• Evepeve

helsingborgare!

Verkar vara ont om helsingborgare här!? Om ni finns kan vi väl tipsa om olika saker här. Var ska ni ha vigseln och festen osv...

• Svar på tråden helsingborgare!
  • kennystarfight

Hej. Tänkte tipsa om en billig inspelningsstudio utanför Helsingborg. Fixade dit min kompis på hans svensexa, och det var verkligen något som ni borde ha på er möhippa eller svensexa. Gå in på www.studiodeluxe.se och kika.

• Scalibregma

Har frågat tidigare men fick tyvärr inte några egentliga svar så jag provar igen; var hyr ni kläder till brudgummen? Jag har kollat stiliga högtidskläder i hbg, men Mb gillade inte ngt där..

• lingon82

Skönt med en tråd för oss! Tack för det.

Jacob Hansens: Perfekt lokal för både det stora och lilla bröllopet. Var ute i mycket god tid. Vi bokade 15 mån innan och fick den sista lördagen under semestrarna.
    Mariakyrkan: Någon som vet något om prästerna där? Vi har bokat datum men inte fått veta något om vem vi ska "få".
    Skönhet: Vilken salong för ansiktsbehandling och sånt vill ni rekommendera? Har varit på Aktiverum innan men tycker att de ligger lite off...
    Skräddare: Någon som har ett bra tips?
    Kläduthyrning: Tips?

• Nicossambo

Hej!
    Skönhet: jag tycker att electa som ligger på kullagatan där är dem väldigt trevliga. Var där på ansiktsbehandling hur härligt som helst. Klädduthyrning menar du till dig eller mannen?
    Det finns ju stiliga högtidskläder, vet att anina hyr ut brudkläningar också.

lingon82 skrev 2009-03-11 20:27:39 följande:
    Skönt med en tråd för oss! Tack för det.Jacob Hansens: Perfekt lokal för både det stora och lilla bröllopet. Var ute i mycket god tid. Vi bokade 15 mån innan och fick den sista lördagen under semestrarna.Mariakyrkan: Någon som vet något om prästerna där? Vi har bokat datum men inte fått veta något om vem vi ska "få".Skönhet: Vilken salong för ansiktsbehandling och sånt vill ni rekommendera? Har varit på Aktiverum innan men tycker att de ligger lite off...Skräddare: Någon som har ett bra tips?Kläduthyrning: Tips?
  • lingon82

Nicossambo: Jag ska sy upp klänning på Alex Design på Kullagatan. Någon som kan säga något om honom? Jag fick ett bra intryck i alla fall.
    Ska kolla in Electa. Det är väl ett ganska stort ställe va?
    Tack för tipsen!

• Nicossambo

Hej! Nä vet inget om alex design. Din klänning hur mycket går den på om man syr upp den? Har funderat på det men inget mer.
    Ja electa är ganska stort.
    När är det dags för dig att gifta dig lingon82?

• lingon82
    Nicossambo skrev 2009-03-13 18:42:40 följande:
    Hej! Nä vet inget om alex design. Din klänning hur mycket går den på om man syr upp den? Har funderat på det men inget mer.Ja electa är ganska stort.När är det dags för dig att gifta dig lingon82?
    Det är dags mitt under festivalen i juli. När bli du Nicosfru? ; )
    Fick ett schysst prisförslag från Alex Design (ca 3800 kr inkl material, 2 provningar och ändringar efter dessa). Tycker jag är helt OK. Jag såg lite arbetsprover och han verkar duktig av det jag såg så även om jag inte har min egen klänning än så kan jag nog ändå rekommendera honom.
    vi var och provade frockcoat till mannen men han kände sig utklädd. Provade sedan snygga kostymer istället och normalmannen som inte är 27 och fotomodell är nog absolut stiligast i en snyggt skräddad kostym.
  • Nicossambo

Jag har också tänkt på frockcoat till mannen det verkar snyggt i alla fall på bilder. Men annars är valet en nygg kostym en som han kan ha fler gånger. Priset var bra för en skräddarsydd klänning tycker jag. Har inte mycket erfarenhet av det men det lät billigt. Jag har faktiskt provat en klänning jag tycker är riktigt fin när jag var i köpenhamn i en lilly butik. Men jag får nog titta runt ett tag till vill inte köpa klänning för tidigt heller.
    Jag blir nicos fru april 2010.

lingon82 skrev 2009-03-14 12:28:53 följande:
    Det är dags mitt under festivalen i juli. När bli du Nicosfru? ; )Fick ett schysst prisförslag från Alex Design (ca 3800 kr inkl material, 2 provningar och ändringar efter dessa). Tycker jag är helt OK. Jag såg lite arbetsprover och han verkar duktig av det jag såg så även om jag inte har min egen klänning än så kan jag nog ändå rekommendera honom. vi var och provade frockcoat till mannen men han kände sig utklädd. Provade sedan snygga kostymer istället och normalmannen som inte är 27 och fotomodell är nog absolut stiligast i en snyggt skräddad kostym.
  • Scalibregma

Ett förslag om man ska ha fatt i Lillysaker är att kolla med Anina här i Hbg. De säljer deras klänningar och slöjor till samma pris som det danska priset. Jag köpte min Lillyslöja för 1395:- svenska, och den kostade egentligen 1395 DKK, dvs nästan 2100 svenska.. o jag tycker de är trevliga där inne oxå.

• Scalibregma

Ett förslag om man ska ha fatt i Lillysaker är att kolla med Anina här i Hbg. De säljer deras klänningar och slöjor till samma pris som det danska priset. Jag köpte min Lillyslöja för 1395:- svenska, och den kostade egentligen 1395 DKK, dvs nästan 2100 svenska.. o jag tycker de är trevliga där inne oxå.

Svar på tråden helsingborgare!