• sommarbrud2010

Hur mycket för ringarna?

Hej!
    Vi sitter med vår budget och undrar, hur mycket bör vi budgetera för ringarna? Vad har ni betalt och vilka har ni köpt?

Vi vill ha en diamantring till mig och en slät i samma modell lite honom.

Vore bra att få lite humm om vad det kostar...

• Svar på tråden Hur mycket för ringarna?
  • J D

Totalt för förlovningsringar och vigselringar blir det ca 33000.

Jag: Förlovningsring i rött guld med 12st 0,03 ct briljanter i fadeninfattning. Vigselring i rött guld med 8 st 0,03 briljanter i fadenfattning samt solitär på 0,8 ct i sexkloinfattning.

Han: Förlovningsring i rött gul, 5mm, vikt 11,6 g. Liknande med den blivande vigselringen.

• DCL

Vi beställde också våra från hellkes, vi tyckte de var jättebra. Ringde in beställningen eftersom vi hade lite frågor med, och de var jättetrevliga. Vi fick kanonservice!

• sommarbrud2010
    JustMeAndMyLove skrev 2009-02-24 17:28:32 följande:
    Vi kommer nog köra på de här:www.gylleneting.se/product_details.asp|%20PRAG%20ALLIANSMen av någon anledning har alla sidor jag brukar kolla på rngar på tagit bort alla priser??? Jättekonstigt.Eftersom vi är två tjejer har vi två damringar (med sten) så det går väl på ca 7000 för båda.:)
    Va roligt , är det fler än ni som är två brudar? Vet inte om jag sett någon mer =). Bara av nyfikenhet kommer ni ha bröllopsklänning och sådär båda två??
  • tempest

Våra förlovningsringar kostade 6000 kr (då i vitt och rött guld extrapris då)

Så vi har bestämt att vigselringarna får ligga på max runt 10 000 kr då vi vill ha enkla och släta (krav på de i arbetet på oss båda)

Så en total kostnad på 16 000 kr allt som allt

• sommarbrud2010
    miamedknuff skrev 2009-03-04 14:16:24 följande:
    Det lutar åt denna ringen för mig:www.titaniumkay.com/Titanium-Silver-Inlay-Dia...Enbart ringen hamnar på ca 2300 kr. Nu ska vi bara hitta en till sambon oxå! :)
    Det var ju jätte bra pris. Går det inte att få samma fast utan stenar till sambon?
  • sommarbrud2010

Vi funderar också på om man kanske skulle ha ringar i titan, silver eller vitt guld istället för vanligt guld. Förlovningsringen är i guld, tror ni att det blir snyggt???

• Tooticki
    sommarbrud2010 skrev 2009-03-04 14:24:19 följande:
    Vi funderar också på om man kanske skulle ha ringar i titan, silver eller vitt guld istället för vanligt guld. Förlovningsringen är i guld, tror ni att det blir snyggt???
    Silver är inte att rekommendera till smycke du ska använda varje dag då det är så mjukt, det blir repigt och missfärgat väldigt lätt.
  • sagasmamma

Den här:
    www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=0331140&step=3&&productType=1&priceRange=5000-1000000&attributeType_4=472&articlesPerStep=8&attributeType_2=446&attributeType_1=437&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E
    funderar jag på.

• Goldi

min ring gick på 15000 kr men hade guld att sälja med!

Svar på tråden Hur mycket för ringarna?