Ja! Jag älskar Rom och var där förrförra sommaren (bara en dag, men ändå), men Venedig fastnade jag aldrig för. Åk hellre till Florens. Det är närmare iaf.
Venedig har ett bättre rykte än det förtjänar och även om jag bara varit där i två dagar (dock ej i rad) så vill jag påstå att jag fått en ganska rättvis bild. Jag var på väg ner till Balkan så Venedig var inte huvudmålet och jag hade på förhand fått hör att det inte var så bra. En cola på Marcusplatsen kostar 10 euro och det trodde jag var ett skämt (det var det inte). Runt Marcusplatsen var det så mycket folk som i femmanhuset i Göteborg en lördag efter löning. Och att komma in i kyrkan på Marcusplatsen tog uppskattningsvis en halv (vi försökte inte ens) och om man inte ville betala 10 euro för en cola fanns det ingenstans att sitta så vi fick stå och titta på Marcusplatsen i värmen.
Jaja, jag hoppas att jag med detta får dig att göra något bättre av din rom-resa! Rom är underbart. Jag skulle så gärna vilja åka till Pompeji, så det rekommenderar jag dig att göra och vill du ah något romantiskt istället för Vendedig så skulle jag välja Capri (har dock inte varit där själv) eller Florens (var där för 15 år sedan och det var vackert då).
nni skrev 2009-02-27 15:57:12 följande:
Är det sant?? Usch då, ja vi får överväga det. E ju en bit bort med. Tar en 3 h har jag för mig med tåg så.