• MilaPila

Flytta bröllopet till annan ort?

Vi har valt att förlägga vårt lilla bröllop till vår nuvarande bostadsort. Det är här vi lever, har våra vänner, och det är här vi planerar att våra framtida barn ska växa upp. Nu har det framkommit att nära familjemedlemmar på hemorten (alltså där vi bodde förut) tycker att det är egoistiskt av oss att ha bröllopet 30 mil från deras bostadsort.

Vi har hela tiden haft inställningen att "de som kan och vill komma kommer", men ändå känns det ju tråkigt att de kanske inte är villiga att resa bort över en helg för att vara med när vi gifter oss.

Vad tycker ni? Är det egoistiskt av oss att gifta oss där vi bor? Bör vi flytta bröllopet för att underlätta för släktingar?

• Svar på tråden Flytta bröllopet till annan ort?
  • F A M E

Är de bara 1 släkting som mulnar eller flera? och i vilken relation står dem till er i så fall.

Jag hade inte flyttat vårat bröllop för att en/flera släkting tycker det är egoistiskt. 30 mil bort ifrån där vi lever är långt bort och vill man lägga de i händerna på andra?

• F A M E

Ursäkta halva tecken försvann.

Jag skulle inte klara av att låta någon annan sköta all planering, men de beror ju mest på att jag vet att blir överkörd isf. Har dom gett er mer info om varför förutom att de är 30 mil bort.

Jag skulle uppfatta de som egoistisk av dem att kräva av mig att planera mitt bröllop där jag inte lever och har min framtid heller.

• Lady o Lufsen

Spontant blir mitt svar nej, varför skulle ni!??

• MilaPila

Personen i fråga är m2bs syster. Hon är den som uttryckt "att det blir jobbigt för alla (7 pers)" att resa 30 mil. Ingen annan har ordagrant sagt att det är jobbigt, men de har inte direkt visat glädje över att resa hit. Systern har en ettåring, och menar att det skulle bli jobbigt att ta med henne hit.

Det ska kanske tilläggas att vi erbjudit alla långväga gäster gratis logi.

Jag känner mig förvirrad. Trodde inte att norrlänningar tyckte att 30 mil var långt, men det är det tydligen.

• Lady o Lufsen

Hur många gäster ska ni ha...ska alla andra då åka långt för att ni flyttar bröllopet?

MilaPila skrev 2009-02-19 23:27:17 följande:
    Personen i fråga är m2bs syster. Hon är den som uttryckt "att det blir jobbigt för alla (7 pers)" att resa 30 mil. Ingen annan har ordagrant sagt att det är jobbigt, men de har inte direkt visat glädje över att resa hit. Systern har en ettåring, och menar att det skulle bli jobbigt att ta med henne hit.Det ska kanske tilläggas att vi erbjudit alla långväga gäster gratis logi.Jag känner mig förvirrad. Trodde inte att norrlänningar tyckte att 30 mil var långt, men det är det tydligen.
  • MilaPila

Vi blir runt 25 pers. Från m2bs släkt är de sju till nio pers som skulle behöva resa 30 mil. Från min släkt ungefär lika många.

Nej det kan man ju fråga sig. Några behöver resa, och till vilkas fördel ska man välja?

Suck, jag som trodde att detta skulle bli en GLAD familjeangelägenhet..

• MilaPila

Vad ska jag säga till henne och andra som eventuellt kommer klaga?

• Lady o Lufsen

Då ger ni- på ren svenska- fan i att behaga någon av släktingarna och gör som ni har planerat!

MilaPila skrev 2009-02-19 23:33:03 följande:
    Vi blir runt 25 pers. Från m2bs släkt är de sju till nio pers som skulle behöva resa 30 mil. Från min släkt ungefär lika många.Nej det kan man ju fråga sig. Några behöver resa, och till vilkas fördel ska man välja?Suck, jag som trodde att detta skulle bli en GLAD familjeangelägenhet..
  • Lady o Lufsen

Då säger du till den ,som nu har mage att ifrågasätta- att det blir som ni har planerat!

MilaPila skrev 2009-02-19 23:33:41 följande:
    Vad ska jag säga till henne och andra som eventuellt kommer klaga?
Svar på tråden Flytta bröllopet till annan ort?