• sommarbrud2010

Hur mycket för ringarna?

Hej!
    Vi sitter med vår budget och undrar, hur mycket bör vi budgetera för ringarna? Vad har ni betalt och vilka har ni köpt?

Vi vill ha en diamantring till mig och en slät i samma modell lite honom.

Vore bra att få lite humm om vad det kostar...

• Svar på tråden Hur mycket för ringarna?
  • Hemlig2009

Om du hade köpt stenen själv på diamantia.com hade du kunnat köpa en TWVVS för 8800 kr.

Men alla guldsmeder accepterar inte det.

Birana skrev 2009-03-06 22:06:36 följande:
    Hej. Det kan skilja många tusenlappar beroende på vart ni köper, hur stor diamant du ska ha, vilken kvalite på diamanten, vilket guld och tjockleken på ringen osv. Våra ringar har vi skissat på själva och de håller på och tillverkas just nu.Min diamantring: Stenen kostar 10000 för 0,36 och har näst bästa kvalite (skiljer sig inte me den bästa kvaliten om inte stenen är enorm) Eftersom vi lämnade in både massa diamanter och guld så kommer den ringen kosta mig max sex tusen. Annars är denna ring värd ca 25.000. Släta ringar: 2000 att göra själv+guld.Det är ungefär hälften så dyrt att göra egna ringar men mycket mer romantiskt och personligt och speciellt. Har ni guld som ni kan lämna in så blir det ännu billigare. Tänk på att man betalar en hel del för märket på ringen men att du kan göra en precis likadan hos en smed. Sparsamt!
  • RhjärtaJ

Kolla upp om det går att gravera i ringarna. Det är vad jag har hört att vissa material är för hårda för....

sommarbrud2010 skrev 2009-03-06 16:47:45 följande:
    Finns det några minus med att ha ringar i titan? Hur vanligt är det? De är ju väldigt snygga och jag blev verkligen förvånad över att de var så billiga.
  • sommarbrud2010

Har ni graverat i era titanringa?

• didis

Nej, makens namn står på utsidan. På insidan hade jag först tänkt gravera "Alea Iacta Est 090314" men det får bli en senare fråga i så fall, just nu är det tomt på insidan.

sommarbrud2010 skrev 2009-03-07 10:37:52 följande:
    Har ni graverat i era titanringa?
  • Nalle Puh 40

Hämtat min idag, mormors omgjorda ring för 2700 kr

• tågjäntan

Det som skulle kunna kännas negativt med titanringar är att de inte går att ändra i storlek om jag förstått det rätt. Guldringar går att göra lite större eller mindre, om man ex går upp i vikt efter graviditet eller liknande.

• Ida o Mille

I våra ringar har vi graverat i insidan. Lite extra kostnad då vi har mer tecken och vi valde en lite dyrare stil på texten.
    Och våra ringar kan vi ändra i storlek iaf :)

• puma82

Svar på första frågan i TS:

Våra ringar ligger på 13.000.- var, kan skilja upp eller ner någon 100-lapp. men det blir då x 2, för vi är 2 tjejer som gifter oss. Det är släta ringar i vit guld med 4st prinsess slipade coffediamanter.

Och svarar på din fråga här: Ja, det finns fler tjejer Här kommer det iaf att vara 2 riktiga bröllopsklänningar, till allas våra vänners STORA förvåning, och inte minst våra mammors och till vår egen förvåning med skall tilläggas Blir även en håruppsättning (min flickvän har långt hår, själv har jag tuppkam med rakade sidor, så det blir glitter i hela toppen på kammen istället) + 2 jättefina brudbuketter.

sommarbrud2010 skrev 2009-02-24 21:24:08 följande:
    Va roligt , är det fler än ni som är två brudar? Vet inte om jag sett någon mer =). Bara av nyfikenhet kommer ni ha bröllopsklänning och sådär båda två??
  • Mörk Ängel

Man kan inte säga vad en diamantring kommer att kosta, det beror ju så mycket på storlek och kvalité på diamanten.

Det lättaste är nog att kolla upp diamantpriser och bestämma vad det är för diamant du vill ha. Sen kan du räkna på kostnaden!

• Önskebrunnen

Jag hittade min drömring på tradera.Egentligen är det inte en vigselring men den är jättefin i rött,vitt och gult guld med diamanter,titta gärna i mitt galleri.Kostnad 2300kr bara diamanterna är värd 7000-8000kr.Måste dock göra den mindre.

• sagasmamma

Ok, den jag har tittat på (o nu beställt) är en schalins för det priset. Kollade tom i ringen o det stod schalins.
    Lite lustigt om det är olika på olika guldfynd.

Flisa80 skrev 2009-03-06 21:48:27 följande:
    Jag var inne på guldfynd och de sa att det INTE var schalins... Konstigt. Ja de såg i alla fall inte ut som Schalins Rocky, som jag vill ha. Men de var ju bra i pris...
  • bride 2be

vi kommer göra min ring hos en juvelerare hade en safir och 5 g guld med oss. Ringen kommer ändå sluta på 11 500kr som det ser ut idag med guldpriset. Då är det inga diamanter eller andra stenar utan bara en safir. Med vitt guld runt och rött guld i skenan (som kommer vara som ett ägg så mycket guld)

• Heloise

Våra ringar kommer att kosta runt 9'000kr, mina ringar har jag haft tur med, solitären(o.35c) köpte vi på kaplans för 3500 sen tillkommer 500kr för att stlanpassa och snygga till, alliansen( 0.3c) var det halva priset på så den kostade 3500, sen har vi mkt guld så att min sambo får en tjock halvrund guldring med utvändig gravyr kostar ca 2000kr.
    Men då har vi a haft tur och b mkt eget guld.

Svar på tråden Hur mycket för ringarna?