• F A M E

Uppsalabrudar - del 3!

Finns ett ris som heter safflor, tydligen en sorts fågelfrö.

Tänkte själv kolla runt lite efter de på lantmännen el zoo butik.

• F A M E

Jag är i princip färdig nu med min klädsel. Ända jag har kvar nu är tiaran som skall hittas. Hon var så trevlig på viktoria & vivian, hon älskade min klänning. Klockrent vavr de, ska hämta mina grejor där på fredag. Tjihoooooo.

• F A M E
    FruLindberg09 skrev 2009-04-19 21:34:47 följande:
    ok det ska de alltså inte? ännu ett bestyr alltså
    Nja de där gör man väl som man vill, vet ingen traditon som säger att brudparet gör så.
  • F A M E

hmm undrar vad de jag skrev tog ivägen.

• F A M E

Jag kan förstår din frustration med prästen. Vi har snarlik situation. Dock så är inte våran säker än om han hinner/kan, då hans dotter gifter sig dagen efter. Han är deras vigselpräst dessutom. Han skulle kolla upp allting med alla närstående, samt kolla in vad de finns för ersättare.

Dock så vill vi ju gärna ha honom efter som han betyder ganska mycket för oss. Men vi får se hur de blir. Hoppas att han ringer snart om detta.

Stor Grattis Sobeit till vikt nergången de måste väl ändå kännas underbart. 8 kg är ju väldigt mycket. Hoppas att dom kan hjälpa din med din klänning p bröllopsgården.

• F A M E

Idag har vi fått hem tygprover ifrån suotpia, så ikväll beställs sambons frockcoats får jag hoppas.

Annars så lunkar de på, vi har sjuka barn igen. Har äntligen skickat in papprena om efternamnsbyte nu samt hinderprövningen. Men så har vi också i samma veva bestämt oss för att byta dagis åt barnen. Den minsta är så mycket sjukt på sitt nuvarande att de funkar inte i längde för oss. Jag är ständigt hemma, as jobbigt för ekonomin är de. Speciellt nu när vi verkligen behöver alla pengar vi kan få.

• F A M E
    FruLindberg09 skrev 2009-04-22 08:29:59 följande:
    F A M E skrev 2009-04-21 22:21:03 följande:Känner igen det där vabbar mer än vad jag jobbar så himla trist!
    Jag är så sjukt less på detta vabbande jämt och ständigt. Men nu är h*n frisk så i morgon är de dagis tack och lov. När de gäller magsjuka så måste vi hålla barnen hemma minst 48 timmar efter sista kräkningen. Jättebra om alla håller till de också. Med syskon med i bilden så håller vi de väldigt strikt på de
  • F A M E
    FruLindberg09 skrev 2009-04-22 10:30:54 följande:
    F A M E skrev 2009-04-22 08:48:26 följande:Bra där! tänk om alla föräldrar kunde tänka så! Magsjuka har gått runt runt denna termin pga av ego föräldrar *morrar*Jag är oxå hemma idag med min lilla! Hon måste bara bli frisk tills på fredag för då bär det av till Tyskland med min blivande ska bli så skönt! undrar ni vad vi ska göra där? inhandla något till bröllopsfesten *harkel*
    OOOOO vad du/ni är olagliga ;-D Vi ska också åka ner ev i början på juni är de tänkt. Bra att ni åker förre så kan vi få lite tips ifrån er.
  • F A M E

Greta 1980 skrev 2009-04-22 13:59:01 följande:

Vi var i Tyskland i helgen som var, i KielJättebra!Stort utbud och ruggit bra priser.Vi köpte allt för ca 7000:- räknade ut att i Sverige skulle det gått på 17000:-!Sedan får man ju lägga till för resan ca 2000:- men iallafall.Så åk, ni kommer att bli nöjda.MEN bubbel är billigare här hemma, så spar och fixa det här.!
    Superbra att veta Greta, ska vidrarbefodra detta till sambon min. Idag har jag varit in och hämtat mina underkläder samt smycket. Var förbi kupan röda korset och sökte efter stora gamla vita linne dukar men dom hade inga inne just nu.
Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!