• Luucie

Koh Samui, Koh Phangan, Koh Tao hotell,strand etc?!

Jag orkar inte kolla igenom den flera kilometer långa thailandstråden så jag startar en som bara handlar om dessa öar.

Jag vill veta vilka stränder och hotell som är bra. Om ni gjort några trevliga utflykter etc.

• Svar på tråden Koh Samui, Koh Phangan, Koh Tao hotell,strand etc?!
  • Småland09

Hvid Brud: glömde ju fråga, vad gjorde du där? jobbade? med vad? GUD vad NICE att bo där

• Luucie

Blir glad om det finns papper...fanns inte så mycket sånt på Koh Lanta..

Jag har inget emot att bo i hydda men jag vill så gärna ha en riktig toalett!

• Småland09

Toaletter fanns det, men det var som i Grekland, man ska lägga pappret i papperskorgen

Lägger upp en bild i mitt galleri från vår bungalow vi hade.. RÄTT schysst solnedgång.. där satt jag och sambon o klämde några öl och läste - innan det bar av till Haad Riin Beach för att dricka "buckets"
    Har nog aldrig varit på ett mer romantiskt ställe faktiskt..

• Hvidbrud

Småland: Nä, jag låg nog mest i min hängmatta... Jobbade här hemma på sommaren, sparade pengar och levde budgetliv i paradiset... Det var härligt det! En bungalow kostade då 30-40 Bath per natt och maten var inte så dyr heller, så det var lätt att överleva, lärde känna de lokala och de andra longstayers, så det var som att komma hem!
    Var och åt thaimat i kväll för jag fick lite abstines efter att ha läst denna tråden!

Småland09 skrev 2009-02-26 22:25:43 följande:
    Hvid Brud: glömde ju fråga, vad gjorde du där? jobbade? med vad? GUD vad NICE att bo där
  • Småland09

Hihi, ja jag längtar tillbaka nu med jag haha ...
    GUD vad härligt att bo sådär.. kommer inte ihåg vad bathen stod i när vi var där, men tror det kostade runt 120 kr per natt för vår bungalow med UTSIKTEN inte helt fel

• Luucie
    Småland09 skrev 2009-02-26 22:34:30 följande:
    Toaletter fanns det, men det var som i Grekland, man ska lägga pappret i papperskorgen Lägger upp en bild i mitt galleri från vår bungalow vi hade.. RÄTT schysst solnedgång.. där satt jag och sambon o klämde några öl och läste - innan det bar av till Haad Riin Beach för att dricka "buckets" Har nog aldrig varit på ett mer romantiskt ställe faktiskt..
    Ja vad fint det såg ut! Nu längtar jag ju jättemycket

Faktiskt skönt att ha något att se fram emot efter bröllopet också...har hört många säga att man kan uppleva en liten down period precis efter..?!

Men det ska bli så skönt att åka iväg bara vi två och rå om varandra.
    Missförstå mig rätt. Jag älskar planerandet och "hysterin" som vi befinner oss i nu. Men det är väldigt många människor inblandade och vi är väldigt måna om att alla ska ha kul och ha det bra. På resan blir det ju bara vi... nice

hvidbrud: låter så skööööönt! Jag har också levt hippieliv utomlands en period av mitt liv...man glömmer det aldrig riktigt..
  • Hvidbrud

Nä.. det sätter sina spår... men bra spår. om allt käns lite väl hårt och stressigt så är det bara att ta en djup inandning och påminna sig själv om stress- det är alafall inte det livet handlar om!

Ja du, efter-bröllops-depresionen kan ju vara lite ond... Alla förväntningar, planering fantastisk resa och sen.... INGET... Inga klänningar att fantisera om och inga färger sm ska kordineras osv osv... Roligast är ju att hoppa i bebisverkstan! Då händer det grejer vill jag lova!

• Luucie

Håller med...bra spår. Sköna minnen fin bubbla att krypa in i när man vill försvinna en stund.

Ja vi har sparat bebis tills efter bröllopet. Så jag antar att vi får fullt upp! Både med att tillverka och sen ta hand om. Och som jag går upp i varv och lägger in 110% i allt jag gör så ska det väl springas på kurser och man ska lära sig sticka och sjunga vaggsånger, plugga pedagogik och lära sig laga barnmat ekologisk style etc...
    Nej jag är nog inte deppig nån längre stund!

• jessielundh

ska ni gifta er så ska ni göra det på koh ngai .. vi var där på semester nu i januari och det var ett par som gifte sig där ..så fint.
    Koh lanta är inte särskilt romantisk som alla säger jag vart jätte besviken och Krabi .,.suck .. där kan du inte ens bada utan måste åka till ao nang och sen ta en long tail båt ut till någon ö ..stränderna vid ao nang va det rejält med vattenloppor.

att ta sig till koh ngai är lätt .. 1.5 timme med båt från koh lanta .. såå underbart

Svar på tråden Koh Samui, Koh Phangan, Koh Tao hotell,strand etc?!