• Evepeve

helsingborgare!

Verkar vara ont om helsingborgare här!? Om ni finns kan vi väl tipsa om olika saker här. Var ska ni ha vigseln och festen osv...

• Svar på tråden helsingborgare!
  • Lovecats

Hej! Bor inte i stan, men ska gifta mig med sambon på Sofiero i sommar. Behöver tips på någon som kan sminka mig om du har det. Bor en god bit ifrån Hbg, så det krävs en del planering innan turerna dit.

• gift09

Här är en Helsingborgare =)
    Gifter oss i Maria Kyrka 11 juli

• Mrs Harvie

Hej,
    Bor i London men ska gifta mig i Brunnby ocksa ha fest pa Sofiero!, far ja vara med

• Evepeve

Va roligt!
    Lovecats: Jag har tyvärr inga tips på det, har inte bott här så länge och har inte kommit så långt i planeringen.

Har oxå funderat på Sofiero, det är ju så vackert! Dock har vi inte så stor budget.

gift09: Ska ni ha många gäster. Min m2b vill gärna gifta sig i maria kyrka då han är konfirmerad där osv. Men vi ska inte ha nåt stort bröllop så vi funderar på om det blir konstigt att vara i en så stor kyrka.

Nu lutar det mot Mörarps kyrka (bor i mörarp)den är liten o fin, bra till ett litet bröllop.

Mrs Harvie: Självklart får du det :)

• Mrs Harvie

Vi har tankt oss kopa chokladbitar att lagga pa borden som present till gasterna. Ar det nagon som kanner till ett bra stalle att kope sant i Helsingborg? Tack!

• theresepersson

Här är en helsingborgare till. Vi gifter oss i Glumslövs kyrka eftersom min sambo är därifrån. Smink och hår ska jag fixa på Solid hair. De har gjort modellerna till bröllopsmässan i tre år så de ska vara riktigt duktiga. Festen har vi i Folketshus i Glumslöv, sedan har vi catering från Nils H, riktigt duktiga!
    Lycka till:) PS i Allt om bröllops tidiningen är Helsingborg med som stad med tips och idéer.

• Evepeve

Vad jag vet finns det två chokolaterier om man kan kalla det för det. Det ena är Peter Beier Chokolade på S. Storg. 5. Det andra är Chokolatte som ligger på drottninggatan. Har bara provat det första, jättegott. Massor att välja på!

theresepersson: Tack för tipset! Det ska ja kolla på...

• Evepeve

Chocolatte ska det ju va :)

• Mrs Harvie

Tack snalla for tipsen! Jag ska hem i April sa ska genast in dar och provsmaka

• Humlan2007

Hej, vi kommer inte från Helsingborg men det var där vi träffades så därför ska vi gifta oss där 30 maj. Vi gifter oss i Raaus kyrka och har festen på villa thalassa. Ska göra håret hos en kompis som jobbar på en frisörsalong som heter Celeste och hon som sminkar har sin butik runt hörnet.

Svar på tråden helsingborgare!