Inlägg från: Nicossambo |Visa alla inlägg
  • Nicossambo

helsingborgare!

Hej jag är också från hbg men jag gifter mig inte förrän april 2010. Får jag också vara med? :)

• Nicossambo

Idag ska vi kolla och beställa våra förlovningsringar ska bli så äntligen.
    Ska ni gå på bröllopsmässan 1 mars i hbg??
    Jag tycker att det ska bli så kul och intressant men min blivande tycker nog inte att dets ka bli så kul

• Nicossambo

Hej! På bröllopsmässan fick man tips på en affär i vinslöv som ska ha stort sortiment både på brudklänningar och till killen. Det kanske är värt ett besök. Någon som varit där???

• Nicossambo

Hej!
    Skönhet: jag tycker att electa som ligger på kullagatan där är dem väldigt trevliga. Var där på ansiktsbehandling hur härligt som helst. Klädduthyrning menar du till dig eller mannen?
    Det finns ju stiliga högtidskläder, vet att anina hyr ut brudkläningar också.

lingon82 skrev 2009-03-11 20:27:39 följande:
    Skönt med en tråd för oss! Tack för det.Jacob Hansens: Perfekt lokal för både det stora och lilla bröllopet. Var ute i mycket god tid. Vi bokade 15 mån innan och fick den sista lördagen under semestrarna.Mariakyrkan: Någon som vet något om prästerna där? Vi har bokat datum men inte fått veta något om vem vi ska "få".Skönhet: Vilken salong för ansiktsbehandling och sånt vill ni rekommendera? Har varit på Aktiverum innan men tycker att de ligger lite off...Skräddare: Någon som har ett bra tips?Kläduthyrning: Tips?
  • Nicossambo

Hej! Nä vet inget om alex design. Din klänning hur mycket går den på om man syr upp den? Har funderat på det men inget mer.
    Ja electa är ganska stort.
    När är det dags för dig att gifta dig lingon82?

• Nicossambo

Jag har också tänkt på frockcoat till mannen det verkar snyggt i alla fall på bilder. Men annars är valet en nygg kostym en som han kan ha fler gånger. Priset var bra för en skräddarsydd klänning tycker jag. Har inte mycket erfarenhet av det men det lät billigt. Jag har faktiskt provat en klänning jag tycker är riktigt fin när jag var i köpenhamn i en lilly butik. Men jag får nog titta runt ett tag till vill inte köpa klänning för tidigt heller.
    Jag blir nicos fru april 2010.

lingon82 skrev 2009-03-14 12:28:53 följande:
    Det är dags mitt under festivalen i juli. När bli du Nicosfru? ; )Fick ett schysst prisförslag från Alex Design (ca 3800 kr inkl material, 2 provningar och ändringar efter dessa). Tycker jag är helt OK. Jag såg lite arbetsprover och han verkar duktig av det jag såg så även om jag inte har min egen klänning än så kan jag nog ändå rekommendera honom. vi var och provade frockcoat till mannen men han kände sig utklädd. Provade sedan snygga kostymer istället och normalmannen som inte är 27 och fotomodell är nog absolut stiligast i en snyggt skräddad kostym.
  • Nicossambo

Hej! Vart ligger Tailor house?

alexandraopatrik skrev 2009-03-16 12:58:24 följande:
    hoppar in här=)Man kan hyra kostym på Tailor House.2500 kr. det ända du behöver ha med dig själv är strumpor och kalsonger. Mycket bra pris.
  • Nicossambo

Vinkällaren är mysig har varit och tittat på den jag tyckte den kändes liten om man är 30 per och ska dansa. men det bästa är att gå dit och kolla tror den kostade 4500kr att hyra.

• Nicossambo

Var på anina idag provade klänningar, se vad jag passar i. det var hur kul som helst hittade två eller en eller två ja nästan svårt att välja. Jag gifter mig ju inte än så jag har tid på mig. Men till min fråga har någon av er varit i brud butiken i vinslöv? Vet ni i så fall hur utbudet ser ut. Ligger priserna som dem gör på anina?

• Nicossambo
    alexandraopatrik skrev 2009-04-26 13:37:44 följande:
    någon som vet var det finns fina brudskor i hbg? var har ni köpt?tycker inte jag hittar något.
    Såg att dem hade skor på anina annars borde det väl finas i vanliga skor affärer.
  • Nicossambo

Nu har jag varit i vinslöv och provat klänningar ååå vad kul det var. Hittade en speciell klänning som jag bara vill ha lite dyrare än vad jag tänkt men den satt perfekt.Och ni hade rätt dem är hur trevliga som helst i affären. Det blev en romantica antionette.

• Nicossambo

Jag har lagt upp en bild i galleriet om ni vill se.

Svar på tråden helsingborgare!