• sommarbrud2010

Hur mycket för ringarna?

Hej!
    Vi sitter med vår budget och undrar, hur mycket bör vi budgetera för ringarna? Vad har ni betalt och vilka har ni köpt?

Vi vill ha en diamantring till mig och en slät i samma modell lite honom.

Vore bra att få lite humm om vad det kostar...

• Svar på tråden Hur mycket för ringarna?
  • silversvans

Det är väl bara att surfa runt lite så hittar du priser?

• Leeeloo

Vi handlade på guldfynd. Vi betalade 9 000 kronor för båda ringarna. De är båda i vittguld och min har några diamanter.

• pandis81

jag gav 2799 kr för min.

Den är i vittguld med 5 diamanter.

• Hemlig2009

Det är omöjligt att säga, vi lägger nästan 40.000 kr på 3 ringar och då har vi ändå guld som täcker mina ringar att lämna in.

• sommarbrud2010

Jo jag förstår också att det finns väldigt många prisklasser. Men det är ju samtidigt kul att se vad andra har köpt =D!

• Taaanja

Vi har köpt schalins-ringar, dock till halva priset (hade väldigt tur) Betalade 12.300:- för min vigselring och nya förlovningsringar till oss båda..

• gotlandsulrika

Jag har köpt en prisvärd diamant hos min guldsmed och ska nu designa en enstensring.

Om man är beredd att gå ner lite i kvalitet på stenen kan man få mycket diamant för pengarna. Det är lätt att stirra sig blind på stenens "c", men egentligen är ju det viktiga hur man uppfattar den när man ser den inte hur den ser ut i stor förstoring i lupp. I alla fall är jag helnöjd och jag "tjänade" in ca 18 000kr bara på stenen!

• Matina

Vi har betalat sammanlagt 20 000 för våra förlovningsringar och min vigselring. Samtliga är i palladium.

• MakeMyDay

Det som är mest avgörande är ju absolut hur stor briljant du skall ha. Priset stiger rätt så oproportionerligt med storleken om man säger så. Att spara på stenen tycker jag verkar rätt dumt med tanke på att du gör en investering för livet. Man har ju en förestälning att man skall ha den ett tag. Spara på allt men inte ringen, det kommer du ångra tror jag. Bättre i så fall att gå ner i storlek... men smaken är ju som baken!

• MrsTwingly

vi hitta en guldfyndsring med blomdiamanter på deras rea, så jag fick vigselringen för 1800kr. Mannen tog sin förlovningsring som vigselring.

Svar på tråden Hur mycket för ringarna?