• sommarbrud2010

Hur mycket för ringarna?

Hej!
    Vi sitter med vår budget och undrar, hur mycket bör vi budgetera för ringarna? Vad har ni betalt och vilka har ni köpt?

Vi vill ha en diamantring till mig och en slät i samma modell lite honom.

Vore bra att få lite humm om vad det kostar...

• Svar på tråden Hur mycket för ringarna?
  • sagasmamma

Det är en schalins ring förresten och gulfynd rear dem till den 10 mars.

• sommarbrud2010

Finns det några minus med att ha ringar i titan? Hur vanligt är det? De är ju väldigt snygga och jag blev verkligen förvånad över att de var så billiga.

• sommarbrud2010

Ni som har beställt från internet, hur har ni gjort för att veta att storleken passar?

• didis

Jag gick in hos en guldsmed och frågade snällt: kan jag få prova ut ringstorlek hos er, jag har hittat min drömring på nätet?

Och det var ok.

Jag vet inte vad nackdelen med titan skulle vara, jag börjar använda vigselringen först nästa helg

Titan är hårt och vävnadsvänligt och, som du sa, förhållandevis billigt. Den ringen jag ville ha hittade jag på titanringar.com så jag beställde den. Finns många snygga titanringar!

sommarbrud2010 skrev 2009-03-06 16:49:10 följande:
    Ni som har beställt från internet, hur har ni gjort för att veta att storleken passar?
  • Flisa80
    sagasmamma skrev 2009-03-06 11:25:34 följande:
    Det är en schalins ring förresten och gulfynd rear dem till den 10 mars.
    Jag var inne på guldfynd och de sa att det INTE var schalins... Konstigt. Ja de såg i alla fall inte ut som Schalins Rocky, som jag vill ha. Men de var ju bra i pris...
  • MsomiMarie
    sommarbrud2010 skrev 2009-03-06 16:49:10 följande:
    Vi köpte våra ringar på hellkes.se och där fick man beställa hem helt gratis för att prova ut sin ringstorlek. Snabbt och enkelt var alltihopa!
  • Birana

Hej. Det kan skilja många tusenlappar beroende på vart ni köper, hur stor diamant du ska ha, vilken kvalite på diamanten, vilket guld och tjockleken på ringen osv. Våra ringar har vi skissat på själva och de håller på och tillverkas just nu.

Min diamantring: Stenen kostar 10000 för 0,36 och har näst bästa kvalite (skiljer sig inte me den bästa kvaliten om inte stenen är enorm) Eftersom vi lämnade in både massa diamanter och guld så kommer den ringen kosta mig max sex tusen. Annars är denna ring värd ca 25.000.

Släta ringar: 2000 att göra själv+guld.

Det är ungefär hälften så dyrt att göra egna ringar men mycket mer romantiskt och personligt och speciellt. Har ni guld som ni kan lämna in så blir det ännu billigare. Tänk på att man betalar en hel del för märket på ringen men att du kan göra en precis likadan hos en smed. Sparsamt!

• sommarbrud2010

Hur kan det bli billigare att designa den själv? Borde inte det bli mer jobb = mer kostnad?

• Ida o Mille
    sommarbrud2010 skrev 2009-03-06 16:47:45 följande:
    Finns det några minus med att ha ringar i titan? Hur vanligt är det? De är ju väldigt snygga och jag blev verkligen förvånad över att de var så billiga.
    Vi har beställt titanringar, läste lite på deras hemsida där de stod att de är mer slittåliga än guldringar då guld är ett mer mjukt material. Vi beställde 3 ringar då vi inte har förlovat oss än, utan de blir två dagar innan bröllopet.
    Och jag ska först ha en vanlig enkel titanring som är 3mm i bredd, och vigsleringen är också 3mm med en blå diamant 0,02ct (ringen finns i mitt fotoalbum). Hans ring kommer att vara i 6mm med ett silverband. Sammanlagt så kommer ringarna att gå på ca 5200kr.

www.titanringar.com
  • Hemlig2009

Ofta tar de betalt för märke och design. Engelbert tex är alltid mycket billigare att "kopiera" hos en guldsmed.

sommarbrud2010 skrev 2009-03-06 22:14:52 följande:
    Hur kan det bli billigare att designa den själv? Borde inte det bli mer jobb = mer kostnad?
Svar på tråden Hur mycket för ringarna?