Inlägg från: Hemlig2009 |Visa alla inlägg
  • Hemlig2009

Hur mycket för ringarna?

Det är omöjligt att säga, vi lägger nästan 40.000 kr på 3 ringar och då har vi ändå guld som täcker mina ringar att lämna in.

• Hemlig2009

Ofta tar de betalt för märke och design. Engelbert tex är alltid mycket billigare att "kopiera" hos en guldsmed.

sommarbrud2010 skrev 2009-03-06 22:14:52 följande:
    Hur kan det bli billigare att designa den själv? Borde inte det bli mer jobb = mer kostnad?
  • Hemlig2009

Om du hade köpt stenen själv på diamantia.com hade du kunnat köpa en TWVVS för 8800 kr.

Men alla guldsmeder accepterar inte det.

Birana skrev 2009-03-06 22:06:36 följande:
    Hej. Det kan skilja många tusenlappar beroende på vart ni köper, hur stor diamant du ska ha, vilken kvalite på diamanten, vilket guld och tjockleken på ringen osv. Våra ringar har vi skissat på själva och de håller på och tillverkas just nu.Min diamantring: Stenen kostar 10000 för 0,36 och har näst bästa kvalite (skiljer sig inte me den bästa kvaliten om inte stenen är enorm) Eftersom vi lämnade in både massa diamanter och guld så kommer den ringen kosta mig max sex tusen. Annars är denna ring värd ca 25.000. Släta ringar: 2000 att göra själv+guld.Det är ungefär hälften så dyrt att göra egna ringar men mycket mer romantiskt och personligt och speciellt. Har ni guld som ni kan lämna in så blir det ännu billigare. Tänk på att man betalar en hel del för märket på ringen men att du kan göra en precis likadan hos en smed. Sparsamt!
Svar på tråden Hur mycket för ringarna?