Inlägg från: Scalibregma |Visa alla inlägg
  • Scalibregma

helsingborgare!

Här är en till helsingborgare!!

gifter mig med min blivande den 23 maj i mariakyrkan.. Skulle egentligen ha gift oss på Hven, men det var myyyycket lättare att ordna med allt i helsingborg.. Och mariakyrkan är jättevacker!

köpte klänning igår, och funderar nu på vilken frisör jag ska ta, en som kommer hem till en eller vara på salong..:-S

• Scalibregma

Vet någon ungefrä hur långt tid det tar i snitt att göra en bröllopsfrisyr? Tänkte eftersom frisören kostar per timme... Har en frisör annars som har ett fst pris så då vet man ju vad man kommer att få betala.

Var är det bäst att fixa naglar i helsingborg? Vill ju inte åka på dåligt gjorda eller inflammationer inför (eller någonsin.. bröllopet.

• Scalibregma

IIhhh, 4 h!?? Det blir typ 4 x 900 kr/h.. Då tror jag det får bli den frisören som kommer hem till mig.. Hon tar 1800 för smink och hår, och 500 om man vill ha något enklare till tärnan..

• Scalibregma

Var ska ni hyra kläder till karln?? Vi har varit inne hos stiliga högtidskläder men killen gillade inget därinne.. :-S

• Scalibregma

Var ska ni hyra kläderna till brudgummen? Min vill ha frockcoat, men vi var inne på stiliga högtidskläder och han hittade inget han gillade..

Några fler förslag på var man kan kolla?

• Scalibregma

Affären i vinslöv är Mb Atelje (eller Atelje MB?). Jag köpte min klänning där. Superbra service tyckte jag.. tjejen som hjälpte mig var jättetrevligt och rolig.. skrattade oss genom det mesta.. slutade med att jag köpte den första som jag provade..

• Scalibregma

Har frågat tidigare men fick tyvärr inte några egentliga svar så jag provar igen; var hyr ni kläder till brudgummen? Jag har kollat stiliga högtidskläder i hbg, men Mb gillade inte ngt där..

• Scalibregma

Ett förslag om man ska ha fatt i Lillysaker är att kolla med Anina här i Hbg. De säljer deras klänningar och slöjor till samma pris som det danska priset. Jag köpte min Lillyslöja för 1395:- svenska, och den kostade egentligen 1395 DKK, dvs nästan 2100 svenska.. o jag tycker de är trevliga där inne oxå.

• Scalibregma

Ett förslag om man ska ha fatt i Lillysaker är att kolla med Anina här i Hbg. De säljer deras klänningar och slöjor till samma pris som det danska priset. Jag köpte min Lillyslöja för 1395:- svenska, och den kostade egentligen 1395 DKK, dvs nästan 2100 svenska.. o jag tycker de är trevliga där inne oxå.

• Scalibregma

Jacob Hansens hus har en vinkällare som man tydligen ska kunna hyra, och som passar sällskap på max 40 pers.. men det det är nog bäst att ringa och höra..

• Scalibregma

Jag köpte min klänning på Mb i vinslöv, och hade en svinrolig provning. Tjejen som hjälpte mig var jättetrevlig och hjälpte mig mycket.. Där får man oxå rabatt om man låter klänningen hänga där till ung. 2 veckor innan bröllopet så de kan låta andra brudar prova den. tror det var 20% rabatt.. Tror oxå att det ingår att de syr upp den om den är för lång..

• Scalibregma

Har oxå köpt ring på LYxxa! Superservice verkligen!! Stod i valet eller kvalet om jag skulle ta en ring för 6500 kr (redan beställd och betald) eller göra en ändring och betala totalt 11500.. Tjejen som hjälpte mig röstade på att jag skulle ta den billigare..

• Scalibregma

Åååhh!! att jag missade Helens atelje!! Vi som redan har bokat kläder till brudgummen i billesholm.. visserligen fina kläder men ändå, vi måste ändå åka till billesholm på måndagen och lämna klöderna... *suck*

Svar på tråden helsingborgare!