• MrsX2B

New York bröllop 2009

Jag o min blivande har precis bestämt oss för att det blir ett bröllop i NY, i Svenska kyrkan. Önskar kontakt med fler som har samma planer så vi kan utbyta lite tips o idéer. Vi är lite i valet o kvalet om det blir nu i december el om vi ska vänta till våren 2010. Men vi har alltid velat uppleva NY i december i julskyltning o samtidigt passa på att julshoppa (båda har varit i NY tidigare så vi har sett allt man bör), men åker vi på våren så slipper man kylan... svårt.

• Svar på tråden New York bröllop 2009
  • Cackis

Vi gifter oss snart - i maj, 2009! Det blir borgeligt i Central Park. Vi åker dit I MORGON, för att bröllopsreka

• MrsX2B

Ah vad spännande! Vi hade tänkt gifta oss borgeligt om vi gift oss på hemmaplan eftersom ingen av oss är med i svenska kyrkan idag... hur funkar det när man gifter sig borgeligt där? Vet att man kan göra det i city hall, hur har ni gått tillväga?

• Cackis

Vi har hittat en vigselförrättare med giltig licens att viga så det gäller även i Sverige. Vi ansöker om "marriage license" när vi kommer dit.

• vaudeville1

Vi gifte oss borgeligt i City Hall 4 aug 2008

• vaudeville1

Om du har några undringar, så är det bara att fråga på:o)

• Happyasahippo

Vaudeville1,

Jag har undringar!!

Vad behovde ni ta med er for marriage license?

• linvinter

Vi gifter oss i Sverige, men dagen efter så åker vi till NYC.

• linvinter

Vart skall ni bo förresten?

• Happyasahippo

By the way: Jag har bott i NY i 4 ar tills i december 08 sa om nagon har allmanna fragor sa ar det bara att hojta.

Schyssta hotel ar enligt min mening:

W hotels (Lexington och Union Square)
    Soho Grand
    Tribeca Grand
    Hudson
    Bowery Hotel
    Thompson Hotel
    Mercer Hotel

Bara nagra ideer som definitivt ar brollopsmassiga fastan dyra...

• vaudeville1

Happyasahippo: Vi hade med oss personbevis på engelska och våra pass.

Svar på tråden New York bröllop 2009