• Luucie

Koh Samui, Koh Phangan, Koh Tao hotell,strand etc?!

Jag orkar inte kolla igenom den flera kilometer långa thailandstråden så jag startar en som bara handlar om dessa öar.

Jag vill veta vilka stränder och hotell som är bra. Om ni gjort några trevliga utflykter etc.

• Svar på tråden Koh Samui, Koh Phangan, Koh Tao hotell,strand etc?!
  • stardustheaven

jeesielundh!
    Jag vill gärna gifta mig i Thailand. Vet du vem som kan hjälpa oss med bröllop på Koh Ngai?

• orangegirl

stardustheaven:
    Ett tips från mig som ska gifta mig på Koh Samui: Kolla olika resorts på www.sawadee.com, maila dem ni tycker ser bra ut och där ni skulle kunna tänka er att ha ceremonin. Så gjorde vi, de har oftast ett färdigt "bröllopspaket" att erbjuda. Vi har fått ett jättefint förslag. Vi har ändrat lite här och lite där. Då ingår vigselceremonin, blommor, fotograf i 4 timmar, fix av smink och hår, manikyr, pedikyr, 2 nätters boende på resorten i rum med pool utanför. Vidare ingår välkomstdrink för gästerna, bröllopsmiddag för 16 pers, tårta och lite annat smått och gott samt transport av våra gäster från boenderesorten till vigselresorten. Slutar på ca 20 000 kr. Vi har bara haft mailkontakt och det funkar jättebra. Vi ska även få hjälp med att hitta en bra skräddare på plats, då det finns massor av mindre seriösa, och det kan ju vara svårt som turist att veta vilekn man ska välja. Lycka till!

• HeTo

Det finns en svensk restaurang på Koh Samui i Lamai.
    Till honom kan man gå och fråga om skräddare och allt möjligt.
    Fråga bara efter Erik.
    God mat har dom också.

• Jag och frugan

Jag och min blivande fru funderar på att åka på bröllopsresa till Thailand och jag har sökt på nätet en massa. Till slut hittade jag denna sida: www.similantour.nu/index_se.html

Vi vill bara åka iväg och slappa, njuta av varandra och ta det lugnt och detta ställe verkar vara perfekt för det. Har inte varit där som sagt men jag tycker det låter UNDERBART och det är inte speciellt dyrt heller.

• orangegirl

HeTo: Tack för tipset, då ska vi ta oss dit för rådfrågning om allt möjligt! Och äta såklart!

• Luucie

Jag och frugan skrev 2009-03-04 10:59:04 följande:

Jag och min blivande fru funderar på att åka på bröllopsresa till Thailand och jag har sökt på nätet en massa. Till slut hittade jag denna sida: www.similantour.nu/index_se.htmlVi vill bara åka iväg och slappa, njuta av varandra och ta det lugnt och detta ställe verkar vara perfekt för det. Har inte varit där som sagt men jag tycker det låter UNDERBART och det är inte speciellt dyrt heller.
    Det såg jättemysigt ut! Men är det inte på "fel" sida då? I juni alltså. Men ni kanske inte ska åka då?

Vi letar nog vidare på Samui, Phangan etc för att hitta det perfekta stället!
    Milkey bay som någon rekommenderade såg också jättebra ut
  • HeTo

Ja, Milky Bay är helt underbart.
    Man kan få väldigt stora och lyxiga rum också.
    Vi hade ett litet rum som var jättemysigt och fräscht.
    Det betalade vi ungefär 300:- för per natt.
    Det var i september.
    När man kommer dit känns det som en liten djungel.
    Man kan spela biljard, pingis, bada i en liten ångbastu, bada i poolen och så är det alldeles vid stranden också.
    Plus att det är trevlig personal och det är jättelätt att hyra moped och ta sig runt på ön.

• Jag och frugan

Luucie:
    Vi ska inte åka på resan förrän i januari nästa år så då hoppas vi på fint väder!
    Jag har också varit på Koh Samui och jag gillade det inte speciellt mycket. Vi bodde på Lamai och det var något lugnare men hela ön känns väldigt 'turistigt', och det gillar inte jag!
    Men jag hoppas ni hittar en bra plats ni som åker dit.

• Luucie

Jag och frugan skrev 2009-03-05 07:09:35 följande:

Luucie:Vi ska inte åka på resan förrän i januari nästa år så då hoppas vi på fint väder!Jag har också varit på Koh Samui och jag gillade det inte speciellt mycket. Vi bodde på Lamai och det var något lugnare men hela ön känns väldigt 'turistigt', och det gillar inte jag!Men jag hoppas ni hittar en bra plats ni som åker dit.
    Ja men januari blir ju bra. Jag har varit på den sidan i februari och det var kanon väder hela tiden

Jag har också lite svårt för det turistiga...man åker ju så långt bort för man hoppas på att få uppleva något annat än gran canaria!

Samtidigt känner jag att jag är helt för det här med bekvämlighet på alla fronter...lite dubbelt, jag vet
    men jag har kuskat runt halva jorden, bott i kappsäck, folkabuss och under bar himmel...det var underbart men nu vill jag ha lite lyx. Så lite kackerlackor som möjligt, en toalett, goda drinkar, sköna sängar.
    Det blir nog jättebra. Har fått uppfattningen att man kan få lite både och om man sprider ut sig mellan KS, KP och KT.

Längtar..

Tack för sawadee-länken orangegirl! Den var jättebra!
  • HeTo

Det beror ju säkert på
    Jag och frugan skrev 2009-03-05 07:09:35 följande:

Luucie:Vi ska inte åka på resan förrän i januari nästa år så då hoppas vi på fint väder!Jag har också varit på Koh Samui och jag gillade det inte speciellt mycket. Vi bodde på Lamai och det var något lugnare men hela ön känns väldigt 'turistigt', och det gillar inte jag!Men jag hoppas ni hittar en bra plats ni som åker dit.
    Det beror ju säkert på när man är där kanske.
    Vi var där vid lågsäsong, och vi uppplevde det inte så jätteturistigt. Vi bode på surat palm resort, som ligger lite utanför centrala lamai så det kan ha berott på det också. :)
  • brud090502

vilken rolig tråd, massor bra förslag...vi gifter oss den 2:e maj och hoppas på att hitta en billig resa till thailand då...phangan låter ju riktigt härligt..vill verkligen hellre hitta den mysiga romantiska sidan än de mest turistiga ställena

Svar på tråden Koh Samui, Koh Phangan, Koh Tao hotell,strand etc?!