sig obekväma med att ge det.

Vi önskade oss en dammsugare, ittalaskålar, iittalaljusstakar, vin, olivolja, salt- och pepparkvarnar, påslakan, champagne, kakfat, brödrost, blender och sedan hade vi en öppen post som hette fina saker frånt ex Svenskt tenn eller marimekko.

Vi fick massa underbart fina saker! Inte en onödig skål eller vas i sikte.

• feministbrud

Men om man bara önskar sig pengar så finns det inte en chans för dem som har liten ekonomi att komma undan. Då känner man nog att man måste ge en viss summa.

• feministbrud
    SweetSun skrev 2009-02-19 13:57:50 följande:
    nej det tycker jag inte? ist för att köpa en vas för 200kr så ger man summan ist, det är nog alla införstådda med. och den summan man ger, vet ju ingen annan om än brudparet, och den som ger vet ju då inte vad andra gett..
    Det är betydligt pinsammare att ge bort 200 kr än att hitta en fin pryl på en outlet, tex. Dessutom om man får pengar själv så måste man ju ge "tillbaka" samma summa. Man vet faktiskt inte alltid vad peresenter kostar, men pengar vet man ju exakt. Det kan kännas otroligt pinsamt för den som har ont om pengar.
  • feministbrud

Dessutom är det inte ett dugg svårt eller jobbigt att köpa present till folk som har en önskelista, så jag tror att man överkskattar sin insats när man ber gästerna om pengar.

Jag är inte emot att man önskar sig pengar, men jag tycker att man bör ha alternativ!

• feministbrud

Om någon ger pengar som "måste" du ju ge samma summa till de personerna när de gifter sig, eller hur? Då finns det inget sätt att komma undan.

• feministbrud

Och igen, det är INTE fel att önska sig pengarm, jag tycker bara att man kan ge några alternativ för dem som inte vill ge pengar. Och man kan önska sig handdukar och vin och annat som inte är fula vaser och såssnipor eller som kräver ett nytt vitrinskåp.

• feministbrud
    Snäckan08 skrev 2009-02-20 14:59:45 följande:
    Jag håller inte alls med. Visserligen sant att det inte klara en jätte deg, men det är inte så många som gör det idag. men annars är det absolut inget fel.Till den finns också massa onödiga/nödvändiga tilläggsprylar
    Va? Gör det? Vi fick en sådan i bröllopspresent, men har inte ritkigt kommit på dess storhet. Jag saknar vår vanliga mixer som gick sönder. Men om det finns roliga tilläggsprylar så är det ju jättekul! Vad för saker? Nu blev jag helt till mig i trasorna
Svar på tråden Vad ska ni önska er?