• Evepeve

helsingborgare!

Verkar vara ont om helsingborgare här!? Om ni finns kan vi väl tipsa om olika saker här. Var ska ni ha vigseln och festen osv...

• Svar på tråden helsingborgare!
  • Diz

Jag kommer att köpa i "vanlig" affär, om det är någon som hittar några söta små mörklila skor någonstans, hojta!

• Nicossambo

Nu har jag varit i vinslöv och provat klänningar ååå vad kul det var. Hittade en speciell klänning som jag bara vill ha lite dyrare än vad jag tänkt men den satt perfekt.Och ni hade rätt dem är hur trevliga som helst i affären. Det blev en romantica antionette.

• Nicossambo

Jag har lagt upp en bild i galleriet om ni vill se.

• Mia1972

Hejsan!

Här en till helsingborgare ( bor iofs i Ekeby nu men är född och uppväxt i hbg). Vi gifter oss den 18 juli -09.
    Vigslen kommer ske i Ekeby kyrka och festen ska vi ha i Ekeby folketshus "flamman". Vi har bjudit in ca 85 personer och osa har vi siste maj.
    Jag beställde min klänning från en tjej på tradera och fick den uppsydd efter mina mått.Kostade 3000 kr och är underbart vacker.

Ska bli kul att följas åt!

Kram Mia

• Diz

Hej du!

Jag bor ju också i Ekeby för tusingen!

Vi funderade på att ha festen på flamman, men vi vill inte ha catering, så det sket sig... Vi funderar nu på att hyra folkets park i billesholm, men vi har inte varit där och kollat ännu, annat än utifrån. Om man kan ha dukning i dansbanan så är det nog där vi kommer att vara.

Kul med fler som ska gifta sig här ju! Då har man någon att kolla av med, har du tips på florist tex så mottages det tacksamt. (funderar iofs på att kidnappa lilla passionsblomman, men det är bra att ha en plan B )

• alexandraopatrik

Någon som bokat fotograf än?
    Vi var och bokade i onsdags=) börjar kännas på riktigt när man har såna saker bokade

• Lovecats

Vad ska man ha med i sitt vigselprogram? Måste man ha separata vigsel- och festprogram? Funderar på att bara låta vigselprogrammet vara en sida i festprogrammet, alternativt printa på lite grövre A5-papper, alternativt två/A4 och sedan klippa mitt itu.

Hur gör ni?

För övrigt bytte jag frisör från Känsla Hairdressing till Tim's. Aldrig att jag går till en frisör som försöker övertyga mig om att jag ska byta hårfärg, trots upprepade "Nej tack". Pengafiskeri, om ni frågar mig. Tim's kommer dessutom att bli billigare och de kunde ge mig ett mer exakt pris OCH erbjuda sminkning.

Kommer nog att be två vänner med varsin bra kamera och kameravana att agera papparazzi under dagen. Så kan de byta av varandra och få olika vinklar också.

• Evepeve

Vi är inne på att ha festen på en restaurang. vi har funderat på Le Cardinal, mysigt+ god mat. Vi vill ha en mysig och avslappnad atmosfär. Är det någon som har några andra bra idéer?

• malininlove

Evepeve: Jag vet inte om jag skulle vilja vara på cardinal för mitt bröllop. Tänt på att fulla meniskor som kommer dit vid 11 12 tiden.
    Har du kollat på terassen, de e ju supermysigt och maten e fantastisk. Har en kompis som hade bröllop där förra året och var supernöjd
    Pålsjökrog e ju ett annat alternativ

• gift09

Lovecats: Jag ska också vara på Tim´s. Ska dit imorgon för att prata igenom allt. Ska även göra min sminkning där. Ska bli så spännande imorgon =)

Svar på tråden helsingborgare!