• Evepeve

helsingborgare!

Verkar vara ont om helsingborgare här!? Om ni finns kan vi väl tipsa om olika saker här. Var ska ni ha vigseln och festen osv...

• Svar på tråden helsingborgare!
  • gift09
    Evepeve skrev 2009-02-19 18:15:33 följande:
    Va roligt!Lovecats: Jag har tyvärr inga tips på det, har inte bott här så länge och har inte kommit så långt i planeringen. Har oxå funderat på Sofiero, det är ju så vackert! Dock har vi inte så stor budget. gift09: Ska ni ha många gäster. Min m2b vill gärna gifta sig i maria kyrka då han är konfirmerad där osv. Men vi ska inte ha nåt stort bröllop så vi funderar på om det blir konstigt att vara i en så stor kyrka. Nu lutar det mot Mörarps kyrka (bor i mörarp)den är liten o fin, bra till ett litet bröllop. Mrs Harvie: Självklart får du det :)
    Vi har 120 bjudna gäster. Räknar med 90- 100 som kommer. Festen kommer att hållas på Jacob Hansens hus
  • Evepeve

gift09: jo det fyller ju ut lite bättre än tjugo pers :) Låter som det blir ett fint bröllop! Ska ni ha catering?

• gift09

Nej jag jobbar som kökschef så jag lånar köket på jobbet och lagar all maten själv dagen innan. Sen sätter jag en kompis (som också är kock) i köket dagen vi gifter oss.

• Scalibregma

Här är en till helsingborgare!!

gifter mig med min blivande den 23 maj i mariakyrkan.. Skulle egentligen ha gift oss på Hven, men det var myyyycket lättare att ordna med allt i helsingborg.. Och mariakyrkan är jättevacker!

köpte klänning igår, och funderar nu på vilken frisör jag ska ta, en som kommer hem till en eller vara på salong..:-S

• Lovecats

Funderar på att göra med naglar & smink som jag gjorde med frisören: Kika på hitta efter vad som ligger inoim en lämplig radie från hotellet & frisören och sedan gå runt och se vad det är för ställen. (Fik intill gav extrapoäng ifall man måste äta. Man ska ju vara länge hos frisören! )

Naglar kan man ju iofs fixa dagarna innan i hemstaden, men det är bra att ha lite koll, ifall det skulle skita sig på hemmaplan, eller man behöver laga. Sminket är mer kritiskt för mig

• Scalibregma

Vet någon ungefrä hur långt tid det tar i snitt att göra en bröllopsfrisyr? Tänkte eftersom frisören kostar per timme... Har en frisör annars som har ett fst pris så då vet man ju vad man kommer att få betala.

Var är det bäst att fixa naglar i helsingborg? Vill ju inte åka på dåligt gjorda eller inflammationer inför (eller någonsin.. bröllopet.

• Nicossambo

Hej jag är också från hbg men jag gifter mig inte förrän april 2010. Får jag också vara med? :)

• Nicossambo

Idag ska vi kolla och beställa våra förlovningsringar ska bli så äntligen.
    Ska ni gå på bröllopsmässan 1 mars i hbg??
    Jag tycker att det ska bli så kul och intressant men min blivande tycker nog inte att dets ka bli så kul

• Lovecats

Funderar på bröllopsmässan jag med, men jag vet inte om jag vågar gå. Tänk om man kommer på att man "behöver" en massa mer än vad man redan mosat in i budgeten?

Brudhår: Ingen aning. upp till 4h kan jag tänka mig. Räknar med att veta bättre efter frisörbesöket i maj då vi ska testa frisyrer.

• Scalibregma

IIhhh, 4 h!?? Det blir typ 4 x 900 kr/h.. Då tror jag det får bli den frisören som kommer hem till mig.. Hon tar 1800 för smink och hår, och 500 om man vill ha något enklare till tärnan..

Svar på tråden helsingborgare!