• Luucie

Koh Samui, Koh Phangan, Koh Tao hotell,strand etc?!

Jag orkar inte kolla igenom den flera kilometer långa thailandstråden så jag startar en som bara handlar om dessa öar.

Jag vill veta vilka stränder och hotell som är bra. Om ni gjort några trevliga utflykter etc.

• Svar på tråden Koh Samui, Koh Phangan, Koh Tao hotell,strand etc?!
  • Persianbride2009

Har varait på Koh Samiu två vintrar i rad, älskar det verkligen!! Kan rekomendera First House Hotel och First Residence på Chaweng Beach. Chaweng Beach är helt underbart!!!

Jag har varit på Koh tao också men det blev ett rent helvete av den resa. Vi hamnade på östkusten som inte alls var bra. Vi körde ut lååååångt ut i djungel till ett hotell som hade pool enbart för dykgäster och en pyttestrand som var dålig! Västkusten ska vara bättre.

Hoppas du hittar något bra som passar er!

• marsros

Jag har bott på koh tao i 4 månader men det var 2001 så mycket kan ha ändrats. Ni ska klart bo. Västra sidan är vackrare och det är en perfekt promenad att gå till östra sidan och snorkla med hajarna.

Och det bästa med koh tao är ju just dykarna...de dyker ju och särmar inte över stränderna

• Luucie
    Persianbride2009 skrev 2009-02-24 17:01:45 följande:
    Har varait på Koh Samiu två vintrar i rad, älskar det verkligen!! Kan rekomendera First House Hotel och First Residence på Chaweng Beach. Chaweng Beach är helt underbart!!! Jag har varit på Koh tao också men det blev ett rent helvete av den resa. Vi hamnade på östkusten som inte alls var bra. Vi körde ut lååååångt ut i djungel till ett hotell som hade pool enbart för dykgäster och en pyttestrand som var dålig! Västkusten ska vara bättre.Hoppas du hittar något bra som passar er!
    Men jag har hört att det ska vara så mycket horor på chaweng..stämmer inte det?
    Vill bara inte hamna mitt i "träsket".

Har ni varit något på Lamai?
  • Persianbride2009

Ja, det finns ju en del prostitution och det är aldrig kul att. Jag vet att det är mycket mindre på Chaweng än i Bangkok (självklart) men jag har inte upplevt att det är mer på Chawneg än på Lamai. Lamai är också fint men jag tyckte det var tråkigare än på Chaweng. Man kan ju åka runt ön med moppe =)!

• Luucie

Ja den är ju ganska liten har jag förstått

Var ni på något fullmåneparty på Koh Phangan när ni var där?
    Vi vill ju helst ha både lite lugn och lite party.

• Persianbride2009

Ja Samui är ju litet. Har inte varit på Phangan, är inte mycket för party men det ska ju tydligen vara bra för den som är. Det ligger ju nära så det är ju inte svårt att ta sig dit.

Lycka till!

• Visby2009

Koh pangan är favoriten för oss. Fantastiskt vacker och romantiskt. Ni tar er bort i från partyställena genom att åka tvärs över ön. Skjuts väntar direkt vid färjan i hat rin. sen åker ni tvärs över ön till hat noi - en lite vik som knappt något har hänt under senaste 10 åren. Det finns boenden i alla nivåer. Ett lungt och romantiskt ställe.

Strunta i Koh samui - för mycket Mc donalds och party...

• Luucie

Har du något bra tips på hotell på Koh Phangan? Eller vad heter stränderna där som ni rekommenderar? Brukar vara lättare att hitta hotell och så om man vet det. Tacksam för svar

• Persianbride2009

Nu var det år sedan jag var där och det kan ju hänt en del sedan dess men något party var det inte där jag var. Men alla upplever det olika, för oss var det perfekt.

Visby2009 skrev 2009-02-24 23:35:44 följande:
    Koh pangan är favoriten för oss. Fantastiskt vacker och romantiskt. Ni tar er bort i från partyställena genom att åka tvärs över ön. Skjuts väntar direkt vid färjan i hat rin. sen åker ni tvärs över ön till hat noi - en lite vik som knappt något har hänt under senaste 10 åren. Det finns boenden i alla nivåer. Ett lungt och romantiskt ställe. Strunta i Koh samui - för mycket Mc donalds och party...
Svar på tråden Koh Samui, Koh Phangan, Koh Tao hotell,strand etc?!