Inlägg från: Therese 83 |Visa alla inlägg
  • Therese 83

ROM!

Åh, älskar Rom. Var där i juli med en tjejkompis och hade det jättetrevligt. Det finns massor att se och shoppa. Åk gärna en sightseeing buss så ni får en överblick över staden. Den kan ni hoppa av och på flera ställen.

Pompeij är väldigt intressant. Väldigt stort område att traska runt i så tänk på ha med dig vatten, då det inte finns mycket skugga. I närheten av Pompeji ligger också Vesuvius, vilket nästan är ett måste. Helt fantastiskt samtidigt som det är lite otäckt att veta att den faktiskt är aktiv.

Trevlig resa.

• Therese 83

feministbrud skrev 2009-03-01 16:01:43 följande:

Capri har jag aldrig varit på men det är en ö med underbara stränder och vacker natur. Det ligger högt på min önskelista över platser jag vill se i Italien. Mitt tips är som lottis77 att köpa en guidebok!
    Är ni vid Sorrento, Pompeji eller Vesuvius så måste ni bara åka ut till Capri. Det är jättevackert, helt oslagbar natur och vy. När ni kommer in i hamnen med båten finns det ett flertal bussar som går till toppen av berget. En "farlig" tur men ovärdelig när ni är på toppen.
Svar på tråden ROM!