Vad ska ni önska er?
vi har bara önskat oss pengar, för att slippa öppna presenter under kvällen som endå ingen vill se, ingen behöver jämföras med vad de andra köpte, och vi slipper dubletter och sånt vi inte vill ha...
vi har bara önskat oss pengar, för att slippa öppna presenter under kvällen som endå ingen vill se, ingen behöver jämföras med vad de andra köpte, och vi slipper dubletter och sånt vi inte vill ha...
Men med pengar så slipper folk också ha panik över VAD de ska köpa, många saker som folk önskar sig är ju så dyra...
Vi vill inte åka utomlands, och vi bor litet med dubbel uppsättning av allt, men ska renovera och bygga ut, så pengar för oss är det bästa.
Jag var på bröllop i somras där man fick sätta in en slant ist för att ha med sig present, och det var så skönt!
nej det tycker jag inte? ist för att köpa en vas för 200kr så ger man summan ist, det är nog alla införstådda med. och den summan man ger, vet ju ingen annan om än brudparet, och den som ger vet ju då inte vad andra gett..
kitchen aid är en specifik modell, är det whirpool som gör dem? jaja det är en speciell maskin iaf..
Ok, ingen jag pratat med tycker det är konstigt med pengar när vi förklarar varför. Efter som vi inte kan resa och inte är behov av prylar skulle det bli ett enormt problem med att göra en önskelista...
Jag förstår inte pinsamhetsfaktorn? Alla vet att vi har dålig ekonomi och inte kräver nåt av folk...Vi har avsagt oss presenter men att folk få ge pengar om de vill.. och de vi pratat med hittils säger; Jaha, ja det är ju bra!
Feministbrud; vad menade du med att man ska "ge tillbaka"?
vi har avsagt oss presenter, så vill man inga pengar ge så behöver man inte-- alltså det bkymret löst. men jag tror säkert det beror på i vilka kretsar man har valt detta, och hur stort det är o.s.v.
De flesta vi har bjudit är redan gifta så vi behöver inte ge tillbaka
Men jag tycker absolut att om man har behov av en del saker, så ska man önska sig det. men man ska nog passa sig för att göra en lista med de dyraste prylarna man vill ha, DET skapa ångest!