Inlägg från: stressad bride2b |Visa alla inlägg
  • stressad bride2b

Stockholmsträffar blivande brudar

Jag är på! När? :)

• stressad bride2b

Vi kan ju kort och gott säga brud-fika, fast själva mötet sker i Stockholm :)

Jag tänkte så här. Om vi blir många så kan vi ju ses i kista galleria och fika eller käka lunch. Det finns ju så många platser där om vi blir många. Plus att det finns både lunch, middag och fika...

Kanske verkar omysigt, men jag tror att det blir kanon! Det finns ju en massa p-platser där också.

Vad sägs om Måndagen den 30 Mars?

He he, slänger bara ur mig för att få ett förslag att utgå ifrån, så kan ju alla säga bu eller bä och säga vad som skulle passa er bättre! Tjoho

• stressad bride2b

Ska vi inte ta en middag vig kl 18 i Kista C på måndag då?
    och om vi inte blir så många så kan vi ju ta nån annanstans lite mer centralt :D För då kunde du "melonbuske" också? Eller vill du hellre Tisdag då du har helt ledigt?

• stressad bride2b

Hehe, blåa linjen med tunnelbanan. Annars kör man E4an norrut från Sthlm svänger av efter polishögkolan avfart kista c (tror jag) sen förljer man skyltar mot kista c. Kan ju kolla på jhitta.se annars!
    Men alltså, det var ett förslag bara. För det stället har öppet till nio varje dag och de har ett väldigt stort "food court" med SJUKT MYCKET olika maträtter från hela världen. Så om vi blir många finns det mat i allas smak och man får sitta tillsammans då det finns hundratals platser man får sitta på trots att man inte köpt mat från samma ställe :)

• stressad bride2b

Men ok, då skulle alltså TISDAG den 31 mars kl 18 funka? Bambi, jobbar då där på tisdag också?

• stressad bride2b

Ja, klart vi måste ha med ett par kryckor! En brudträff är ju inte fullständig annars :)

• stressad bride2b

Jag har det mesta i datorn och i huvudet, men min mun kommer nog gå i ett ändå... som vanligt :)

Vi kan ses utanför Bageriet/konditoriet som ligger mitt emot food courtet. För det är en så pass liten utgång så det ser nog halv-onaturligt ut att liksom bara hänga där. Så om ni ser nån som "hänger" utanför konditorier så är det en blivande brud... Eller så är det nån annan som blir förvånad när man frågar om ni ska gifta er :D

Jag heter Anna iallafall och jag kan meddela innan vad jag kommer att ha på mig och vara där lite innan och samla ihop oss alla :D Om ni vill!

Va kul!

• stressad bride2b

Va bra! Vi kanske kan lägga in ett nytt inlägg med datum och tid och våra namn så kanske fler hakar på? Vill du göra det Sandra? Tjo

• stressad bride2b

Hehe, ok, jag började babbla där helt ogenerat utan att läsa klart, men nu fattar även jag :D Det är inte fy skam det!

Åh va kul det ska bli!!

• stressad bride2b

Vi gifter oss den 13 Juni i år i Norrtälje. Har hittat världens bästa festlokal med en helt underbar kontaktperson som hjälpt oss så mycket!

• stressad bride2b

Jag och min blivande åkte till vallentuna, cake and design. Så himla hjälpsamma och duktiga! Vi får vår drömtårta som dessert och de kör den till festlokalen också :D

• stressad bride2b

Vi har inte planerat i tidschema än, det beror lite på hur många som osar ja mm. Eftersom vi ska ha en varmrättsbuffé så tar det ju olika tid om det är 40 eller 70 som kommer :)

Än så länge ser programmet ut såhär:

1. vigsel

2.fotografering (för mig och min blivande, åker till ett slott i närheten av kyrkan)

2-3. gästerna åker till festlokalen i egna bilar

4. välkomstdrink och canapé & välkomsttal av värdparet, i bakgrunden spelas piano lounge musik av olika duktiga gäster.

5. Antar att vi missar det och kommer inglidandes efter att minglet satt igång

6. Om min pappa eller mamma levt hade jag önskat att de hade sagt ett par ord men kanske det blir ett litet nu sätter vi oss till bords minital här

7. Förrätt, serveras

8 Tal, sång

9. Varmrättsbuffé, (skönt att få röra sig lite och sträcka på benen)

10. Förhoppningsvis mer tal och sång (Nästan hela vår bekantskapskrets består av musiker och konstnärsmänniskor:)

11.Kaffe och tårta

12. Musik, bar och dans

13. Vickning i form av varmkorv och bröd med lite gött till

14. Går de som vill vidare till en nattklubb som stället vi har festen på äger så de har fixat fri entré och att vi får gå före i kön.
    Resten av gästerna åker hem eller till vandrarhemmet som vi har abonnerat för kvällen.

15. Brunch dagen efter för de som bor på vandrarhemmet med oss :)

16. Andas

• stressad bride2b

Jag kan ta med mig ett av mina kort också! Fick några över :)

• stressad bride2b

Det blir kanon :) Ser verkligen fram emot det här ska ni veta!

• stressad bride2b

Jag hoppas att ni fortfarande är på! Jag har tagit stall-ledigt nu :D

• stressad bride2b

Va kul mammatilltvå! Du är himlarns välkommen :)

• stressad bride2b

Maria, hehe, det ska jag göra :D

• stressad bride2b

Imorgon kl 18 :) KUL!

• stressad bride2b

Va trevligt det var idag tjejer, tackar för mysigt prat :)

Ha det! Kram

• stressad bride2b

den är inte död :)

Spräcktes budgeten soon? JOBBIGT! Men ganska vanligt tror jag ;) va roligt att du ska börja i kör :D Det är ju skitbra att ta tag i det och göra nåt för dig själv! Va kul!

Melon, det ska bli jättespännande även för oss! håll oss uppdaterade!

Svar på tråden Stockholmsträffar blivande brudar