Inlägg från: TesshjärtaFred |Visa alla inlägg
  • TesshjärtaFred

September 2009 del3

För lista över oss: Tesshjärtafred - 5 september.

Ligger lite i träda nu, eftersom jag jobbar så mycket. Är bara hemma måndag-tisdag och måste då försöka hinna träna, tvätta, städa plus jobba. Plus hinna vila lite eftersom jag sen är borta ons-sön med jobb dygnet runt. Så som ni märker blir det inte så mycket tid över för planering av bröllop.
    Men jag ska maila vigselförrättare i dag och kolla om hon kan vårt datum. Alltid något.

• TesshjärtaFred

Gaah, det verkar som om jag är först ut! Och jag är nog den som har fixat minst.

• TesshjärtaFred

Fixat:
    *Bokat Rockelstad slott för vigsel, fest och övernattning för gästerna (gjorde vi i augusti 2008).
    *Tärnor tillfrågade och alla har tackat ja.
    *Budget satt (det var det första vi gjorde, hur ska man annars kunna planera ett bröllop?)
    *Ringen ligger här hemma och väntar på mig.
    *Klänning vald, dock inte beställd.
    *Tårtfunderingar i gång, dock inte beställt.
    *Bröllopsbukett bestämd, dock inte beställd.
    *Vet hur bordsdekorationerna ska vara.
    *Material till inbjudningskort köpt, ska börja tillverka efter Melodifestivalen.
    *Catering är kontaktad, men meny inte bestämd.

Inte fixat:
    *Vigselförrättare, fotograf.
    *Bestman och toastmaster.
    *Musik till vigseln.
    *Musik till festen (vi gör själva låtlista på datorn, skulle aldrig lägga över ansvaret för musiken på någon annan klåfingrig)
    *Hans kläder och skor.
    *Mina tillbehör.
    *Allt som ska inhandlas till dekorationer, för festen etc etc.
    *Frisör och smink.
    *Bröllopsresa 1 och 2.

• TesshjärtaFred

Klart man får ta kort! Det har jag gjort överallt där jag har provat.

Tildamy, bröllopsresa ett och två ja. Vi vill åka på en längre bröllopsresa i november men vill gärna sticka iväg en snabbis direkt efter bröllopet, bara några nätter. Mest för att det skulle kännas konstigt att gå till jobbet på måndagen som vanligt. Vill ju kunna pusta ut lite efteråt.
    Så det blir antingen några nätter på något mysigt ställe i sverige, eller någon storstad i Europa.

• TesshjärtaFred

Förmodligen för att de inte vill att man ska prova klänningar och sen beställa kopior. Men jag håller med dig casan, de finns ju på nätet ändå.
    Där jag har provat har det inte varit några problem att fota, vilket jag är glad för, eftersom jag har haft svårt att välja mellan två klänningar. Nu har jag kunnat kolla på bilderna av mig i klänningarna i lugn och ro och även kunnat konsultera andra. Blir ju inte riktigt samma sak med en modell som med mig i den.

• TesshjärtaFred

Om det "bara" skiljer 1600 kronor och du är säker på att det är original (borde ju kunna kolla på lappar etc i klänningen) så skulle jag slå till. Du får din klänning på en gång och slipper vara nervös över att kopian blir bra.

• TesshjärtaFred

Mina föräldrar kommer att köpa all sprit i Tyskland. Har räknat ut att vi kommer att tjäna nästan 5000 kronor på det, bensin och resa inräknat.

Om du läser under bröllopsplanering och festen så finns det en bra sammanställning där för hur mycket alkohol som går åt.

• TesshjärtaFred
    kroppcaka skrev 2009-03-05 10:20:27 följande:
    aahhh...vad långt Ni alla har kommit. Nu fick jag lite panik, vi gifter oss den 5/9 och har inte spikat så mycket ännu.+ att nästan inga vet om något ännu.Men kyrka och festlokal är i alla fall bokade Men hur har ni orkat knåpa, boka o planera så mycket så långt i förväg - full av beundran och samtidigt lite häpen. Vi ska börja knåpa med våra inbjudningar snart, har tänkt att få ut dem i slutet av april.Bra tråd förövrigt!
    äsch känn inte så. Alla tar det i sin takt och det är inte alla som har tid att lägga ner allt för mkt tid på bröllopsplaneringen då man har ett liv att hinna med också. Det löser sig.
  • TesshjärtaFred

Hej på er. Har inte blivit så mycket planerande för mig eftersom jag har varit ute på Melodifestivalen i sex veckor. Men nu är det vanliga livet tillbaka och jag ska försöka fixa lite grejer i dagarna.
    I dag har jag mailat med stället som ska sy upp min klänning om när jag senast behöver beställa den. Har påbörjat projekt viktnedgång och vill vänta så länge jag kan.
    Vigselförrättare är bokad, men jag ska ringa kommunen för att lämna alla uppgifter.
    Jag ska också maila stället där vi ska vara för att boka in ett datum snart då vi ska åka dit igen för att kolla lite grejer och kolla på menyer.
    Och så ska jag ringa till PRV för att kolla om vårt namnförslag skulle gå igenom. finns ingen som heter så, men däremot kan det vara lite trixigt eftersom det är en geografisk plats, typ.

Nu har vi iaf köpt allt material till inbjudningskorten så vi ska börja tillverka dem nu.

Ja, så är läget hos oss. Känns ändå ganska stabilt, med mindre än 6 månader kvar.

• TesshjärtaFred

Jättefin klänning Trudilutt.
    Ska det vara i den färgen?

Just nu är jag jättenöjd. Jag har beställt så fina silversmycken från en tjej som gör dem själv.
    Jag har beställt ett till mig som jag ska ha på bröllopet, och ett till min blivande som han ska få i morgongåva. Vi hade egentligen bestämt att skippa morgongåva, men de var så fina så jag kunde inte låta bli.

Svar på tråden September 2009 del3