Inlägg från: lottis77 |Visa alla inlägg
  • lottis77

ROM!

Världens bästa stad! Ni kan bara flanera runt, ni kommer inte missa någonting, allting ligger på gångavstånd från varandra. Vi hade två olika guideböcker med oss hela tiden vilket jag tyckte var bra för då kan man kolla upp sakerna man ser enkelt. Vatikanen, Colusseum, spanska trappan, alla kyrkor, underbar mat och gott vin. Älskar Rom så vi kommer också avsluta bröllopsresan där med några dagar.

• lottis77

Bor ni nära Colesseum bor ni helt super! Nära till allt. Jag var där med en tjejkompis 5 dagar i början på juli för något år sedan så vi var bara i Rom. Eftersom ni ska vara bortalite längre är det nog roligt att se något annat också. Pompei tror jag är jätteintressant! Där kan man ju passa på och sola och bada lite också, tror jag. Det kan man i Rom också, om man tar tåget en bit bort, tar inte alls lång tid. Men stanna inte för kort tid i Rom, den staden har allt. Åh, vad jag blev ressugen nu. Är inte alls sugen på att spara pengar...

• lottis77
    nni skrev 2009-02-27 11:19:55 följande:
    Du, det du beskriver låter perfekt för mina öron. Roligt att vi bor så bra, var det vi ville som utgångspunkt. Nej, vi ska tillringa flera hela dagar i Rom, men tänkte åka till Terracina, Pompei och gärna Venedig över en dag. Blir ändå Rom i 4-5 dagar Vet det med sparandet, det e inte så roligt alltid, men det e avgörande nu när vi ska gifta oss och resa. Vart ska ni resa till då, innan Rom?
    Vi tänkte åka en vecka till Taormina på sicilien först och sedan avsluta med 3-4 dagar i Rom. Kan rekommendera att läsa boken Änglar och demoner antingen under Rom resan eller precis efter att ni kommit hem. Jag gillar egentligen inte den typen av böcker, men efter Romresan kunde jag inte lägga ifrån mig den. Som ett barn på julafton. Ni kommer få en helt underbar bröllopsresa!!!
  • lottis77

Med turistbok blir allt så mkt intressantare. Hälsar en prätig SO-lärare..

• lottis77

Nu har vi just bokat en bröllopsresa till Rom! Direktflyg och 4-stjärnigt hotell med frukostbuffé nära Colusseum i juli för ca 8000 kr/2 pers. Är grymt nöjd! Ska bli så mysigt!!

• lottis77

Jag hittade våra flygbiljetter på norwegian.se och hotellet på Resfeber- Top Secret. Mr Jet hade bra priser på många flighter också. Hittar du en resa med ett speciellt bolag kan det löna sig att gå in på bolagets hemsida och kolla vad de tar för samma resa. Hoppas ni hittar något bra!

• lottis77

Jag vet! Har lagt ner ett antal timmar för att klura ut vilket hotellet var. (Det är alltid ett hotell från deras ordinarie utbud). Det var inte så lätt som jag trodde från början att hitta det. Till slut gick det och jag hade rätt! Har åkt med Resfeber förut och alltid varit nöjd så hoppas vi blir det denna gång också. Någon annan som testat Top-secret?

Svar på tråden ROM!