Inlägg från: Happyasahippo |Visa alla inlägg
  • Happyasahippo

New York bröllop 2009

Vaudeville1,

Jag har undringar!!

Vad behovde ni ta med er for marriage license?

• Happyasahippo

By the way: Jag har bott i NY i 4 ar tills i december 08 sa om nagon har allmanna fragor sa ar det bara att hojta.

Schyssta hotel ar enligt min mening:

W hotels (Lexington och Union Square)
    Soho Grand
    Tribeca Grand
    Hudson
    Bowery Hotel
    Thompson Hotel
    Mercer Hotel

Bara nagra ideer som definitivt ar brollopsmassiga fastan dyra...

• Happyasahippo

MrsX2B: Svarar mer pa mail senare men surfade snabbt pa lunchen och hittade:

www.weddingsofnewyork.com/weddings-locations.html

Har aven ett par ideer for restauranger osv eftersom jag bodde i Nolita (north of little italy) som ar lite hippare och schysstare an de typiska Little Italy stallena.

Tack Vaudeville! Jag haller just pa att fundera ut vad som behovs for att fa i hop hindersprövningen för oss eftersom jag ar skriven i Tyskland...

• Happyasahippo

Förresten; Vaudeville: hade ni ett apostille pa ert vigselbevis efterat for att fa det godkant i Sverige?
    Tror att man kan tankas behova det i Tyskland namligen..

• Happyasahippo

Vaudeville; misstankte det. Men fixade ni det pa plats i NY dagen efter da?
    Har forstatt att man kan gora det...

• Happyasahippo

Kolla igenom hela sidan: det finns nagot som heter bad weather plan eller sa sag jag. Maste nog tanka till langre om jag ska komma pa vad som ar bra inomhus planer. Man kan ju gifta sig pa schyssta hotel med utsikt osv...

Ang middag sa kan jag tipsa om Public i Nolita pa Elizabeth Street. Schysst och coolt stalle. Aven bra for brunch: fast bast for brunch tycker jag att Balthazar pa Spring Street ar. Jattemysigt och god mat!!

• Happyasahippo

Kul att ni kommit sa langt allihop! Jag har bott i NY 4 ar tills i december forra aret sa jag har lite koll om ni undrar om nagot om stan

Darfor ville jag bara saga till I Love NY att ni gör ratt i att skippa Waldorf Astoria for det ar inte alls var det en gang var. ar rejalt slitet och dyrt. Da finns det sa manga andra stallen att bo pa istallet i NY.

Tavern on the Green ar en klassiker och rent matmassigt mkt bra. Aven Boathouse i Central Park ar trevligt och manga har brollopsmiddagar dar. Ett annat tips ar River Cafe i Brooklyn precis under B'klyn Bridge som ar med superb utsikt over manhattan. Dit kan man aven aka watertaxi fran 34th street.

Aquavit ar...inte sa jattebra langre tycker jag personligen. Far val knappast saga det med tanke pa Marcus' svenska bakgrund men jag tycker inte de star sig i konkurrensen med andra restauranger i samma prisklass. fast det ar ju nara Svenska Kyrkan óm det ar viktigt.

Anyway, bara nagra ideer....

Svar på tråden New York bröllop 2009