• sommarbrud2010

Hur mycket för ringarna?

Hej!
    Vi sitter med vår budget och undrar, hur mycket bör vi budgetera för ringarna? Vad har ni betalt och vilka har ni köpt?

Vi vill ha en diamantring till mig och en slät i samma modell lite honom.

Vore bra att få lite humm om vad det kostar...

• Svar på tråden Hur mycket för ringarna?
  • GiJa

Min förlovningsring med en princesslipad diamant på 0,28 ct kostade 15 000 kr och min vigselring som är en halvallians med 17 st 0,04 ct princesser kostar cirka 15 000, makens förlovning- och vigselring cirka 4 000 kr så oops, det slutade visst på 34 000 kr. Bilder på mina ringar finns i mitt galleri... ska beställa vigselringen på lördag!!

• suamaca

Inte riktigt klart än riktigt men nånstans mellan 25-35.000.

• Mrs Baom

Min vigselring kommer att kosta 2800:- å då har jag designat den själv med tre diamanter. M2B får betala 2000:- för att göra om sin förlovningsring. Så totalt 4800:- det tycker vi räcker...

• Flisa80
    sagasmamma skrev 2009-03-04 16:27:03 följande:
    Den här:www.guldfynd.se/page.jspfunderar jag på.
    Har du möjligtvis kollat upp med guldfynd vilken carat den är på? Jag tittar på en likadan ring nämligen.
  • sommarbrud2010

Mrs Baom skrev 2009-03-04 19:41:54 följande:

Min vigselring kommer att kosta 2800:- å då har jag designat den själv med tre diamanter. M2B får betala 2000:- för att göra om sin förlovningsring. Så totalt 4800:- det tycker vi räcker...
    Vart köper ni dem?
  • Jag och frugan
    sommarbrud2010 skrev 2009-02-24 21:24:08 följande:
    Va roligt , är det fler än ni som är två brudar? Vet inte om jag sett någon mer =). Bara av nyfikenhet kommer ni ha bröllopsklänning och sådär båda två??
    Vi är två brudar! Jag har sett flera par här inne och det gör mig glad. Vi ska båda ha klänningar, enkla dock men ändå brudklänningar. Vi har kollat på ringar och våra kommer hamna på 22' för bådas. Vi har en vän vars pojkvän är smed som ska göra våra. De blir både unika och billigare på så sätt, verkligen något att rekommendera.
    Denna ring fast i rödguld ska jag ha, plus att det ska vara diamanter på högkant också, super fint!
    www.lamastone.se/vigselring-platina-13st-diamanter-032ct-p-8817.html
  • Stella2009

Jättefin ring!

Jag och frugan skrev 2009-03-05 08:11:23 följande:

Vi är två brudar! Jag har sett flera par här inne och det gör mig glad. Vi ska båda ha klänningar, enkla dock men ändå brudklänningar. Vi har kollat på ringar och våra kommer hamna på 22' för bådas. Vi har en vän vars pojkvän är smed som ska göra våra. De blir både unika och billigare på så sätt, verkligen något att rekommendera.Denna ring fast i rödguld ska jag ha, plus att det ska vara diamanter på högkant också, super fint!www.lamastone.se/vigselring-platina-13st-diam...
  • Stella2009

Min förlovningsring var en shalinsring från början som är omgjord av en guldsmed som även gör min vigselring. Den totala kostnaden för båda ringarna är ca. 18 000 kr. Ca 12 000 för vigselringen.
    Hans förlovningsring gick på 4000 kr, han ska bara ha en ring.

• sagasmamma

Den ringen är på totalt 1 carat.

Flisa80 skrev 2009-03-04 19:51:21 följande:
    Har du möjligtvis kollat upp med guldfynd vilken carat den är på? Jag tittar på en likadan ring nämligen.
Svar på tråden Hur mycket för ringarna?